Gå til innhold

NeonMuffler: Bmw 318i - BMW 335tic prosjekt

Ranger emnet

NeonMuffler

Anbefalte innlegg

har begynnt med rustbehandlingen:)

rustbehandling.jpg

Skal du sote rutene bak eller noe sånt? Ser litt dumt ut med feks blå bil når man ser det røde karosseriet innvendig..

Blir vel vanskelig å komme til å få lakkert inni når buret er der?

Hva ga du får buret forresten?

Pass på så du ikke får grunning på listene rundt vinduene, er et helvete å få av.. :)

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal du sote rutene bak eller noe sånt? Ser litt dumt ut med feks blå bil når man ser det røde karosseriet innvendig..

Blir vel vanskelig å komme til å få lakkert inni når buret er der?

Hva ga du får buret forresten?

Pass på så du ikke får grunning på listene rundt vinduene, er et helvete å få av.. :)

skal nok sote rutene etter hvert. når bilen skal lakkeres, så blir det lakket inne i bilen også;) ga 2400, men så tok jeg med 2 ekstra rør og beskyttelse. du kan se på: http://www.pedersens-racing.no/index_rally.htm for mer detaljer;)

planer om å sette det i din bil eller??

BMW 335i Turbo prosjekt sponsing ønskes!

http://www.NeonMuffler.com Endelig oppe!

Gatebil Magazine Freelancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal nok sote rutene etter hvert. når bilen skal lakkeres, så blir det lakket inne i bilen også;) ga 2400, men så tok jeg med 2 ekstra rør og beskyttelse. du kan se på: http://www.pedersens-racing.no/index_rally.htm for mer detaljer;)

planer om å sette det i din bil eller??

Er ikke sikker, er en del andre ting som skal gjøres først ihvertfall..

:)

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere sjekket opp hva som skal til for å få buret godkjent? Hva kreves av belter, beskyttelse, osv.?

Godkjent til hva? Det buret der er FIA godkjent for bruk i rally og annen motorsport.. For å kjøre på vei med hvite skilter trenger du ikke noen godkjenning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godkjent til hva? Det buret der er FIA godkjent for bruk i rally og annen motorsport.. For å kjøre på vei med hvite skilter trenger du ikke noen godkjenning..

Jøss, så fint, da! :)

Har bare hørt noe om at biltilsvinet kan kicke på at et beskyttelsesbur kan virke mot sin hensikt, fordi at rørene rundt hodet kan knuse skallen dersom du ikke har hjelm, og at de derfor kun tillot halvbur, osv.

Men da er det jo ikke noe problem!

Forresten: Må buret skrives inn i vognkortet, eller holder det bare å ha med homolegeringspapir i bilen i tilfelle man blir stoppet eller noe? For du fikk med papirer på buret?

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare hørt noe om at biltilsvinet kan kicke på at et beskyttelsesbur kan virke mot sin hensikt, fordi at rørene rundt hodet kan knuse skallen dersom du ikke har hjelm, og at de derfor kun tillot halvbur, osv.

Forresten: Må buret skrives inn i vognkortet, eller holder det bare å ha med homolegeringspapir i bilen i tilfelle man blir stoppet eller noe? For du fikk med papirer på buret?

Kan ikke garantere at det er sånn altså, men mener å huske at det var det de sa når jeg spurte.. Men av erfaring lønner det seg å ringe forskjellige biltilsyn da de ofte (?!?) ikke oppererer med samme regler.. Går litt på formen til han som godkjenner også..

Jeg ringte og spurte om jeg måtte vise bilen og regge om når jeg fjernet baksetet.. Ene gangen fikk jeg beskjed om å fjerne sikkerhets-selene bak og vise bilen for så å regge den som toseter.. Andre gangen sa de bare at jeg ikke trengte gjøre noe og at det bare ble en bil regga for 5 seter med med plass til to.. (??!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke noen faste regler for det, noen biltilsyn driter i det, mens andre henger seg opp i det:rolleyes: fikk ikke med noe papirer.

har dessuten satt på skumgummi rundt røra slik at de ikke skader deg så mye ved evt krasj;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bjundet på mitt første prosjekt da eg var 17år brukte 1 år på å TOTARENOVERA ein kaddett gsi, eg tenkte at de ikke sko koste meg så myje men eg brukte mer ein 40k på bilen. Men de som var posetift var at eg lærte utroli myje. Eg hadde alt fra hvarandre, alle skruene var i bøtter på lofte.

Er planen å få bilen godkenjt med 3.5l motor? Trudde da ikke at 325 understell å bremser var godt nokk til 3,5l?

Nå du tok vekk ruste, slipte du de need eller sandblåse de vekk. Viss du slipte det vekk kommer de fremm om veker/måner. Er kun sandblåser som er godt nok til å få vekk ruste. Før du lakka matta du ned lakken rundt der du sprøyta lakk oppå.

Elllrs lykke til du lærer myje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er planen å få bilen godkenjt med 3.5l motor? Trudde da ikke at 325 understell å bremser var godt nokk til 3,5l?

Nå du tok vekk ruste, slipte du de need eller sandblåse de vekk. Viss du slipte det vekk kommer de fremm om veker/måner. Er kun sandblåser som er godt nok til å få vekk ruste. Før du lakka matta du ned lakken rundt der du sprøyta lakk oppå.

Elllrs lykke til du lærer myje :)

325 understell godkjennes opp til 220 hk , en original 3.5 liter har maks 218 hk.

Til rustfjerning brukes punktsandblåser og vinkelsliper. Lakken som er tatt på er bare rustbeskytter/grunning. Bilen skal pusses osv senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

Veldig gromt prosjekt du har her! ;-) Stå på!

Men lurte fælt på dette med motor... Har hørt av en kamerat som også har 318i (cab, samme kaross som din) at det "går ikke" å kaste i en større motor, eller rekke 6'ern da...? Da motorrom er en del mindre... Men hvis du først har f.eks en BMW 320, så går det fint å kaste i alle andre motorer med 6'ere....!?!? Tar han fryktelig feil da? Han har lyst til bytte motor han også, men til en noe mer beskjeden 320, eller 325 motor.

Ikke meninga å komme bort fra emne her, men å erstatte en 1.8l firer med en 2.0l sekser er etter min mening ikke værdt jobben. En sekser trenger litt turtall, mens firer'n er mer livlig over hele registrert. Burde skaffe sette i en 2.5 når man først er i gang, men da må det gjøres noen med bremser og understell også. Visst det ikke er for lyden eller morroa med å bygge om som er drivkraften, så behold 1.8 liter'n.

Må si som så mange andre har gjort før meg til NeonMuffler jeg også synes det er morro å lese om 335'n :)

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk:)

buret er kjøpt på pedersens racing. frakten veit jeg ikke hva er siden jeg bare dro opp dit og hentet det;) prisen avhenger av hvor mange rør du vil ha. du kan se på denne:http://www.pedersens-racing.no/index_rally.htm

Måtte du ta noen mål av bilen din eller hadde han målene til E30 inne?

Har kjøpt meg en BMW M3 E30 seru. ta en titt på den, den ligger på M3 forumet.

Tenkte jeg skulle sette bur i den ettersom det har hvert bur i den før.

Hva syns du om min bil? du har et spennedes prosjekt, konge at det er flere som meg der ute.. hehe.. har drevet å skrudd bil siden jeg var 12-13 år jeg å.. NICE!

Kjør hardt, kjør stil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte du ta noen mål av bilen din eller hadde han målene til E30 inne?

Har kjøpt meg en BMW M3 E30 seru. ta en titt på den, den ligger på M3 forumet.

Tenkte jeg skulle sette bur i den ettersom det har hvert bur i den før.

Hva syns du om min bil? du har et spennedes prosjekt, konge at det er flere som meg der ute.. hehe.. har drevet å skrudd bil siden jeg var 12-13 år jeg å.. NICE!

hei! de har målene for E30 inne;) veldig grom bil du har ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider