safoll Skrevet Januar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 Hej, Monterte boostcontroller i bilen i går, og fikk etter hvert skrudd opp trykket til 1.3 bar. Fungerte smekkgodt det, helt til en liten tur i dag; Ved 1.3 bar begynte det å pipe en slags alarmlyd. Denne lyden forsvant neste gang trykket kom opp i 1.3 bar, og har ikke hørt lyden igjen siden. Hvilken lyd var dette, og hvorfor? Fuelcut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaizer Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Hei! Du skal ikke få fuelcut på 1,3 bar etter det jeg husker. Skal vel over 1,6 før det begynner å skje noe, men det er vel best å høre med Grandmaster Mazdafun for å være på den sikre siden. -R-;) Siter Renault Espace 2,2 dt. Litt mods. x 323 GT-R x Mx6 2,5 v6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Hadde det samme på min. kom mellom 2.1-2.2bar trykk. begynte å pipe så tente en lampe i dasjen og bilen kobla over i nødprogram. så derfor stilte jeg den ned til 1.9bar å har ikke hatt problemet siden. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Januar 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Originally posted by Mr.X Hadde det samme på min. kom mellom 2.1-2.2bar trykk. begynte å pipe så tente en lampe i dasjen og bilen kobla over i nødprogram. så derfor stilte jeg den ned til 1.9bar å har ikke hatt problemet siden. Skjønner, men det er litt forskjell på 2.1 bar og 1.3 bar da.. :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Originally posted by Zwan Skjønner, men det er litt forskjell på 2.1 bar og 1.3 bar da.. :rolleyes: kan jo være at den bare fikk en litten bugg i systemer. hadde ikke bryd meg noe om det vis det ikke kommer igjen. Men ville bare fortelle deg hvor overbost sperra ligger på gt-r :D still den opp på ca 1,5bar da begyner den å spise girkasser, å da blir det gøy;) Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Januar 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Originally posted by Mr.X kan jo være at den bare fikk en litten bugg i systemer. hadde ikke bryd meg noe om det vis det ikke kommer igjen. Men ville bare fortelle deg hvor overbost sperra ligger på gt-r :D still den opp på ca 1,5bar da begyner den å spise girkasser, å da blir det gøy;) Går utifra at jeg får koblet til en bredbåndslambda en kveld, så jeg er sikker på at alt er i orden. Har helt paranoia for ukjente lyder. :) Har egentlig ikke noe tro på at det er gøy å få "spist" opp girkassa si. Høres dyrt ut, spør du meg. :rolleyes: Edit: Kan det være at bilen rett og slett gikk for magert da? Kjører jo ikke akkurat med en original turbo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Januar 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 Ingen som har forslag? Lyden kommer av og til ved fullt turbotrykk, men den bremser ikke opp turbotrykket eller noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Hei. Denne funksjonen er for at du ikke skal ødelegge motoren din (-hint). ECU kalkulerer ut ifra LMM signal og turtall hvor mye trykket er. Ved ekstremt "feil" verdier, vil det pipe i dash, og turbo lampen lyse. Gjør du dette ett par-tre ganger, så vil turbolampen blinke hele tiden (-kan nullstilles ved å slå av tenning). Men, tilbake til din "case". Det må ikke være for høyt trykk. Det kan være noe som forstyrrer signalet fra LMM, luftlekkasje på trykksiden (-etter turbo), mekanisk deffekt LMM (-henger seg opp), etc... Kjør med lambda og se om den gir nok. Hvis det skjer igjen, sjekk trykket med en digital måler, og se om du har noen stygge "spikes" på trykket ditt. Kanskje wastegaten din ikke er helt stabil? Men 1,3 bar skal ikke være noe problem på en GT-R. mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Januar 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Originally posted by mazdafun Hei. Denne funksjonen er for at du ikke skal ødelegge motoren din (-hint). ECU kalkulerer ut ifra LMM signal og turtall hvor mye trykket er. Ved ekstremt "feil" verdier, vil det pipe i dash, og turbo lampen lyse. Gjør du dette ett par-tre ganger, så vil turbolampen blinke hele tiden (-kan nullstilles ved å slå av tenning). Men, tilbake til din "case". Det må ikke være for høyt trykk. Det kan være noe som forstyrrer signalet fra LMM, luftlekkasje på trykksiden (-etter turbo), mekanisk deffekt LMM (-henger seg opp), etc... Kjør med lambda og se om den gir nok. Hvis det skjer igjen, sjekk trykket med en digital måler, og se om du har noen stygge "spikes" på trykket ditt. Kanskje wastegaten din ikke er helt stabil? Men 1,3 bar skal ikke være noe problem på en GT-R. mvh Hej, det måtte bli du som ga meg et utfyllende svar på dette. :) Kan faktisk være noe i det du sier ang. lekkasje etter turbo; oljeretur-slangen min og tilkoblingen til den på turbo har ikke vært tett etter at turboen ble byttet, men dette ble endelig fikset i går. (Hurra for mazda i Molde!) Kjørte et par turer med bilen i går, og merket ikke noe til lyden mer. Får håpe at det forsvant med ny stålspunnet slange som oljereturslange. Den forrige tålte visstnok ikke så mye varme. :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Januar 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Hmm, lyden var visst tilbake i sted. Da skjedde det ved at jeg prøvde å dra ut litt girene ved 0.7 bar, og ved ca. 4500 rpm, så kom lyden tilbake. Kan det være at ventilen i trykkjusteringsboksen lekker da? Den klarer ikke å opprettholde trykket ved høyt turtall, dvs at jeg har 1.3 bar frem til ca. 4-5000 rpm, og da faller det til ca. 0.9 - 1 bar. Blir nok uansett en bredbåndslambda snart, slik at jeg får sjekket dette litt mer nøyaktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Februar 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2005 Er fortsatt nysgjerrig på dette, da pipingen fortsatt kommer. Etterfølges også av og til av rykking. Kan det være pluggene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Mars 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2005 Etter å skiftet plugger, samt sveiset en lekkasje på røret ut til dumpventilen, så forsvant både alarmen og fjuskingen. Jippi! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Mars 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2005 :D Øyvind Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.