Gå til innhold

NeonMuffler: Bmw 318i - BMW 335tic prosjekt

Ranger emnet


NeonMuffler

Anbefalte innlegg

Jeg funderer litt på hvorfor det må bli AKKURAT 3.5 litern. Er jo mange motorer som er mye mer givende ;)

fordi jeg har lyst på det :rolleyes:

DERFOR!

btw, husk at jeg er 16 år, har ikke råd til noe særlig større.

 

BMW 335i Turbo prosjekt sponsing ønskes!

http://www.NeonMuffler.com Endelig oppe!

Gatebil Magazine Freelancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

M30 gir jo mest "bang for the buck" av de motorene jeg kjenner til, det er få motorer med såpass moment til en så gunstig pris der ute. M30 er heller ikke voldsomt tung (M102 er selvfølgelig en del tyngre), toppen er ganske lett. Det morsomste med M30 er at den passer rett på girkassa til tidlige E30 316 & 318 - men om kassene takler M30 og clutchkick er en annen sak.

 

Det at M20-toppene sprekker fra tid til annen henger vel mest sammen med at de varves fullt ut uten gjennomvarme i topp og olje. Ford sine DOHC-motorer, som tok over for OHC, er kjent for å være laget av skjør porselen, så det er ikke bare eldre BMW-motorer som knekker aluminiumstopper.

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du er 16år gir deg god tid til å finne ut, spare, og tilpasse mye rart.. Når du først må ut med 10-15k, så hvorfor ikke bare legge på litt mere? De gamle M20 og M30 motorene er jo ikke så veldig holdbare..

 

 

Holdbarheten på M30 er bra den bare du sørger for at motoren har oppnådd driftstemperatur før du drar på mye turtall..

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vet aldri før delene er kjøpt og montert på bilen. Defor jeg er litt spent.

Planen er vel å kjøpe en komplett 535 i Tyskland , bruke de deler som trengs til byggingen og selge resten av bilen som deler. Men dette skjer neppe før på nyåret. I sommer anskaffes understell men vi venter på svar fra biltilsynet før vi kjøper så mye. Har søkt om godkjenning til ombygging for ca 4 uker siden. Venter på svar

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er specs på motoren du skal ha?'

hk/nm @ rpm?

220hk@5700rpm

315Nm@4000 rpm

dette er original tallene ...Planen er å "blueprinte" motoren mm.. Har tidligere gjort dette med en V8 med hyggelig resultat.

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

220hk@5700rpm

315Nm@4000 rpm

dette er original tallene ...Planen er å "blueprinte" motoren mm.. Har tidligere gjort dette med en V8 med hyggelig resultat.

 

 

litt off topic her nå..sorry, men bare lurer på en ting....hva er å "blueprinte" motoren??? benke den??

1973 Ford Pinto (med 302HO v8) sombrero

1968 Volvo 144 (75HK) :pimp

 

V8 er tingen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt off topic her nå..sorry, men bare lurer på en ting....hva er å "blueprinte" motoren??? benke den??

Dvs optimalisere alle deler. feks veie stempler, sørge for at de har nøyaktig samme vekt (de er ikke alltid helt identiske) Få alle toleranser perfekte. Hele poenget er at alle deler skal være perfekt tilpasset både med vekt og toleranser. Ingen avvik tillates. Dette resulterer i en motor som går mye bedre og du får mer krefter ut av den.

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gidda ikke lese igjennom hele tråden om du har fått tak i 3.5 liter motor enda,

hvis ikke, så kan jeg høre med en kamerat, han demonterte nettop en 535 iogmed han ikke skulle bruke den mere, og ville ikke gi den til huggern, han har vel muligens 3.5 literen liggende enda.

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gidda ikke lese igjennom hele tråden om du har fått tak i 3.5 liter motor enda,

hvis ikke, så kan jeg høre med en kamerat, han demonterte nettop en 535 iogmed han ikke skulle bruke den mere, og ville ikke gi den til huggern, han har vel muligens 3.5 literen liggende enda.

er det med girkasse og ledningsnett da?

 

BMW 335i Turbo prosjekt sponsing ønskes!

http://www.NeonMuffler.com Endelig oppe!

Gatebil Magazine Freelancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du ville fått en kjappere bil vist du har heller satsa penga på en 318is motorn feks. da har du fått lettere bil og ikke så satans framtung. åsså er ikke 3.5 litern kjent for å være den sterkeste motoren heller, holdbarhet messig. og har du tenkt på at kraften skal ned i bakken? en renska bil med en 3.5l motor i fronten og originalt understell. Trenger jeg si mer?

 

Bare små tips som håper er gode råd.

 

mvh. Espen sombrero

 

 

Det står rimelig mange ganger de siste postene at han skal ha E36-M3 understell ;)

 

 

Edit: ikke blandt de siste postene, når jeg sjekker... Det er litt for mange poster per dag her...

 

Neon: Hva med å føre opp komplett "what to do" liste i 1. posten? Så slipper du at folk (inkludert meg) spør om det samme hele tiden?

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du ville fått en kjappere bil vist du har heller satsa penga på en 318is motorn feks. da har du fått lettere bil og ikke så satans framtung.

 

mvh. Espen sombrero

 

bilen får med de motorfestene han skal bruke en 50/50 vektfordeling

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok greit tar det på min kappe :P orker ikke lese alle 55 sidene.. leste førstesiden og siste. Men hva med å begynne med understell FØR du stapper i en stor motor?

det vil skje;)

understell kommer trolig i sommer, så kommer motor sannsynelig neste år:)

 

btw, skal sette opp en liste på første side, men gidder ikke i kveld.

 

BMW 335i Turbo prosjekt sponsing ønskes!

http://www.NeonMuffler.com Endelig oppe!

Gatebil Magazine Freelancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår