Gå til innhold

NeonMuffler: Bmw 318i - BMW 335tic prosjekt

Ranger emnet


NeonMuffler

Anbefalte innlegg

jøss takk:) hadde vært en idee med alpina fester:D

Jeg har jo m5 aksel med motorfester, 280mm bremseskiver ;) tilsalgs, hele understellet med bakaksel høystbydende over 1000, har ett bud på 800 og ett på 1000..

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du vet at hvis du higer etter å mekke mens du venter på at snøen skal forsvinne kan du bare ta deg en tur bort til meg å begynne på min, mer enn nok som skal tas der ;)

Neida, men gleder meg til å se bakskjermene på, sitter å tenker på å gjøre det samme :)

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir det med mellomakslingen og girkasseopphenget om en flytter motoren lenger bak? Er det snakk om Alpina B6 3.5 motorfester? Monterer du disse kopiene kan nok biltrangsynet stusse litt..

 

Mellomakslingen må kortes ned uansett. Er jo noen slags skinner på traversen under kassa, så det går vel an å justere. Motorfester kan man jo sveise selv også da(mener jeg). De ser vel bare på om arbeidet er gjort skikkelig. Alpinafestene er jo de greieste(iflg. http://www.E30.de). Motoren flyttes bak(vektfordeling), styringa trengs ikke gjøre noe med.

Hvis du skulle brukt hartge-fester, som flytter enda lengre bak, måtte du ha bygd om torpedoveggen...

 

Hvordan har du tenkt å gjøre med understell? 325? Og akslinger og diff osv..? Bremser?

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellomakslingen må kortes ned uansett. Er jo noen slags skinner på traversen under kassa, så det går vel an å justere. Motorfester kan man jo sveise selv også da(mener jeg). De ser vel bare på om arbeidet er gjort skikkelig. Alpinafestene er jo de greieste(iflg. http://www.E30.de). Motoren flyttes bak(vektfordeling), styringa trengs ikke gjøre noe med.

Hvis du skulle brukt hartge-fester, som flytter enda lengre bak, måtte du ha bygd om torpedoveggen...

 

Hvordan har du tenkt å gjøre med understell? 325? Og akslinger og diff osv..? Bremser?

 

Ja så var det meg igjen da... ANBEFALER på det STERKESTE og bruke motorposition3, banke inn torpedo'n er ingen problem, bare slegge og mothold det ;-)

Til info så står min motor enda lenger bak enn position 3 ;-)

Jeg har da Custom lagde fester!

83 Bmw 323(prosjektet)

87 Bmw 320i(til oppusing og eu ok)

88 Bmw 320i(totalt ribba, bare skallet igjen)

 

x Sierra 2,0 (ihelkjørt, rundbulka og nå SPIKER)

x 94 Ford Escort STV TD(Solgt)

x Saab 99 (blir spiker neste uke)

x 85 Bmw 316(spiker)

 

Trenger du Bmw Deler? Ta kontakt, skaffer det meste..

 

 

BMW CCN Member

BMW POWER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så var det meg igjen da... ANBEFALER på det STERKESTE og bruke motorposition3, banke inn torpedo'n er ingen problem, bare slegge og mothold det ;-)

Til info så står min motor enda lenger bak enn position 3 ;-)

Jeg har da Custom lagde fester!

 

Hvor får du korta inn mellomakselen, og hva koster det?

Kommer kassa for langt bak i forhold til festeskinnene til girkassefestene?

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får du korta inn mellomakselen, og hva koster det?

Kommer kassa for langt bak i forhold til festeskinnene til girkassefestene?

 

Snakka med BMW345 tror jeg det var. Han sa du kunne gjøre det i dreiebenk. Ellers kan du få det gjort for ca 1500 var det noen som sa.

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bakhjulstrekk+motor foran er jo en ganske dårlig kombinasjon fra før.

 

just curious:P

 

X

 

Skulle nesten ikke tro du har kjørt bakhjulstrekk :) . Kjører man med innsiden av hodet så er det ikke noe problem men en annen ting er at en slik racer blir kjørt om sommeren og forbedret om vinteren.

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår