anda Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Kan noen svare riktig eller galt på dette: - Er bilen laget før 1994 så kan man trimme uten å betale avgifter. - En bil med trommelbrems bak kan maks ha 150hk. - Alt av trim må dokumenteres, tuv osv. Takker for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 - Er bilen laget før 1994 så kan man trimme uten å betale avgifter. Vet ikke - En bil med trommelbrems bak kan maks ha 150hk. Vet ikke, men tipper på galt - Alt av trim må dokumenteres, tuv osv. Riktig, har du trimmet og dermed fått større effekt må du ha papirer på hvor mye mer effekt du har, og at bilen tåler dette. TÜV er en av kildene til slike papirer. Ved evt. vektøkning må det også dokumenteres at bremser og bilen forøvrig tåler dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 - Er bilen laget før 1994 så kan man trimme uten å betale avgifter. GALT Er bilen registrert i Norge før 1996, kan du trimme den uten å betale avgifter. Denne regelen er egentlig en 10års regel. Er bilen reistrert i Norge for mer enn 10 år siden kan du trimme den uten å betale avgifter, men den tredde ikke i kraft før 1996 og hadde ikke tilbakevirkende effekt derfor er det 1996 som blir brukt. Når det blir foreksempel 2008 er det biler som er registert i Norge før 1998 som er lov å trimme uten å betale avgifter.. Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 har du trommelbremser så bytt til skiver ;) start alltid på bilens kjøreegenskaper først, deretter trim. ( min personlige mening) Bremser, fjører, dempere, stabstag, vekt. Deretter trim. alle biler regga før 1.1.1996 er det fri trim, trenger ikke skrives i vognkort, men bør godkjennes av biltilsynet. Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Hvor finner jeg denne forskriften om at det ikke må skrives i vognkort? At avgift ikke må betales kan jeg skjønne, men synes det er litt mistenkelig at det ikke må skrives i vognkort. Ikke at jeg vil krangle altså, vil bare se bevis før jeg tror det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Vil tror det er en stor fordel å få det godkjent å skrevet i vognkortet at bilen er trimmet. Spesielt i henhold til forsikring, og annet som kan kødde til med ulykker ol. Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg