El_diablo Skrevet Januar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 Her en 88 Galant. Har koblet til noen ekstra fjernlys med et relè. Orginale fjernlysene på bilen min er en "egen lykt" for seg selv. Til lampen går det to ledninger med samme farge. Koblet meg på den ene ledningen og ekstralysene virker fint, men de virker også når kjørlysene er på. Jeg vil at de bare skal fungere når fjernlysene er aktivert. De orginale fjernlysene er helt "døde" når de ikke er på, så hvorfor virker ekstralysene da når de er koblet til ene ledningen på fjernlyset for å hente styrestrøm? Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jhouge Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Mål ledningene til de orginale ledningene, og finn ut hvem som har strøm når du setter på lysene. Bruk denne ledningen til styrestrøm. Har en mistanke om at du bruker feil ledning.. Siter Jaman 2002 VW Sharan 1,9Tdi (mti) 1994 Plymouth Grand Voyager(Til salgs) N 59° 49' 53.47" E 10° 47' 16.47" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 kansje du bruker ledningen til parklysa??? Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Januar 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Nå har jeg fikset det... Var på mitsubishi i dag å forhørte meg litt... Det gikk vist ikke an å koble seg rett på ledningen til lyktene. Skjønte ikke helt hva han mente, er jo bare hobby trikker. Det eneste jeg kunne gjøre var å skru av platen under rattet og koble meg på en rød og hvit tykk ledning. Det var riktig ledning ja, så nå fungerer alt som det skal. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Januar 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2005 Originally posted by Italiano power Nå har jeg fikset det... Var på mitsubishi i dag å forhørte meg litt... Det gikk vist ikke an å koble seg rett på ledningen til lyktene. Skjønte ikke helt hva han mente, er jo bare hobby trikker. Det eneste jeg kunne gjøre var å skru av platen under rattet og koble meg på en rød og hvit tykk ledning. Det var riktig ledning ja, så nå fungerer alt som det skal. Jeg kan tenke meg hva som har skjedd. Dama har en S40 som jeg har koblet ekstralys på. Den er jo i praksis en mitsubishi med volvo-logo på. Her er min vanlige oppfatning av + og - snudd på hue, så den skrur jordingen av og på. Hvis du på vanlig vis tar jord fra et jordingpunkt, og styrestrøm fra lampa, vil det bli gæli. Det du kan gjøre, som skal bli riktig, er at du tar både jording og styrestrøm til reléet fra ledningene til fjernlyset. Da kan det ikke bli gæli. Jeg klødde omtrent av meg hue før jeg fant ut av det på S40n. Den hadde for sikkerhets skyld H4-pærer. Det fungerte i hvertfall greit da jeg tok både + og - fra fjernlyset. Var det sånn du fikk ordnet det? Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Januar 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2005 Originally posted by Yoneck Jeg kan tenke meg hva som har skjedd. Dama har en S40 som jeg har koblet ekstralys på. Den er jo i praksis en mitsubishi med volvo-logo på. Her er min vanlige oppfatning av + og - snudd på hue, så den skrur jordingen av og på. Hvis du på vanlig vis tar jord fra et jordingpunkt, og styrestrøm fra lampa, vil det bli gæli. Det du kan gjøre, som skal bli riktig, er at du tar både jording og styrestrøm til reléet fra ledningene til fjernlyset. Da kan det ikke bli gæli. Jeg klødde omtrent av meg hue før jeg fant ut av det på S40n. Den hadde for sikkerhets skyld H4-pærer. Det fungerte i hvertfall greit da jeg tok både + og - fra fjernlyset. Var det sånn du fikk ordnet det? Nei, jeg skrudde av platen under rattet inne i bilen og koblet meg på en ledning som var ren styrestrøm til lyktene. I følge mitsubishi så var det bare den og der det var mulig å koble seg på. Vet ikke hvor den ledningen går for den ligner ikke på noen av de andre ledningene som er i motorrommet... Er ikke så vanskelig å finne den igjen pga den er litt tykkere enn de andre ledningene også er den rød og hvit. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg