Gå til innhold

Montering & kjøp: GreenFilter

max-muscle

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe et greenfilter/KN til bluebirden nå, fins jo ikke noe monterings sett til akkuratt min bil.

Så da lurer jeg på hva jeg trenger å kjøpe utenom filteret, slanger, overganger, klemmer osv.

Er heller ikke helt sikker på hvordan jeg monterer det.

Hvor skal jeg montere det ? luftslangen som går ut er jo lang.. å mitt på den er det en greie som heter Resonator assembly.. skal filtere monteres før eller etter denne ? å hva gjør jeg med dem gamle boksen (Air Cleaner).

Å hva gjør jeg med luftgjennomstrømings meteret ? kan jeg flytte det ? henger det ikke ledninger i det ?

Fint om noen hadde giddi å skrivd en "Hvordan Montere" greie til meg..

bytta olje og olje-filter i dag, det gikk lett. brukte 20 min maks. Så er ikke helt analfabet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ha LMF (luftmasseføler) boksen som ligger sammen med selve luftfilterboksen (skrudd sammen med 4 bolter, tror jeg). Hvis du ikke har den, så vil ikke hjernen vite hva slags luft som kommer inn.

Jeg har en adapter til denne liggende. (Jørgen her på forumet skulle egentlig ha den). 200,- + frakt så får du den. Er sveisa en 3" overgang slik at du kan skaffe en 3" slange som overgang til et luftfilter.

Du trenger ikke annet enn den boksen fra det gamle innsuget... du fikser selv hvor du vil den skal gå

FILTER---->---LMF---->----TURBO

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay..

så jeg skal montere en 3" slange fra turbo, så skal jeg sette på LMF og bak der skal filteret stå ?

Ser foresten at det går en slange ut fra det "røret" som går til luftfilter boksen, den slangen går inn i topplokket på bilen. Før den delen som heter resonator asembly.

Hva med å sette på luftfiltere der resonator asembly er nå ? der er det jo delt slange fra før. pluss at den slangen som går inn i topplokket for bli urørt ?

trenger jeg den som heter resonator asembly til noe ? eller kan jeg ta bort den når jeg får på luftfilteret ??????

Kan jeg bare flytte LMF så mye da ? henger det ikke ledninger fast i den ?

vil ha den greia ja..

48264478.. nr reg på adresse, ta å send det som postoppkrav, prøv å få sendt det på mandag da. så har jeg det til onsdag...

si fra hvis du har noen andre små deler jeg kan dra nytte av da.. noe til av montering av dump eks ? når du først skal sende noe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by Hawkon

du må ha LMF (luftmasseføler) boksen som ligger sammen med selve luftfilterboksen (skrudd sammen med 4 bolter, tror jeg). Hvis du ikke har den, så vil ikke hjernen vite hva slags luft som kommer inn.

Jeg har en adapter til denne liggende. (Jørgen her på forumet skulle egentlig ha den). 200,- + frakt så får du den. Er sveisa en 3" overgang slik at du kan skaffe en 3" slange som overgang til et luftfilter.

Du trenger ikke annet enn den boksen fra det gamle innsuget... du fikser selv hvor du vil den skal gå

FILTER---->---LMF---->----TURBO

Mr. Slowmotion

Lagde til slutt adapter selv, tok meg 10 min..

Hva er poenget med å skrive at du har det å skal sende det, når det du egentlig gjør er å sitte hjemme å jokke på adapteret ?

jerkoff

Lenke til kommentar
Del på andre sider