Gå til innhold

lakkering av felger

Ranger emnet

saab_alex

Anbefalte innlegg

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ville vært forsiktig med sandblåsing, har sett felger som ser ut som de har blitt skutt med hagle på etter sandblåsing. :D Finnes vel forskjellig styrke innen sandblåsing, men glassblåsing er vel best. Har sett et firma på TV2s text-tv som annonserer med 400,- for glassblås + pulverlakkering pr felg. Ikke så dyrt det, da får du det gjort skikkelig. Husker ikke hva firmaet het da.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by erling

Ville vært forsiktig med sandblåsing, har sett felger som ser ut som de har blitt skutt med hagle på etter sandblåsing. :D Finnes vel forskjellig styrke innen sandblåsing, men glassblåsing er vel best. Har sett et firma på TV2s text-tv som annonserer med 400,- for glassblås + pulverlakkering pr felg. Ikke så dyrt det, da får du det gjort skikkelig. Husker ikke hva firmaet het da.. :rolleyes:

400 pr felg:( :( :( :( :( har ikke drøssevis med penger, kjenner mange som har maskin for sandblåsing, men dette holder kansje ikke?

hvordan hadde det vært å slipt det ned/mattet og så kjøpt lakk og lakkert i mange lag?

vil gjøre dette på best økonomisk måte, samtidig som det skal bli bra...

mvh Alexander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hfracing

erling, hvis du ser denne annonsen igjen så legg ut nummer osv her da :) fler som er intressert i sånt

Absolutt :)

400kr pr felg, er ikke dyrt.... Det er faktisk VELDIG billig..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har hørt om "sandblåsere" som ødelegger felgen, så finn en annen! Det finnes trykkjustering på de apparatene ;)

Har selv glassblåst en del felger, og spesielt hvis de er pulverlakkerte fra før så tar det laaaang tid.

Et økonmialternativ er jo å låne litt tid med et glassblåsekabinett, og lakkere felgene selv med felglakk på sprayboks. Legg på litt klarlakk (får klar felglakk også) på topp. Blir helt ok det også :)

Enig i at 400,- /felg er billig. Spesielt om de pulverlakkerer.

4 ringer - 5 sylindre - 10 ventiler - ? hk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by V Racing

Dersom du har hørt om "sandblåsere" som ødelegger felgen, så finn en annen! Det finnes trykkjustering på de apparatene ;)

Så det å sandblåse felger gjør ikke noe om man kan å sandblåse?

Har tenkt litt å sandblåse og pulverlakke felgene mine.... Men hvis det er vanskelig å få noe bra resultat så vet jeg ikke om jeg tør å satse på det...

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått sandblåst flere alu felger med prima resultat. Jeg har bare forsikret meg om at han som skal gjøre jobben har gjort det før, gjerne med referanser. (Er kanskje ikke så lett - stor gjennomtrekk i den bransjen :rolleyes: ) Hele cluet er at de har tid til å gjøre jobben forsiktig. En trykksandblåse er et farlig redskap i feil hender ;)

Dersom man er usikker er jeg enig i at "glassblåsing" (dette er jo i prisipp sandblåsing dette også, men her brukes ejektorpistol med enten sand, glass, eller keramer i lukket kabinett) er å foretrekke da man har full kontroll på jobben hele tiden. :)

4 ringer - 5 sylindre - 10 ventiler - ? hk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. har sandblåst litt selv og men er ikke jeg som har tenkt å gjøre jobben.

Har en onkel som jobber som lakkerer og sandblåser, vet ikke om han har gjort det med felger før, men han bør vel ha en viss peil. Og han har sagt han kan gjøre det så... Ikke at jeg tviler på at han kan sine saker men... hvis sandblåsing ikke er bra så tør jeg ikke.. men det har jeg jo fått svar på at er helt trygt.. så jeg prøver! :) takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider