Gå til innhold

Celica Prosjekt

Ranger emnet

RiZLa

Anbefalte innlegg

Originally posted by isak

....hva er vitsen med å dempe basskasser med sånn ull-greier? Har selv laga en kasse med 2x12" bassreflex, og de låter temmelig bra, hva mer kan jeg frovente hvis jeg demper kassa innvendig? .......

Det er bare lukkede kasser som dempes på den måtte (stapper inn ull)... ;) Bassreflex skal vanligvis ha en tynn lag med dempende matte på motsatt side av elementen/røret, og det er først og fremst for å dempe eventuele reflekser/stående bølger. Ellers pleier man også å bekle alle vegene med en tynn lag av samme grunn.

Det ble fint det rizla!! :titties:

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Veldig bar jobba! Dette ble jo meget fint jo!:D Som om jeg skulle gjort det selv, hehe..neida;) Har selv trekkt opp med slik skytrekk baki min Golf. Der er hatthylla og bunnplata trekkt opp i skytrekk, med plexiglass over forsterkeren. Subbkassa blir også trekkt opp når den blir ferdig. Bilanlegget er solgt nå, men kommer nytt såfort Cerwin Vega CLSC-215 blir solgt. Bare ta kontakt om det er noen som er intr. Mvh Tommen

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, å få nok basstrykk i denne bilen er ingen problem nei..

De Van Gogh bassene er så sykt responsive og attakvillige at Rammstein's heftige effekter får deg til å tro at du er ute på en skuddarena med gutten selv ropende mot deg som en fanfare.. :D Helt sykt hva de bassene spiller.. Tror jeg får nyrene ut endetarmen etterhvert her...

De bassene er jeg meeeeget imponert over, de spiller utrolig pent og linjært med en respons som er utrolig imponerende. Alle gitarstrenger kan du omtrent ta på.. Vannvittig..

Soundstream thumpsup

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ateam

Har selv brukt en Celica 2000mod.

Monterte billig utstyr i bilen under 15000kr for å se om det gikk å få god lyd .

Ble ok men måtte få mellomtonene bygget ut av døra, da låt det bra.

Å få trykk i denne bilen er jo ingen sak :)

12654_big.jpg

Frank

Er en kjent sak at mk7 Celica'n er litt "vrien" å få til en godt lydbilde foran på ja :)

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ALJ_GSi

TØFT! har du noen fine bilder av hvordan du har gjort det i dørene eller? funker det best med subene rett bakover i denne bilen? hva funker best, med eller uten hattehylle?

Du ser jo hvordan jeg har lyddempet døren på noen av bildene da.. Den er bra død den..! :D

Ellers, så er det ikke noe mer.. Brukte den originale lokaliseringen på midbassen, og den originale grillen..

Når det er en såpass ny bil som 99' så er det jo greitt å ikke ødelegge og forandre så mye..

Fungerer best sånn det er nå, og uten hattehylle seff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cereal

hva er prisen på Soundstream VGW-12 subbene da? trenger du stor forsterker for å drive dem?

Pr.idag koster de 2790,-

Men, mulig det blir noen prisjusteringer på de.. Men det vet jeg ikke før litt senere...

De er meget lettdrevne og lett å ha med å gjøre, så du trenger ikke mye effekt for å få de til å spille...

Tror ikke jeg bruker 1/15 av det de har kapasitet for i denne bilen.. Tror ikke jeg tør å sitte i denne bilen når en skal maxe dette, den gangen jeg trodde jeg gjorde det, gikk jeg åpna bagasjerommet, og da var det bare såvidt de bevegde seg, så.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RiZLa

Pr.idag koster de 2790,-

Men, mulig det blir noen prisjusteringer på de.. Men det vet jeg ikke før litt senere...

De er meget lettdrevne og lett å ha med å gjøre, så du trenger ikke mye effekt for å få de til å spille...

Tror ikke jeg bruker 1/15 av det de har kapasitet for i denne bilen.. Tror ikke jeg tør å sitte i denne bilen når en skal maxe dette, den gangen jeg trodde jeg gjorde det, gikk jeg åpna bagasjerommet, og da var det bare såvidt de bevegde seg, så.. :rolleyes:

L O L, men tilbake til topic (høres jo ut som syke elementer da), hvordan går det, er du ferdig? hav er igjenn, og hvordan ser HELE bilen ut? ikke noe flahy greier baki der eller? bare sort, sort? meget fint da!

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider