Gå til innhold

lakkering av felger

Ranger emnet

saab_alex

Anbefalte innlegg

Det finnes forskjellig finish på overflate. Det velger du ved hjelp av forskjellig typ pulver. Stikk innom Norpro i Kristiansund, Løkkemyra, bruker de når vi lakkerer radiokonsoller. Skikkelig bra, og billig. Felgene må vel være blåst først da!!!

x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com

x-Ktm 525 SuperMotard

Ducati 998 testastretta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

betalte 100,- pr felg for sandblåsing og 100,- pr felg for lakkering. Sanblåsing gjorde en kar i vollen (asker), husker ikke hva han het. Fikk det billig her fordi han gjorde det når han fikk litt ledig tid (tok ca 2uker). Det tar faktisk lang tid å sandblåse en felg hvis de skal gjøre det forsiktig. For høyt trykk, og felgen blir ikke pen. Så det lønner seg ikke å stresse...

Firmaet som pulverlakkerte felgene het industrilakkering og ligger i Århus i Hurum. Dette tok også et par uker pga. prisen.... Så han hadde mange andre felger der og. Kunne velge mellom sølv, hvit og sort. Felgene så ut som nye!!

MEN, etter en par måneders tid begynte den lakken i den ene felgen å sprekke! Man kunne ikke kjenne noe på overflaten, den var helt glatt. Det var liksom litt under at det sprakk. Veldig små, men mange sprekker. Så dem også kunn i en spesiel vinkel med sola i mot... Ikke noe lakk datt av..

Hva dette kan være veit jeg ikke. Solgte bilen før jeg fikk klaget. Kanskje det kan være dårlig forarbeid, etc???

Det var nå ihverfall mine erfaringer med pulverlakk.

Billigste måten å lakke felgene på er vel å vaske de helt rene, matte overflaten med fint sandpapir, siliconfjerner for å fjerne fett, og så kjøpe felglakk på sprayboks. Kan bli veldig bra dette og hvis man gjør det riktig...

-77 242 Turbo

-66 Ford 17m Super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by le0n

Jasså Alex, ble det Saab på deg?

Grei bil det der...

det ble saab:D var egentlig inntresert i en som gikk litt også ikke bare så bra ut, den blå volvo'en så bra ut den med det var for mye forskjellige deler på den!! f.eks hvis noe gikk galt måtte jeg nesten LAGE nytt selv...

post-1238-13804850767162_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by erling

Er jo bare å bruke malingfjerner først, så slipper man som mye "blåsing". Har ikke gidda å sett på tekst-tv ennå, men det er side 562 hvis de har anonnse ennå.

så oppskriften er: vaske de helt rene, malingsfjerner, matte overflaten med fint sandpapir, siliconfjerner for å fjerne fett, og så kjøpe felglakk på sprayboks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by alex_ander3@hotmail.com

så oppskriften er: vaske de helt rene, malingsfjerner, matte overflaten med fint sandpapir, siliconfjerner for å fjerne fett, og så kjøpe felglakk på sprayboks?

Det jeg tenkte på med malingfjerneren var at da slipper man å glassblåse så lenge for å få bort gammel lakk.

Hvis du skal lakke selv kan du godt bruke den oppskrifta ja, bare husk klarlakk tilslutt da felglakken er matt. Hvis du får tak i klar felglakk må jo det være superdupert. Jeg lakka mine etter den oppskrifta, men brukte ikke malingfjerner:

post-441-13804850767194_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by erling

Det jeg tenkte på med malingfjerneren var at da slipper man å glassblåse så lenge for å få bort gammel lakk.

Hvis du skal lakke selv kan du godt bruke den oppskrifta ja, bare husk klarlakk tilslutt da felglakken er matt. Hvis du får tak i klar felglakk må jo det være superdupert. Jeg lakka mine etter den oppskrifta, men brukte ikke malingfjerner:

har du en oppskrift på hva slags lakk/ klarlakk/malingsfjerner som er bra (navn, hvor mye den koster, hvor jeg kjøper den osv)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en lakkfjerner fra Rust-Oleum (se http://www.luna.no ) som er helt rå på vanlig lakk, f.eks. billakk. Har en vareprøve jeg skal sjekke ut på lakkerte plastfangere for å se om den tar plasten (se annet tråd) samt jeg kan jo også sjekke om den løser opp pulverlakk.

Eg kjem attende! :)

4 ringer - 5 sylindre - 10 ventiler - ? hk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cfn

men lakk nå for guds skyld ikke felga i sølv!!

de fleste bruker jo penger på å få dem lakka i en annen farge!

sølv er jo mindre pent.

lakk dem sorte eller hvite. (eller mørke grå)

eeeeeh dem er hvite og jeg TVILER på at svart er en penere farge

Lenke til kommentar
Del på andre sider