Gå til innhold

Skal jeg ha meg en S4 mon tro?

Ranger emnet

Incubus

Anbefalte innlegg

Driver å lurer på om jeg skal kjøpe meg en S4. Har sjekket med forsikring siden jeg er kun 22 år, og den ble bra :) Så egentlig er jeg klar. Men lurer på om det er noe jeg burde ha i bakhodet? Er det mye som ryker på disse bilene? Nå er eier av den bilen jeg skal se på en god mekaniker ifølge flere, men få høre om barnesjukdommene til S4. Er liksom litt fristende da man har muligheten til å gjøre 0-100 på under 5 sek. (Ja, den er trimmet ;-) ) MEN, kom med feedback, kjøper kanskje neste helg hvis den er bra og jeg finner ut hvor mye det koster å ha en slik.

01' Bmw 320i Touring 2.2 170hk

74' Bmw 2002 med div godsaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikring hvor??

Jeg hørte med gjensidige ang S4 på firmaet.

Har 75% 2. år på varebilen jeg har der nå, ville eventuelt fått 50%

Men selvfølgelig fikk jeg nei som svar.

Er selv 22 år.

`93 Sierra 2,0i clx (For tiden med ett stort hull i motoren)

2005 - Opel Movano 2,5 CDTi Aut. Mottatt 25 Juli- 05.

x `01 Citroen Jumper "Den Franske Baguetten" --> Solgt

x `87 Sierra 2,0 --> Solgt

x `90 Sierra 2,0 --> Vraket/spiker

x `01 vw LT 35 --> Solgt/firma

x `93 Golf 1,8 ---> Solgt

x `84 340 ---> Vraket/spiker

x `87 626 ---> Solgt

x `84 929 ---> Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,vankelig for meg å svare på!!

Hadde en selv for 6 år siden,en 2,2liter. Org med 230 hk. Det var en helt utrolig bil! Slutta aldri å dra på NOEN av gira.

Vinterbil til tusen!

Men...DYR å eie,bruke,forsikre,reparere/deler.

Rett før jeg solgte den(i 2002) skulle jeg ha nye bremseskiver foran.Det kosta 2050 kr PR STK den gangen..... Tannstanga røyk(Servotronic),kostet egentlig 16000 kr+ moms.(Kjøpte på Bildelsentret og bytta´n sjøl.)

Ny topp hvis uhellet skulle være ute kostet 26000 kr+moms for 3 år siden,ny manifoil kostet 11000+moms....

Som sagt dyr bil og eie,men samtidig FOR en deilig bil å eie!!

Skal du kjøpe deg en,ta det som er av tester på den,NAF og f.eks merkeverksted. Og finnes det noen feil som KAN virke bagatellmessige,vær KRITISK,det finnes masse av disse bilene i Norge og ikke minst i Tyskland.

Uansett hva som blir sagt her på denne posten,TA INGEN SJANSER men vær sikker på at bilen er i god stand. Gi heller litt mer for en bil som er bra!

Til slutt: BYTT REGISTERREIM og ta et hovedservice på bilen,det har du igjen for...

Hilsen Eirik!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Incubus

Takker for hjelp, stikker kanskje i dag og ser på den. Den eies av en som jeg hører er dreven og holder til i Fredrikstad, i say no more :)

Hvis det er Jonus sin du tenker på, så kan jeg hvertfall forsikre deg om at han kan Audi. Bilen har akkurat vært på service på VAG og nylig EU godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hørt at han kan Audi ja, tviler ikke ett sekund på det. Er derfor jeg fortsatt tenker på å kjøpe bilen hans, men vil sjekke litt rundt først. Har ikke stress med å finne meg en, og jeg kunne faktisk tenkt meg en original S4. Kom gjerne med tips hvis dere vet om noe mellom 0-125.000kr.

01' Bmw 320i Touring 2.2 170hk

74' Bmw 2002 med div godsaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Integrale

sitter og ser på signaturen din, mann. hva skal du egentlig med en sliten audi? :rolleyes:

Hvis det er den røde til jonus så tror jeg ikke sliten er det riktige ordet..... 0-100 på 4 sek og 300km i toppfart 405hk@7000rpm og nylig eu-ok på vag... say no more.....

Ingen signatur fordi det var noen som ikke ville ha det det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CortinaCosworth

Til slutt: BYTT REGISTERREIM og ta et hovedservice på bilen,det har du igjen for...

Hilsen Eirik!:D

vil bare si: bytt reg reim og strammehjulet yol regreo,a. min motor gikk til hævlevte, fordi strammehjulet hang seg sfast

så huks, bytt begge deeler!!!

(jeg er fulll!!!):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider