Gå til innhold

Celica Prosjekt

Ranger emnet

RiZLa

Anbefalte innlegg

Fikk dette brevet av Morel idag:

"To Whom it may concern,

In recent months we became aware of some misunderstanding of the relationship between Morel and morelusa or morel acoustics usa. This letter will dispell and clarify any confusion or uncertantinty about Morel and its relations to Morel USA.

MOREL was established in 1975 by its President, Mr. Meir Mordechai. The name MOREL was derived from MORdechai Elctroaccoustics. Since its establishment,

MOREL has been developing and producing well known loudspeakers for the home, car, and OEM market all over the world.

We are the only company that manufactures all of Morel products and we are the sole owners of the Morel brand name and logo worldwide. The name MOREL and its trademark are registered since 1977 in many countries, including the U.S.

MOREL is well known for its innovative technologies and unique features of its

products, which have been consistently developed over the years.

MOREL distributes its products worldwide through a local distributer in each

country. As in any other country, Morel has signed an agreement with Mr. Mikael Shabani to distribute the MOREL products at the beginning through his compnay Audio Studio in the early 1980 s. Some years later, he formed the company Morel Accoustics USA Inc. for this purpose. Both comapanies were located in the same address in Brookline, Mas. After the formation of the new distribution company, MOREL has appointed Mr. Shabani to be the sole distributer of MOREL's products in the USA. In the middle of year , MOREL has terminated the business relationship with Mr. Shabani.

Currently, Morel have distribution agreements with Jason Scott Distributing, Inc. to distribute our home and car products, and with Madisound to distribute our drive units. These agreements are intact since the early part of 2001.

Morel Accoustics USA or morelUSA has no relation to MOREL and its products. As far as we know, Morel Acoustics USA allegedly has made several attempts to copy our drivers and continues to use our reightfully owned name and trademark, eventhough our relationship has terminated a long time ago, resulting in confusion amongst consumers and manufactuerers. Moreover, we continue to invest great resources in developing new and exciting products the way we know best, and to make every effort to distinguish our products from the rest. I want to beleive that this matter will eventualy dissipate and disapear as if it never existed.

Please be advised that our lawyers are acting through legal channels to put a stop to the confusing and misleading use of our logo and name by Morelusa"

Håper dette er informativt for dere og setter Morel i et litt bedre lys!

Ha en fortsatt strålende uke folkens!

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis jeg ikke tar helt feil så skal det stå: "Handcrafted by Morel" på alle elementene til Morel, Israel.

Morel USA bruker "Renaissance" som et tillegg på en del av sine elementer.

Mvh

Pål

Hei Pål,

Kan du se om det er Morel USA eller Israel som har laget disse Macrom elementene? De er fra 1992 og er et 3-veis sett med 6" midbass, 6" dome mellomtone og 1" silk dome. De skulle visst være håndlaget og var ekstremt dyre den gangen jeg kjøpte de.

Mvh

Pål B

DSCF0134_small.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hola, Earthquake!

Uten tvil Morel Israel!

Den skumgummiproppen som sitter i senter på magneten er et så kallt "C.A.R."-filter.

Dette gjør at elementet har en mekanisk "brems" og er da mindre avhengig av eksakt litervolum på kassen for å spille optimalt.

Jeg håper så innderlig at dette Macrom-settet er ditt og at du bruker det!

Skulle du ville oppgradere deg så ta kontakt m'm

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hola, Earthquake!

Uten tvil Morel Israel!

Den skumgummiproppen som sitter i senter på magneten er et så kallt "C.A.R."-filter.

Dette gjør at elementet har en mekanisk "brems" og er da mindre avhengig av eksakt litervolum på kassen for å spille optimalt.

Jeg håper så innderlig at dette Macrom-settet er ditt og at du bruker det!

Skulle du ville oppgradere deg så ta kontakt m'm

Mvh

Pål

Det er mitt ja, kjøpte det for mange år siden. Har brukt det i en rekke biler og har pr. i dag ikke hørt ett sett som spiller noe i nærheten av så pent. Bakdelen var nok prisen, mener å huske det hadde en veil pris i 92-93 på ca 12-13.000 kr. Jeg bruker det ikke i dag, blir litt feil da jeg selv importerer andre ting :) Men jeg kommer ikke til å selge det!

Mvh

Pål B

Lenke til kommentar
Del på andre sider