Gå til innhold

eu-kontroll?

Ranger emnet


palle-gafal

Anbefalte innlegg

Sjekker vel det mest

 

- Avgass

- Alt som her med hjuloppheng

- Bremser

- Styring

- Alt av lys

- Dekk

- Bilbelter

- Sikt

- Bærende konstruksjon

- Oljer lekkasje

- Identitet

 

Sikkert mere

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om jeg har rett når jeg sier at på eu-kontroll har de ikke lov til å titte under panseret ? på de gangene jeg har vært på de,så titter de ikke under panseret iallefall....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ottesen

Noen som vet om jeg har rett når jeg sier at på eu-kontroll har de ikke lov til å titte under panseret ? på de gangene jeg har vært på de,så titter de ikke under panseret iallefall....

 

Å har de ikke det... Det har de gjort hver gang til meg.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by B.T.i

Jeg har aldri opplevd at dem ikke har tittet under panseret, noen ganger må dem kanskje justere litt på lysene eller på eldre biler må dem kanskje justere Co osv..

 

 

HALLO

 

Når begynte de å juster CO på f.eks. biltilsynet... er det feil med co eller lys får DU beskjed om å rette det.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoMan

HALLO

Når begynte de å juster CO på f.eks. biltilsynet... er det feil med co eller lys får DU beskjed om å rette det.

 

Hallo ja:rolleyes:

 

Nå har det seg slik at da jeg var inne på eu-kontroll hos Naf så stilte dem inn lysene, da lysene var litt "på bærtur"..

Og når dem begynte med noe som helst hos Biltilsynet vet ikke jeg, men hvis du leser hva jeg har skrevet så står det "noen ganger må dem kanskje".......

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal jo sjekke at batteri sitter fast, og føring av ledninger med evt. sikringer på som ikke er orginalt. Chassie nummeret sjekker de, og at vinduspusser motoren sitter fast, nivå/lekkasje på bremse pumpa. (hovedpumpa). Det jo klart de skal kikke under panseret... :rolleyes: :rolleyes:

 

Og det er ikke alle som er så snille at dem justerer på CO% og lysa... Men noen gjør det da...

 

Egentlig så skal ALLE feil/mangler føres opp på en kontroll og sendes biltilsynet. Selv om de blir fikset på stedet... Enten det er ener feil eller toer... Etter at bilen er reparert så kan de sende inn en godkjent kontroll seddel.

Dette er fordi at det skal føres statistikk på ant. verksted besøk, og kvalitet på forskjellige bil merker og slikt. Hvis f.eks. alle volvo mekanikere driter i å sende inn skjema med mangler på, fikser bilen i stede for, og sender heller inn en godkjent kontroll etter bilen er reparert, så vil jo volvo fremstå som DEN beste bilen da.... Aldri noe galt med de, eller hva??? HEhehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Riddick

De skal jo sjekke at batteri sitter fast, og føring av ledninger med evt. sikringer på som ikke er orginalt. Chassie nummeret sjekker de, og at vinduspusser motoren sitter fast, nivå/lekkasje på bremse pumpa. (hovedpumpa). Det jo klart de skal kikke under panseret... :rolleyes: :rolleyes:

 

Og det er ikke alle som er så snille at dem justerer på CO% og lysa... Men noen gjør det da...

 

Egentlig så skal ALLE feil/mangler føres opp på en kontroll og sendes biltilsynet. Selv om de blir fikset på stedet... Enten det er ener feil eller toer... Etter at bilen er reparert så kan de sende inn en godkjent kontroll seddel.

Dette er fordi at det skal føres statistikk på ant. verksted besøk, og kvalitet på forskjellige bil merker og slikt. Hvis f.eks. alle volvo mekanikere driter i å sende inn skjema med mangler på, fikser bilen i stede for, og sender heller inn en godkjent kontroll etter bilen er reparert, så vil jo volvo fremstå som DEN beste bilen da.... Aldri noe galt med de, eller hva??? HEhehe...

 

Da må du ha truffet på et verksted som har noe imot deg eller noe, fordi aldri har jeg hørt\sett\opplevd at de har vært så nøye noen gang. :) Sikker på at du ikke snakker om Naf test nå ? (prøver ikke være tett nå)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ottesen

 

Da må du ha truffet på et verksted som har noe imot deg eller noe, fordi aldri har jeg hørt\sett\opplevd at de har vært så nøye noen gang. :) Sikker på at du ikke snakker om Naf test nå ? (prøver ikke være tett nå)

 

Så nøye er jeg hver gang jeg tar en kontroll,alle kontrollpunktene skal en gjennom,så ikke noe unormalt her..

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår