Gå til innhold

trim til 1.8S 88mod.

Ranger emnet


PerryZaphire

Anbefalte innlegg

Originally posted by Hexagon

1.8gti med kam og portet topp (vekk med kat dersom den finnes) har gitt 141HK med orginalt innsprut. Dette kan lett godkjennes. 1.8l motor med portet topp, kam og dobbel forgasser kan plasseres på ca. 160Hk. Dette kan og godkjennes. Bensinforbruk 0,8 - 0,9 liter pr. mil når rett dyset.

 

 

haha, lå på 1.2L mila langkjøring jeg!

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PerryZaphire

så ombygging til 8v gti er kanskje smartest?

mye vil det koste å godkjenne ?

hva trenger jeg ?

 

Har du ikke kjøpt bil enda, er det da billigst og enklest å kjøpe en GTI. Tar sinnsykt mye tid og penger å bygge om. Finnes bilen med den motoren du ønsker, er det stort sett alltid billigst å kjøpe bilen ferdig. Lettere å selge senere også.

 

Husk at det ikke bare er å sette inn GTI motor. Du må ha bremser, bensintank(ev bare pumper og slanger), fjærer, dempere, stabstab, bakaksel osv.

 

Orginale GTI har som regel også mer utstyr. Er du redd for høy forsikring, kjøp Jetta GT/GTX i stede. Samme bil, noe tyngre pga bagasjerom, stivere chassie (pga bagasjerommet) og vanligvis lavere forsikring. Skal du bygge stereo er det greit med plass også. Et anlegg som hadde fylt hele bagasjen på en Golf, fyller bare halve på Jetta

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg finner ingen GTI til den prisen med det utseendet jeg vil ha :)

Motor er ikke første prioritet men jeg har div. tanker om hvordan golfen skal bli illøpet av året og da er blant annet ombygging inkl. i de tankene.. evnt. hvis en eller annen der ute med GOD kjennskap til 1800 forgasser motor og trim kan hjelpe meg med å bygge noe gøyt ut av den..

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, er ikke noe problem å dra en god del hester ut av den motoren, men det koster, den blir ikke like vidlikeholds fri for å si det sånn.. pluss at som regel så bruker det bensin så det svir.. har også hatt 1,8 med dobble 40mm og den bilen drakk bensin, kan selvsagt stille dysene slik at den bruker mindre, men den dyseinsstillingen og synkingen av gasserene må gjøres en gang pr. annen måned.. måtte iallefall det på min...

 

men er skrevet mange tråder om gasser 1,8 og trim...

 

her er de vanligste modifikasjonene:

 

porting og polering av topp og innsug

frese til nye ventiler med nye mekaniske løftere

frese ned toppen

kvassere kam...

konfilter

grenrør

 

og dette er maskin arbeid som koster... skal du trimme motoren din, så ville jeg ha begynt med å begynne å skaffe meg en gti topp.. denne er noe kvassere kam på og har noe større kanaler mener jeg å huske, så her vil du få et lite løft... betaler rundt 500-1000 for en slik topp avhengi av stand...

 

denne toppen sammen med et grenerør og konfilter samt en større forgasser... muligens volvo eller noe, burde gi deg en god del hester ekstra...

 

Kan også få tak i ei billig 2liters blokk fra vw eller audi..

 

utover denne trimmen, så må du regne med å koste på denne motoren så mye penger at (iallefall mitt syn) den ikke er verd det..... må ærlig si at jeg skjønner ikke vitsen med å bruke mye penger på å ta ut 180 gamp av denne motoren, når vw kom med en 16v motor som har samme kraft uttak og koster halvparten... bortsatt fra dette med forsikring og godkjenning... men nå finnes det også folk her som er mer fan av N/A trim til disse motorene, og synes det er bra.. mangfold er viktig...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp en gti 8v eller 16v og trim den med kammer og grenrør evt porting, du vil garantert ikke angre. eller kjøp en som allerede er ombygd og godkjent fra 1600 eller 1800 , da slipper du som regel den værste GTI forsikringen....

 

ombyggingen fra gasser til gti er tid og pengekrevende, trimming av 90 hester til 160 hk som ble nevnt her tidligere er også kostbart! regn med balansering av bånn 5000, porting av topp og innsug med ventiler og deler, 6-8000, kam 2500, gassere 4-5000, grenrør 3000...

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår