Gå til innhold

Golf med ANLEGG i

Ranger emnet

torslett

Anbefalte innlegg

For ca 2 mnd siden kjøpte jeg meg en Golf 1.8 Sport 85 mod. Den var igrunn ganske orginal på utsiden bortsett fra at den var ganske lav bake og litt mindre lav framme, så ett bedre senkesett blir vel montert i løpet av kort tid. Han som hadde Golfen før hadde gjort noen mods selv. Flyttet styringen for varmeapperat + cd spiller ned til der askebegeret var før, og på gamle plassen for dette hadde han laget til plass til en 7" skjerm. Siden jeg hadde en slik liggende fra forige bil så passet dette meg bra :)

Han hadde også laget til noe for å montere 5 1/4" i kickpanelet. Det så ikke så fint ut men de blir fikset på samtidig som jeg skal bytte ut komponent settet i samme type som bak.

Ellers er det ikke så mye å si om bilen slik den var da jeg kjøpte den.

Men nå har jeg startet på anlegget og det er så å si nesten helt ferdig.. bare noen deklser og noen små detaljer igjen.

Jeg slenger ut noen bilder også jeg. Det kommer fler

golf006.jpg

Her er ikke hattehylla montert, men den er ferdig så bilder av det kommer. Problemet er at jeg har ikke fått lagt inn bildene for jeg fant ikke digitalkamraet igjen :rolleyes: hehe

golf003.jpg

Her er bilde av komponentsette framme. løsningen er bra tenkt, men arbeidet er jeg ikke fornøyd med. så det blir vel forbedringer med dette snart

golf001.jpg

Her er innfellingen av 7" skjerm vist frem. Synest det ser ganske bra ut igrunn.

Mer kommer senere. Kom gjerne med kommentarer

Mvh

Tor-Erik Slettvold

VW Passat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kunne vel kanskje ha skjult kablene til fronthøyttalerene og trukket kassen i høyttalerstoff+ litt deksler ved 7"skjermen, så skal jeg love deg at det gjør underverker:D

Ellers meget bra!

Tør jeg spørre hva du gidde for golfen i den stand den er nå?

Kristian

-86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ledninga for fronthøytalern skal skjules ja.. Det rundt skjermen er under planlegging, er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre med det enda men kommer vel på noe.

Jeg ga 9k for bilen.. eneste jeg ikke liker så langt er at den har gått veeeldig langt... den nermer seg 30...osv :/ men om motor stryker med så er ikke det verste å skaffe igjen da..

Mvh

Tor-Erik Slettvold

VW Passat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Plexi som er i golvet, der forsterkerne er under.

Dette er hva jeg har:

1 stk Phoenix Gold Tantrum 300.2 forsterker

1 stk Phoenix Gold Tantrum 500.2 forsterker

2 stk Msx Proformance 12"

1 sett Phoenix Gold Tantrum x frontsett 16,5cm

1 Optima Yello Topp

Har også ett stort Phoenix Gold Delefilter. men det skal på verksted da det er noe gale med det.

Mvh

Tor-Erik Slettvold

VW Passat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at bygget ditt her blir for meg seende ut som et jalla bygg.. det er alle de små detaljene som utgjør forskjellen mellom noe som er gjennomført og det som ser ut som det er kastet sammen.... dette kan bli bra, men da er du ikke 97% ferdig... vil heller si 80%..

1. sparkle eller lakkere skjøtene i konsollen der cd spillenen og controlleren til lufteanlegget er satt inn.. kan se at det ikke er profft gjort

2. fjerne den alu matte tingen og høyttalerene som er på siden under i dashen og få tak i et nytt nedre hanskerom koster maks en hundrings.. kjøp heller gode høyttalere til å sette i originall holderene oppå dashen.

3. få tak i et nytt deksel til å ha mellom bryterene og instrumentpanelet i dashen og kutt det på nytt slik at det flikter fint med skjermen.. slik det er nå, ser det billig og feil ut...

4. dekk til dempertårnene og innerskjermene bak med original sorte filttrekk.. kjøpes for ingenting på skroten og hadde hjulpet noe helt utrolig...

5. fjern batteriet.. sveis til en brønn under baksetet eller noe, for nå er det helt feil plassert....

6. reparer kanten på subben som skal være mot høytalerdekselet.. få lakkert den sort ifjen eller sett på dekslene...

et annet tips er å satse på et farge tema, som regel bestående av to farger... dette temaet må følges igjen rundt i hele bilen....

nå har du for eksempel gul, grå, sort og innerskjermene i rød bak, og lyset over er i roøt og grønt.. og disse fargene kræsjer ordentlig.. spesiellt det røde med det gule o det grønne.. Foran så har du valgt en sølvfarge som ikke viser seg igjen bak...

Disse tingene jeg snakker om her, er ting som er billige, går fort, men som gjør forskjellen mellom råner og litt klasse.. gjør du endel av dette så kan det bli fint.... men som sagt så er dette kun en persons mening, og det finnes mange personer her :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rundt spillern og det skal jeg fikse.. Det knakk av da jeg skulle skifte spiller. Men jeg vet ikke helt hva jeg skal bruke for å fikse dette ? noen forslag ?

Det rundt skjermen var ikke så domt.. Jeg har en jetta delebil tilljenglig så det skal jeg sikkert få ordna.. Det med høytalern fremme blir ikke med det første.. tenkte jeg skulle vente til jeg skal kjøpe nytt komp. sett framme, og jeg vet ikke om det jeg skal ha passer på orginal plassen. men det gjør det nede..

Batteriet skal bygges inne i en box. og jeg skal lage deksler så ingenting av dempertårn og slikt viser.. skal også ta bort de som holdt oppe den gamle hattehyllen også.. får se om dette blir gjort neste uke

Mvh

Tor-Erik Slettvold

VW Passat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for og være ekkel eller noe slikt, det eneste som så bra ut var jo subbkassa. resten så ut som det var kastet inn i bilen.

Hadde jeg montert inn et annlegg så stykt så hadde jeg aldri turt å lagt ut bilder av det.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan skaffe deg høyttalere som passer originalfestene for 500, og den tingen du må ha ny av under dashen der høttaleren er nå, kan jeg sende deg hvis du betaler frakt på 100... de trekkene bak til innerskjermene finner du på huggeren til 100 kroner.... arbeidet i midt konsollen er en god ide, men elendig gjennom ført... for 100+ frakt kan jeg og sende deg en ny midtkonsoll av samme typen, så er jeg sikker på at du kan gjøre det bedre med litt oppfinnsomhet og tålmodighet....

som en liten oppmuntring :) slik var mitt første forsøk på anlegg.. litt dårlige bilder men....

u291f

slik ble det til slutt.... har også to 6x9 med samme farge som subben sidedekslene... seg meget bra ut...

u2bn7

u332s

- golf gti16vT prosjekt

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan skaffe deg høyttalere som passer originalfestene for 500.

Hva element er dette da ? Jeg tenkte jeg skulle kjøre samme merke som bak da..

Det med trekka til demper tårna blir jo ikke samme farge, så jeg tror jeg heller lager desse selv. med litt arbeid tror jeg iallefall selv at alt blir bra..

midtkosollen tror jeg at jeg skal klare å fikse med sparkel og litt lakk

Mvh

Tor-Erik Slettvold

VW Passat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by golf gti16v

Jeg må si at bygget ditt her blir for meg seende ut som et jalla bygg.. det er alle de små detaljene som utgjør forskjellen mellom noe som er gjennomført og det som ser ut som det er kastet sammen.... dette kan bli bra, men da er du ikke 97% ferdig... vil heller si 80%..

1. sparkle eller lakkere skjøtene i konsollen der cd spillenen og controlleren til lufteanlegget er satt inn.. kan se at det ikke er profft gjort

2. fjerne den alu matte tingen og høyttalerene som er på siden under i dashen og få tak i et nytt nedre hanskerom koster maks en hundrings.. kjøp heller gode høyttalere til å sette i originall holderene oppå dashen.

3. få tak i et nytt deksel til å ha mellom bryterene og instrumentpanelet i dashen og kutt det på nytt slik at det flikter fint med skjermen.. slik det er nå, ser det billig og feil ut...

4. dekk til dempertårnene og innerskjermene bak med original sorte filttrekk.. kjøpes for ingenting på skroten og hadde hjulpet noe helt utrolig...

5. fjern batteriet.. sveis til en brønn under baksetet eller noe, for nå er det helt feil plassert....

6. reparer kanten på subben som skal være mot høytalerdekselet.. få lakkert den sort ifjen eller sett på dekslene...

et annet tips er å satse på et farge tema, som regel bestående av to farger... dette temaet må følges igjen rundt i hele bilen....

nå har du for eksempel gul, grå, sort og innerskjermene i rød bak, og lyset over er i roøt og grønt.. og disse fargene kræsjer ordentlig.. spesiellt det røde med det gule o det grønne.. Foran så har du valgt en sølvfarge som ikke viser seg igjen bak...

Disse tingene jeg snakker om her, er ting som er billige, går fort, men som gjør forskjellen mellom råner og litt klasse.. gjør du endel av dette så kan det bli fint.... men som sagt så er dette kun en persons mening, og det finnes mange personer her :)

enig med dette. ville ikkje ha brukt så mange forskjellige farger rundt om i bilen. ville ha satsa på to-tre farger ikkje ti. du mangeler bare disco kule så har du det.

og når du bruker så masse tid på det så ville eg heller ha montert diskanten mot deg ikkje mot ruta.

slik har eg gjort det i min bil med diskanten.

36.jpg

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, frontruta reflekterer de høye frekvensene i så god grad, at lyden bli overraskende bra,når de står der fremme. elementene jeg kan skaffe er rockford fosgate.. er ganske sikker på at jeg har liggende flere, skal skjekke så jeg er sikker i morgen... fjorårets modeller som er helt nye, derfor den lave prisen...

Og trekkene bak ville jeg ha kjøpt uansett, de ser ganske bra ut, mye bedre enn noe man vil klare å lage selv sånn uten videre...

- golf gti16vT prosjekt

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider