Gå til innhold

Eksosanlegg??

Ranger emnet


AJ82

Anbefalte innlegg

Hva salgs eksosanlegg vil dere anbefale på en FD?? Skal mest sannsynlig ha hele veien, fra downpipe til endestussen... Har sett litt på HKS, Greddy, Blitz o.l., men vanskelig å vite hva som skiller disse. Noen som har gode/dårlige erfaringer...

 

Andre

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.

de delene du må ha for en komplett utskiftning er: downpipe,midpipe og catback

hvit du ikke har tenkt å kjøpe ny jerne/boostkontroller med det første så kan du foreløbig drite i midpipe, tar du den går turbotrykket opp og da er det byebye motor uten fetere besinblanding.

jeg selv har veilside catback, set fett ut og har fin dyyp lyd.

men koster jævlig mye,

hks har noen greie anlegg, og superdragger potta er veldig pen på¨FD. din på bilde? pen....

får vel min på veien igjen snart. nye felger er på vei fra volk og all oppretting og lakking er ferdig.

1992 Mazda FD3S RX7 13b

100% original rx7:P (eeeh)

1978 Mazda Rx-4 Wagon, 12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

Er min på bilde ja... Skal nok bli bra den etterhvert :-)

Har allerede boostcontroller og oppgradert hjerne, så det skulle ikke bli noe problem...

 

Trenger noen navn på eksos. Mange merker har jo flere ulike typer... Får vel sjekke ut superdragger ihvertfall.

 

Noen som har prøvd noe annet?

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet hva vill du ha? En loff varmer eller noe som har en funksjon og som ikke gjør at du blir taua inn på teknisk kontroll 1 gang i uka. :)

 

Er my forskjellige anlegg ute og går. Ikke for å si noe negativt om noen merker så kan jeg si at de store lofvarmerne ødelegger mye av wankel lyden. 5.5" anlegg er alt for stor. Få det ned i 4-4.5" utblås.

 

Veilside anlegget er bra. Ellers så har Re-Amemiya et par bra anlegg. Eller gjør som meg, få det sveiset av en proff :)

 

Jan-Tore

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AJ82

Noen som har erfaring med Blitz Nür Spec R?? Ser pent ut ihvertfall :D

 

Har hørt Blitz Nür Spec R på 200 SX S14a og Impreza GT Turbo, og det var rålyd i dette anlegget på begge disse bilene. Er vel forholdsvis dyrt i forhold til andre Japseanlegg?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveiste mitt selv, kostet ca 4k fra turboen med to 4" endestusser. Alt rustfritt. Funker som bare juling det. 3,5" downpipe, 3 til delingen og 2,5 bak til pottene. Riktignok en 13B turbo 2 motor. Blir jo enda billigere med en stuss. Helt rå lyd. Går som f.

Just For Fun

91 Mazda Rx7 cab

87 Hilux 4x4 2,4D

83 Honda XL 250 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du sveise selv, så blir det jo en veldig grei pris... Er en mulighet for at jeg går for et slikt et, koster mellom 10 og 16k.

Vurderer muligens å hente et ferdig lagd fra Japan også, da blir det vel Blitz tror jeg...

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår