Gå til innhold

Kjøp av v-tec..


Lude92

Anbefalte innlegg

er ikke noe stort problem(med nok penger)med motorer. Kjøper man en fra utlandet, blir det kanskje 10 000 + i frakt.(fra USA og Japan). Husk at honda sin motorer bare går å går. Regreima bør skiftes oftere ennn vanlig bil. 40 000 KM og motorolje og girolje anbefales å skifte ut hver 5000 KM. Luftfilter 20 000?

 

Man kan jo kjøpe en fra Tyskland og Sveits. Kjøre bilen oppover, så swappe motor:) Eller søke opp en krasja bil, å kjøpe den.

 

Et tips. På JUN(hjemmesida) kan du kjøpe ferdig tuna VTEC motorer, der de starter på rundt 70 000,- eks frakt(og bamse moms) Men det er til gjenngjeld noe som sparker rumpa til disse turbomatede gutta :ass I hvertfall i lengden.

Holdbarheten er i beste japansk kvalitet. DA jeg snakker ut i fra noen informative DVD'er fra Best Motoring. :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by morphir

På JUN(hjemmesida) kan du kjøpe ferdig tuna VTEC motorer, der de starter på rundt 70 000,- eks frakt(og bamse moms) Men det er til gjenngjeld noe som sparker rumpa til disse turbomatede gutta :ass I hvertfall i lengden.

Her må jeg virkelig protestére. Greit at N/A-tunede Hondamaskiner er noe helt eget, det er det ikke noen tvil om, men at de sparker mere rumpe enn en en turbokvern (IALLEFALL en til samme kostnad) er jeg totalt uenig i. Turbosjarken blir garantert ikke å ha en brøkdel av N/A-maskinens respons eller lyd, men det råder virkelig ingen tvil om at turboøsa blir å trekke det lengste strået; på effekt og spesielt dreiemoment.

 

EDIT: Driftsikkerheten er relatért til effektuttak; tenk f. eks. på hvor perfekt tunet en høykomprimert turbomaskin må være for å hente ut maksimalt dreiemoment over hele registeret uten å vise antydning til detonasjon og/eller pre-ignition. Her kan én grads feil tenning være skillet mellom en fornedret 325i eller totalhavari.

 

Driftsikkerheten er en selvfølge uansett Honda - det er tross alt "Made in Nippon"; uslåelig driftsikkerhet er en absolutt forventning. Man kan virkelig se at Honda har gjort sitt beste, spesielt under utvilklingen av motorene; overalt en ser møtes en av f. eks. tighte klaringer, utmerkede material- og designspesifikasjoner med mere. Honda vinner sannelig ikke priser basert på luft og tomme løfter.

 

EDIT2: Uansett hvor god motoren er er det ingen turbomaskin i hele verden som overlever dårlig tuning. Når man snakker turbomotorer snakker man også om ufattelig store mengder varme, og varme går hånd i hånd med detonasjon og pre-ignition.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis picasso malte et maleri, så ville ikke odd nerdrum komme å male på det for å gjøre det bedre???

 

Som du allerede har skjønnt(endelig) er at VTEC-motorerene som er NA tuned er one of a kind. Jeg understreker ONE and the only. ;)

 

Så hvorfor gjøre som alle andre? Men heller bevare VTEC systemet sin genialitet, nemmelig masse power uten noe tvangsinnmating. Dette er en sportsgrein i Japan. OG profosjonelle kjørere bedømmer deres maskiner.

Alt i fra motor og understell, og om alt dette gir en bra kjøreopplevelse. Ja, turboer er og montert her med hell. Men det fasinerer meg hvordan de klarer det UTEN turbomontering.(likeså som det fasinerer de med et navn innen motorsport) Så slutt å rakk ned på de som vil gjøre det litt mer ukonvensjonelt enn deg Ryeng!! FY! :eek:

Best Motoring - Interessant

Last ned disse videoene, eller kjøp de. Så skal du se. Jeg har sett videoer av Civicer med større turbo. Og får og si det slik. Jeg vil ikke hatt en bil der jeg føler meg utrygg og redd. Hvilket også de på Best Motoring sier. :o

Om det koster, ja, men det trenger ikke å koste noe mere enn 20 000,- Og tror du meg ikke, så er det ditt valg. Det gir jeg blanke f**** i! powerzone er ikke akkurat sjappa jeg handler på.... Turbo eller ei: VTEC'en går så det hyler. Og mest mulig orignal bil, gir den beste forutsetningen for driftsikker motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hiver jeg igang med enda en av mine Quote-Alt-De-Sa-Svar™, siden det er Lørdagskveld og jeg ikke drikker (i det hele tatt), samt at jeg ikke har noe som helst å gjøre.:

 

Noen som snart kan høytidelig utnevne Øyvind til Honda talsmann for forumet eller?birthday

Har jeg ikke vært akkurat det hele tiden? :o

 

 

hvis picasso malte et maleri, så ville ikke odd nerdrum komme å male på det for å gjøre det bedre???

Bare hvis muligheten er tilstede for at Hr. Nerdrum kan tegne seg selv med en stor loff stikkende ut av buksa.

 

 

Som du allerede har skjønnt(endelig) er at VTEC-motorerene som er NA tuned er one of a kind. Jeg understreker ONE and the only.

Definitivt. Av alle sugemotorer i moderne tid er det etter min mening ingen som kommer i nærheten; verken mht. potensiale for effektuttak eller tilgjengelige aftermarket-deler (kryss i taket; måtte dette aldri forandre seg).

 

 

Så hvorfor gjøre som alle andre?

Fordi; tro det eller ei, men hva almenheten gjør er faktisk i svært mange tilfeller den beste måten å gjøre det på. Dette gjelder selvfølgelig ikke alltid (Honda-Techs bandwagons kan være et eksempel på dette (et produkt får kunstig mye oppmerksomhet og alle hopper på dette)).

 

 

Men heller bevare VTEC systemet sin genialitet, nemmelig masse power uten noe tvangsinnmating.

Her er jeg under en annen oppfatning. Det er slett ikke umulig å få en sugemotor med lite sylindervolum til å yte mye. Her går tankene først og fremst til Toyotas 4A-GE-motorer, som i en årrekke har bevist at det er fullt mulig å hente mye effekt ut av økonomiboks-flyttere. Den radikale forskjellen mot Hondas motorer ligger nettopp i VTEC-systemet som sørger for at motoren likevel er både bensingjerrig, responsiv og ekstremt kjørbar i det lavere turtallsregisteret, takket være den snillere kamprofilen en har tilgjengelig her. Å se en 4A-GE med overentusiastisk porting, individuelle spjeldhus og bad-ass kammer med over 300 graders durasjon prøve seg på tomgang rundt 800 RPM er ikke vakkert. Kjørbarhet i det lavere registeret (<4000 RPM) kan kanskje med litt godvilje kalles "diskutabelt". Misforstå meg rett; en Initial D- og Japan-generelt-fanboy som meg har selvfølgelig full forståelse for at begge disse motorene kan verdsettes (forgudes) av mange.

 

 

Dette er en sportsgrein i Japan.

Hadde det bare vært like utbredt i Norge også... Her på berget kan man telle med to fingre personer som er istand til å mappe Hondata/Uberdata, og langt mindre forklare forskjellen på Buddyclub Stage3+-kammer og Skunk2 Stage2.

 

 

OG profosjonelle kjørere bedømmer deres maskiner.

Og hvilke personer dette er! Keichi Tsuchia, Gan-san, med flere...! Mine idoler, rett og slett!

 

 

Ja, turboer er og montert her med hell.

Å bare kalle det "hell" er en underdrivelse. Hvis du hadde sagt en "fuckings revolusjon!" hadde jeg vært helt enig. Hvem kunne vel ane (ja, jeg snakker om Amerikanere her) at Honda, mestrene av økonomibokser, kunne lage en motor og plassere den i en liten bil som ved en lavkostnads turbokonvertering kjører rassen av USA's raskeste sportsbiler i deres egen nasjonalsport - Dragracing!? Uhørt!

 

 

Så slutt å rakk ned på de som vil gjøre det litt mer ukonvensjonelt enn deg Ryeng!! FY!

Jeg rakker da virkelig ikke ned på noen del av leiren her. Jeg har all respekt for folk som N/A-tuner Hondamaskiner, men min personlige preferanse er turbo, rett og slett fordi det blir mye fart for lite penger (á lá fenomenet som er populært her i landet; Volvo+Turbo).

 

 

Best Motoring - Interessant Last ned disse videoene, eller kjøp de.

Jeg tror jeg har alle Best Motoring International; hvis noen mangler er det iallefall på tide jeg skaffer disse! Makan til genial filmserie! Men for meg (som er Hardcore Otaku) er likevel det "bedre" alternativet å lære Japansk, for så å kjøpe alle DVD'er noen sinne av Best Motoring, Best Motoring Hot Version, Best Motoring Special, Option Video, Option Video Special samt Option Video Drift Tengoku - disse er omså hvor mye bedre enn den "Amerikaniserte" BMI-serien.

 

 

Jeg vil ikke hatt en bil der jeg føler meg utrygg og redd.

Jeg er din rake motsetning - min mening er at bilen skal omgjøre bensin til adrenalin (den beste måten å gjøre dette på er kanskje å bygge en 800-hesters TwinTurbo NSX-motor og sette denne inn i en HELT original Lada 1500? Snakk om adrenalinforgiftning!).

 

 

Om det koster, ja, men det trenger ikke å koste noe mere enn 20 000,- Og tror du meg ikke, så er det ditt valg. Det gir jeg blanke f**** i! powerzone er ikke akkurat sjappa jeg handler på...

Det er absolutt ingen hemmelighet at det er dyrere å N/A-trimme enn å FI-trimme; dét er vi vel alle enige i? En N/A-motor for 20.000 går "dårligere" enn en FI-motor oppbygget for samme sum - det råder det virkelig ingen tvil om. Dette er spesielt sant for Honda-gjengen, hvis turbokit er ekstremt billige og gir mye Bang-for-the-Buck. Mere on-topic, eller skal jeg kalle det "on-reply", det trenger ikke koste mere enn 1000 kroner å trimme litt - hva var poenget ditt? Og på dette tidspunkt burde det vel være alment kjent, spesielt her på BF.Net, at "Man bare handler ikke hos PowerZone"; og de som likevel gjør det angrer. Men hva hadde PowerZone med noesomhelst å gjøre?

 

 

Og mest mulig orignal bil, gir den beste forutsetningen for driftsikker motor.

Her må jeg peke med fingeren igjen - dette er virkelig en sannhet med modifikasjoner; samt en farlig generaliséring i det store og det hele. Tenk på hvor lenge et standard B16A-stempel ville vare i en 800-hesters dragmotor, eller at visse aftermarket-kammer kan ripe opp og ødelegge vippearmene i toppen. "Rett produkt til rett applikasjon" sier nå jeg.

 

 

 

Til sist vil jeg bare legge til - denne posten ble skrevet for å fordrive tid (Mission: Accomplished), ikke for å tråkke noen på tærne. Det kanskje kan virke sånn at jeg er en overpedantisk flisespikker som på død og liv skal plukke i stykker hver eneste liten ting jeg snubler over (i bunn og grunn er jeg kanskje sånn likevel?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by morphir

dude, get a life!

De to minuttene som gikk før fra jeg postet til du postet dette usaklige tøvet ga deg aldri i livet tid nok til å i det hele tatt lese posten jeg skrev. Bevis at jeg tar feil. Men jeg har selvfølgelig full sympati for at jeg setter standarden høyt her på Bilforumet; angående evne til saklig argumentasjon, kunnskap til emnene, teknisk forståelse og evne til å formidle mine tanker til dere andre brukere. Jeg er faktisk Guds gave til Bilforumet.

 

Å nei, å nei! Her har vi en som ikke retter seg etter vår kjære Jantelov! Ta ham! Hold ham nede! Få ham til å holde kjeft! Dette kan ikke toleréres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by morphir

powerzone er ikke akkurat sjappa jeg handler på....

Bare lurer på hva i alle dager dette hadde med saken og gjøre jeg?

 

Har hvertfall ikke en dritt med topicen og gjøre! Her er det en som prøver og spørre hvor han kan få tak i motor til bilen sin hen, bruk heller lit tid og resurser på og hjelpe enn og drive med usaklige diskusjoner i tråden hans.

 

Men tilbake til topic, motor er vel mulig og oppdrive hos diverse bilhuggere her til lands, eventuelt sverige for den saks skyld, men ellers så kan du jo f.eks. høre med Import Tuning om han kan skaffe en motor til deg fra Japan, vet en kamerat av meg har fått veldig bra tilbud på dette av han... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at jeg blir fed up. Er regelrett at jeg startet et tråd om NA tuning, der dere som er så engasjert, bare fyrer løs om at turbokverne. PLuss en load med annet tøv!

Prøv å suplere litt med linker, og video/bilder etc. i stedet bare for å fyre løs om deres emosjonelle forhold til turbo. Elelr skal vi si religiøst.

 

PS! Jeg fikk aldri noen gode råd på dette forumet rundt mitt tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by morphir

grunnen til at jeg blir fed up. Er regelrett at jeg startet et tråd om NA tuning, der dere som er så engasjert, bare fyrer løs om at turbokverne. PLuss en load med annet tøv!

Prøv å suplere litt med linker, og video/bilder etc. i stedet bare for å fyre løs om deres emosjonelle forhold til turbo. Elelr skal vi si religiøst.

 

PS! Jeg fikk aldri noen gode råd på dette forumet rundt mitt tema.

 

gaaawd... dette er jo en tråd som er starta av en fyr som lurer på hvor han kan få fatt i en VTEC motor til sin lude! hvis dere kunne drite i å diskutere deres forhold til NA og respirator-tuning, norske forhandlere og annet piss, og heller fortalt fyren hvor han kan få kjøpe seg en motor, hadde alt blitt fint!

spørsmålet hans er jo ganske enkelt, og jeg har svart på d i post nr.2. så kommer gjengen som skal diskutere og uttrykke sine følelser om heeelt andre ting.. sikkert mojjo for fyren som har posta her fordi han trenger motor...

- 2002 Civic Type-R

- 1993 Civic VTi

- 1993 Civic DX

- 1991 Civic GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår