Gå til innhold

Bolt-on spacers

Ranger emnet

DFR

Anbefalte innlegg

Originally posted by DFR

En kar på TPC-forumet vil selge meg 4stk H&R bolt-on spacers

2stk 25mm og 2stk 30mm. Det medfølger også 20stk bolter og

han vil ha 1820,- for alt sammen. Hva syns dere? Er det en rimelig pris eller er det dyrt?

http://www.kgtrimning.com/spacerplattor.htm

ellers, teksten hos kgtrimning er litt dårlig skrevet:

ANMÄRKNINGAR:

DR = Spacers 10-40mm/axel för bilar med lösa hjulbultar. Längre bultar krävs - beställ separat. DRS = Spacers 10-40mm/axel för bilar med pinnbult. Längre pinnbultar ingår i satsen DRA = Spacers 50mm/axel, fästes med specialbult vid navet. Nya gängor för infästning av hjul med orginalbult. Specialbult ingår i satsen. DRM = Spacers 50mm/axel fästes med specialmutter vid navet. Nya pinnbultar monterade i spacern för infästning av hjul med orginalmutter. Specialmutter ingår i satsen. X = Spacers från 30mm/axel och uppåt har ny navstyrning för fälgen på utsidan. 240 har flera olika diametrar på pinnbultarnas splines. Kontrollera innan beställning.

vil det si at du får med bolter med de som heter DRS?

både 30 og 40mm følger i så tilfelle med bolter!

ps. ser ingen 20mm på listen der, men 10mm koster bare usle 500kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Per-Henrik

bruker man dette for å få en anne bolt sirkel eller hva??

nope.. man skrur fast spaceren på org fester og spacern "bygger" ut slik at sporvidden blir bredere, med slike kan man bruke på "vanlie" biler som brukes på offentlig vei å allikevel kjøre lovlig..

man går løse spacere (universale, med masse hull) som ikke er lovlig å bruke på offentli vei

tror det er noe slikt :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vomaz

nope.. man skrur fast spaceren på org fester og spacern "bygger" ut slik at sporvidden blir bredere, med slike kan man bruke på "vanlie" biler å få det godkjent..

man går løse spacere (universale, med masse hull) som ikke er lovlig å bruke på offentli vei

tror det er noe slikt :rolleyes:

Kremt!!! Ingen spacere er lovlige så lenge fabrikanten ikke har typegodkjent bilen med det.

Eks. 240 er typegodkjent med 20mm originale spacere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Texascom

Kremt!!! Ingen spacere er lovlige så lenge fabrikanten ikke har typegodkjent bilen med det.

ja, oki.. da hadde jeg litt feil der:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Texascom

hva som er godkjent, spørs på maksimal sporvidde.

om du har brede felger med brede dekk, er det kanskje ikke lov med spacers.

tviler dog på at noen måler sporvidden din, sånn plutselig out of the blue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

Spacerne er godkjente uansett de. Hvis man har slike felger du nevner så er det de som ikke blir godkjente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

Å skru dei av e no ikkje noke problem om du skulle komme i kontroll. Du får uansett ikkje bot for det, einaste du risikera e vel å bli kalt inn til teknisk kontroll. Og ka du risikera på kontroll kjeme jo an på resten av bilen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DFR

En kar på TPC-forumet vil selge meg 4stk H&R bolt-on spacers

2stk 25mm og 2stk 30mm. Det medfølger også 20stk bolter og

han vil ha 1820,- for alt sammen. Hva syns dere? Er det en rimelig pris eller er det dyrt?

syntes det hørtes OK ut jeg. H&R er jo kvalitet.. orginale 20mm spacere koster jo 1500 uten bolter så..

forresten.. add meg til msn din, så skal du få bilder av bilen min :) mambo1 ATT start.no

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DFR

Takker for svar! Felgene jeg har bestillt har ET40, men vil det da bygge ut bra med 20mm originale spacerne til Volvo eller vil hjula stå midt under bilen som er et normalt fenomen på disse bilene? :D

Hadde det vært meg så hadde jeg lagd 40mm spacer bak og 30mm spacer foran hvis det er 7/7,5 x 17''.

Hadde det vært 8x18'' ville jeg hatt 30mm spacer bak og 20mm spacer foran... Da vil sporvidden bli riktig og fin!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider