Gå til innhold

Golf æsj til salgs

Ranger emnet

Urgolf

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Einserfreak

Vet da vel veldig godt at Kamei X1 ble levert som originalt tilbehør jeg.... Har jeg sagt noe annet? det var RS fanger og M3 sideskjørt o.l jeg siktet til:rolleyes:

Men stå på med plasten din du Urgolf, det får jo bare andres biler til å se bedre ut;)

Okay, jeg tror jeg lukter en diskusjon uten ende:rolleyes:

Vi har tydeligvis 2 helt vidt forskjellige oppfatninger av hva som er "hot og not", og vi kommer vel aldri til å bli enig i denne saken...

Ettersom du er gammel nok til å ha vært far min, så forstår jeg godt at den stilen faller godt i smak, og jeg har ingenting imot "old school" heller tvert imot, men blant de på min aldersgruppe, og jeg personlig syns at RS fanger og G60breddinger ser bedre ut enn alternativet, med all rett.

Men det hele saken dreier seg om, er de amatørmessige kommentarene som f.eks sistnevnt ovenfor som du har en tendens til å legge til hver bidige gang noen kjøper seg en RS fanger, vurderer M3 skjørt, you name it! Da er du alltid førstemann med og legge ut de usaklige kommentarene dine...

Og det er det som jeg irriterer meg grønn på!

Men jeg har vel egentlig ved denne tråden funnnet ut at den eneste løsning på dette, er å legge til svar på tiltale:)

Men stå på med plasten din du Urgolf, det får jo bare andres biler til å se bedre ut;)

Så ang. den uttalelsen din ovenfor, så må jeg få legge til at jeg må vel jobbe sinnsykt godt med plasten min for å få din bil (alias Bestemor)*mobbe*til å se bedre ut:D :D

-86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke å legge meg opp i andre sine saker men Einserfreak kan vel kanskje ta på seg at det har blitt en del drittslenging fra hans side?

Meninger er helt okey! Sier alltid hva jeg mener men legger og alltid til at alle har sin egen smak!(Unntatt krom M3 speil med blinkers!puke ) Greit hvis du ikke er enig Urgolf men det begynner å bli litt for vanlig med feks RS fanger... Er rundt 10 stk med den fangeren i nabolaget mitt... Men den er jo egentlig ganske kul da! Bare litt for mye brukt...

Men Einser med plastikk er fortsatt ingenting å forakte! Heller ikke Old-School som jeg liker veldig godt. Men det finnes ting som rett og slett er usmakelig! Sånn som denne Kamei stylingen og Lim-på-scoop osv.

Men uansett hva jeg sier så er det ALLTID noen som er uenig! Helt greit! Tusen takk for det, for uten forskjellige meninger så kunne jeg umulig vært original!

Og ja! Dette er et diskusjonsforum! Men å slenge drit er bare barnslig og unødvendig! Det gjør at dette forumet har fått stempel som useriøst og det er veldig synd for både eiere og brukere!

Takk for meg!:)

Biler:

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Andreas_1

Greit hvis du ikke er enig Urgolf men det begynner å bli litt for vanlig med feks RS fanger... Er rundt 10 stk med den fangeren i nabolaget mitt... Men den er jo egentlig ganske kul da! Bare litt for mye brukt...

Om det er vanlig eller uvanlig var nå ikke akkurat emne her nå, var nå helst ang. smak og behag, og måten man uttaler seg på her på forumet som var temaet, men nå som du nevner det kan jo jeg bare si at det går jo ikke på hvor skjelden stylingen på bilen er som sier hvor kul bilen er...

Finnes jo fortsatt helt dønn vanlige 2`er golfer med 90`fangere og singellykter/emblemsfri grill som blir svinkule, selvom det finnes like mangen av de som det er pakistanere på grenland...

Elller en bmw E36 blir ikke mindre kul fordi de har den mye brukte m3 fangeren foran?:rolleyes:

Men ang. alt det andre du nevnte kan jeg si meg mye enig, og ja det er en del golfer som har Rs fanger er jeg fullstendig enig i:cool:

Kristian

-86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å bringe det på det rene her urgolf, jeg er IKKE gammel nok til å være far din... Vet ikke hvor tidlig de begynner med slikt hos dere, men til og med i Trondheim får normale mennesker sjelden barn før de er 18...Så da må du være rundt omkring 10 år..? :op

Angående RS fangere osv... Grunnen til at jeg misliker slikt utstyr på en einser er at de fleste som kommer med RS-fangere, M3-skjørt, rallyefront osv har brukt deler som i utgangspunktet er beregnet for mk2. Dette gjør at det blir en hel del pes for å få det til å "se bra ut" på en mk1. Da mener jeg spesielt inn mot skjermbuene. Jeg har alltid hatt som motto at ting skal se ut som om det er originalt, men at det helst ikke skal være det. Altså på en godt bygd bil skal det se ut som at den kom slik fra fabrikken! Ved å sette på disse delene så ser det IKKE originalt ut, og derfor heller ikke BRA ut... Nå skal det sies at det finnes sjelden en regel uten unntak. En kompis av meg bygde for flere år siden en rosa mk1, med RS-fanger, G60-grill og G60-byggere, som også ble publisert i Bilsport. Faktisk til og med i mine øyne en meget pen bil:) Han hadde mye pes for å få delene til å passe sammen, men resultatet ble ganske så bra. Men til og med han har begynt å rive de bort, fordi han mener at det ikke passet helt...

Det blir også litt feil å sammenligne RS-fanger/90-fanger på einser med M3 fanger på en E36, siden denne jo har slikt originalt på dette karosseriet... Har aldri sagt at 90-fangere/RS er stygt på en Mk2 Golf jeg, og RS-fanger på RS2 ser helt rett ut i mine øyne:)

Men som du skriver litt tidligere i tråden, vi kommer nok alltid til å bli enige om hva som er "rett" og hva som er "galt" på en einser. Men siden Golf 1 er i ferd med å bli en klassiker, som det faktisk begynner å bli få av, er vi vel begge enige i at de må taes vare på, uansett stil?

For all del Urgolf, stå på med ditt, jeg har alltid hatt den største respekt for folk som klarer å få en bil smakfullt modifisert. Kanskje blir du en av dem? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Einserfreak

Ved å sette på disse delene så ser det IKKE originalt ut, og derfor heller ikke BRA ut... Nå skal det sies at det finnes sjelden en regel uten unntak. En kompis av meg bygde for flere år siden en rosa mk1, med RS-fanger, G60-grill og G60-byggere, som også ble publisert i Bilsport. Faktisk til og med i mine øyne en meget pen bil:) Han hadde mye pes for å få delene til å passe sammen, men resultatet ble ganske så bra. Men til og med han har begynt å rive de bort, fordi han mener at det ikke passet helt...

Heter han derre kompissen din forresten Frode gimnes? Har hjulpet urgolf med byggingen av bilen fra starten av, og det var (ikke slå meg ihjel hvis jeg har forstått helt feil nå Kristian) Denne bilen som frode byggde som Urgolf tok utgangspunkt i. Det var vel fordi han så denne i bilsport bladet. Han ville ha noe lignende men noe på sin egen måte. For 2 år siden, ca da dette begynte var ikke RS front så veldig vanlig. men det var jo ikke akkurat det som var duskutert her.

Jeg mener at Den typen er styling som urgolf holder på med er tøfft. Når ting må tilpasses for å passe, sette på uorginalt for å få det til å bli tøffere har jeg inntet imot. Men selvfølgelig er det jo vel og bra at ikke alle liker den typen, for da ville jo det ikke vært noe gøy å bygge noe som alle har. Det er vel her noe av det ligger, når man må ta ting fra andre modeller/biler slik at en får noe ingen andre har. MEn setter man på original deler så vil man vel ha større sjangse for å støtte på en med ca lik bil. siden det var slik den var orginal. Men old school stilen har jeg og sansen for, ikke missforstå. Men dette er jo en heelt anne rettning å gå med bilen, clean og stilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi først var inne på emnet stil og respektering av det, eller ofte også mangel på det, så vil jeg si en ting jeg har lagd merke til..

Cluet med en stil er at den må være gjennomført, gjennomført og atter gjennomført... er den det så har den min respekt, men folk som synes at fast and furious og store spoilere og vinger er kult og som ikke kan noe særlig om bil er de første til å kaste på plastikk.. disse folkene er som oftest ikke menneskene som er glad nok i einseren sin til å gjøre dette gjennomført..

derfor forbinder jeg plastikk på einser som jalla, selv omjeg har sett einsere med mye plastikk som har fått den kjærligheten den trenger for å bli bra..

Er man derimot en old school mann, så kan man derimot oftere mye mer om bil siden man faktisk må kjenne til mye mer, og ha mer erfaring for å hoppe på denne bølgen.. Disse menneskene som vil ha old school stil har derfor evnene og lysten til å gjøre prosjektet sitt gjennomført... hvor mange old school golfer finnes det som ikke ser gjennom ført ut kontra plastikk einsere med rs-fangerene på snei...

Er dette som har gjort at jeg har den oppfatningen jeg har til stil og einser... Pluss at old school bare er så veldig mye finere:) elsker du volfsburg og folka der så er det jo ingen vits i å endre på alt de har lagd :)

ble lang denne :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

att dåkke gidde....

fler å fler som flykter fra dette forumet etter hvert, nettopp pga

dritt slenging, sårende komentarer og annet GPP, generelt piss preik.

Vær nå snille med hverandre, og respekter andres meninger uten å absolutt måtte skrive noen skeive ord om meningen deres.

Blir bare utrivlig, og ingen får den hjelpen di trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by svaggen

att dåkke gidde....

fler å fler som flykter fra dette forumet etter hvert, nettopp pga

dritt slenging, sårende komentarer og annet GPP, generelt piss preik.

Vær nå snille med hverandre, og respekter andres meninger uten å absolutt måtte skrive noen skeive ord om meningen deres.

Blir bare utrivlig, og ingen får den hjelpen di trenger.

Hvis du leser inlegget over, så ser du at det ikke inneholder noen drittslenging, men et saklig inlegg til diskusjon om stil...

- golf gti16vT prosjekt

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen folk da.... synes det er ok med en diskusjon om stil.. er ingen grunn til å bli usaklige, men det er så mange her inne som begynner å skulle fredsmegle så fort folk begynner å bli uenige om noe.... synes diskusjonen i denne tråden er interessant jeg...

Og ja, det er nesten bare snille mennesker her inne..

- golf gti16vT prosjekt

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel fredsmeglere(som meg selv i denne saken...) prøver vanligvis bare å få unna litt av denne unødvendige drittslengingen. Ser ikke noe gale i det!

Og diskutere er helt greit det! Det er vel det som er meningen med forumer. Men det er altfor mye dritt som flyter rundt! Usaklig poster og dritt er så ufattelig irriterende! Nå snakker jeg ikke om en liten spøk her og der men du skjønner sikkert hva jeg mener.

Men mens vi er inne på det så må jeg si meg veldig enig i at så lenge stilen er gjennomført så kan det meste se bra ut. Men plastikk på golf er kanskje litt tabu blant de litt mer bil interesserte pga at det er typisk ungdommer som ikke bryr seg så mye om bil bare smeller det på fordi alle andre gjør det...

Men det er og mange bil interesserte som liker plastikk. Må vel selv bite i det sure eplet og si jeg har litt lyst på 2'er med G60 og rallye front og litt dill dall. Mye kan være fett men jeg syns det ser best ut hvis det ser ut som en utgave som kunne blitt gitt ut av fabrikanten. En ekstremutgave eller noe lissom... Men det er jo meg!

Ble litt masing nå...:rolleyes:

Biler:

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, skjønner hva du mener andreas :) selv om jeg utgir meg selv for å være en old school man når det gjelder einsere, så bygger jeg jo nettop en 2er med skjørter, turbo, streamer i fronten og rs fanger, og håper å ikke få bare thumbs down av den grunn :)

Ikke noe galt i plastikk så lenge det er gjort ordentlig.... Men en einser er vel strengt tatt finere med krom :)

- golf gti16vT prosjekt

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider