Gå til innhold

Kjøp av Civic, forskjeller?

tebba

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vurdere å kjøpe en Honda Civic, men har ingen anelse om hva jeg bør se etter.. Lurte litt på hva som er forskjellen på 1,4, 1,5 og 1,6 liter biler? Er det størrelsen på bensin tanken(? :/)

Og hva som er spesielt med de forskjellige typene, LS, IS, VTI, VTEC (sikkert flere), og hva står de for?

Takk for alle seriøse svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Skal prøve å svare etter veste evne...

forskjellen på 1.4, 1.5, og 1.6 liter...

Dette er motor størrelsen.. 1.4 er ca 1400 ccm (kubikk centimeter), 1.5 er ca 1500 ccm og 1.6 er ca 1600 ccm.

1.4 liter finnes på "nyere" civic. altså 96, 97 98 modell osv.. denne mener jeg har 90 hk.

1.5 liter finnes på 92-95 modellene. Denne har også 90 hk. (8 ventiler)

1.6 liter kom ut i de fleste års modeller. fra slutten av 80 tallet og til sent på 90 tallet. (tror jeg)

LS... Her tenker du nok på LSi. Dette er 1.5 litern som er en 92-95 mod.

IS... Dette er 1.4 litern..

VTI... Dette er 1.6 litern med 160 hk. (motorkode b16a2)

ESi... Dette er også en 1.6 liter men har "bare" 125 hk. Dette er en singelkam motor.

VTEC er en en betegnelse på at motoren har nettopp VTEC. Det betyr Variable Valve Timing and Lift Electronic Control.

HER ER EN LINK HVOR DU KAN LESE OM DETTE

Hvis du går inn på http://www.club-honda.org så kan du lese mye om dette!

Håper dette var noe til hjelp!

kan noen si fra hvis jeg har feil!

Current: '02 VW Golf TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så da veldig riktig ut syns nå jeg ;)

Kan jo legge til at 1.4 motoren kommer som i og is

Altså 1.4i og 1.4is

Forskjellen er vel at 1.4i har 75 hk, mens 1.4is har 90

Og hvis jeg ikke driter meg helt ut her, så har vel 1.4is'n mer utstyr og. Selv om det ikke "flower over" der heller :D

Of all the things I've lost, I miss my mind the most.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann skal kjøpe meg ny bil nå.

Har sett på en 93.mod Honda Civic 1.5 VTEC 115hk

gått 145000km

Beskrivelse:

meget bra stand.startbryter.nye lykter forran/bak. stort stereoannlegg. ny eksos. ny luftinnsug nye 16" momoGT2 sommerfelger . innvendige dører trukket i hvit sky. indigo innstrumentpanel. crome speil. radical front fanger. Rs fanger bak.

anlegget som følger med er: sony spiller, 2forsterkere, 1stk 12" Kicker sub, 2x8"sub pluss diverse høytalere5546104.jpg0355146.jpg

Er denne bilen verdt 90000kr?

R.I.P -97 Audi a4 1.8 20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hvilken motor står i den siden den er 115hk og har VTEC? jeg tipper d er en d15z1 med VTEC-E, har 90hk, og fyren tror han har fått 25hk av luftfilter og ny bakpotte...

men 90k var uansett temmelig stivt for den bilen ja.. for 100k får du en VTi med 160hk...

maxpower radical front, litt bling bling her og der, osv, er vel ikke verd å betale 40k for?

- 2002 Civic Type-R

- 1993 Civic VTi

- 1993 Civic DX

- 1991 Civic GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider