Gå til innhold

Oljelekkasje PLEASE HJELP MEG

Ranger emnet

kannibalen_lufus

Anbefalte innlegg

Heisan

Min saab 900 turbo 86 lekker olje.

Oljen drypper ut fra et hull under på det jeg tror er undersiden av girkassen. (ca midt på panser på undersiden av bilen)

Ser ut som d egentlig skal være et deksel der, for en kan se rett inn på et tannhjul som snurrer. Hullet er ikke noe sørlig stort, ca 5cm X 2cm.

Noen som vet om det skal være et deksel her?

Noen med saab som kan sjekke om de har deksel.

Drypper ikke noe særlig når jeg kjører men når bilen slås av renner det ut en del før d stopper å dryppe.

Setter svært stor pris på alle svar.

Skal se om eg får tatt bildet for å illustrere....

Alfa 156 1,8TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kannibalen_lufus

, for en kan se rett inn på et tannhjul som snurrer.

Ehhhh, har du slått hull i girkassehuset? Hvis du ikke vet hva det er, ville ikke jeg brukt bilen før en med kunnskap kunne sett på den og vurdert det. Hvis girkassa blir kjørt tom for olje, fører det fort til ødeleggelser, men hvis huset er prekt på et sted du ikke får bytta lett, er det kanskje likegreit å bytte girkasse...

En kollega på gamle jobben min hadde 900 turbo, og han sveisa seg en skliplate under motor/gir. Var mange riper/hakk etter å ha vært nedi mange ganger, ville ikke oppleve det du kanskje gjør.

Ta bilde, og legg ut her.

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan umulig ha blitt slått hull i kassen.

Hullet er perfekt og firkantet med hjevne kanter.

Er ikke sikkert det er der lekkasjen er men er ihvertfall der oljen kommer ut.

Ser ut som et gummideksel eller plastdeksel skal være der ettersom det kan sprute småstein og vann inn.

Ingen med 900 som kan sjekke på sin bil, er vel samme på 9000 og kan jeg tenke meg. Vet ikke hvordan det er med de forskjellige modellene, men tror de er rimelig lik.

Alfa 156 1,8TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hullet du ser, er inn til svinghjulet og tannhjulet du ser er nettopp svinghjulet..

Det skal være et deksel der, så løp til huggeren eller ring nærmeste Saab-pusher å skaff deg et nytt deksel..

Oljen som kommer ut er da enten fra simmering på veivaksling eller simmering inn på girkassen..

Få noen som kan litt om motor til å hjelpe deg med å bytte disse pakningene..

Lykke til:)

Edit: Chevy350 var 3min raskere med svar:o

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider