Gå til innhold

NeonMuffler: Bmw 318i - BMW 335tic prosjekt

Ranger emnet

NeonMuffler

Anbefalte innlegg

• Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er enig i at 3.5 literen ikke er beste valget i en E30, men du som har så god tid, sjekk her for ideer :)

selfølgelig kan man få bedre, men herregud da, jeg er 16 år, har begrensa med penger.

jeg har lyst på 3.5litern, og det vil det bli!

BMW 335i Turbo prosjekt sponsing ønskes!

http://www.NeonMuffler.com Endelig oppe!

Gatebil Magazine Freelancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selfølgelig kan man få bedre, men herregud da, jeg er 16 år, har begrensa med penger.

jeg har lyst på 3.5litern, og det vil det bli!

Ok..Poenget var jo at du har god tid på deg. Du kan spare til det du måtte ønske. Skulle det fremdeles være en M30B35 når dagen for innkjøp kommer så blir det sånn. Ville bare tipse deg siden prisene der er ganske bra, 9k for komplett motor og drivverk med kjøler som blir godkjent uten problemer er jo en grei deal. Men beklager om jeg plager deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kommentaren til BMW og motor guruer ang 3.5 liters motoren.

De er stort sett skuddsikre, men med ett stort minus: Oljesmøreren til kammen har en tendens til å løsne, med manglende smøring og utslitt kam som resultat. De kjenner flere som har kjøpt grisebillige "ødelagte" M30-motorer, satt inn en billig kam og hatt uendelig mye morro i mange år etterpå.

Mange mener at M30/M10* er det stolteste øyeblikket i BMWs historie hva angår kvalitet og soliditet på motorsiden!

*M10 er i praksis en M30 hvor to sylindere er fjernet - de er utrolig like ellers.

Trenger vi si noe mer?? :)

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kommentaren til BMW og motor guruer ang 3.5 liters motoren.

De er stort sett skuddsikre, men med ett stort minus: Oljesmøreren til kammen har en tendens til å løsne, med manglende smøring og utslitt kam som resultat. De kjenner flere som har kjøpt grisebillige "ødelagte" M30-motorer, satt inn en billig kam og hatt uendelig mye morro i mange år etterpå.

Mange mener at M30/M10* er det stolteste øyeblikket i BMWs historie hva angår kvalitet og soliditet på motorsiden!

*M10 er i praksis en M30 hvor to sylindere er fjernet - de er utrolig like ellers.

Trenger vi si noe mer?? :)

M10 og M30 er gode motorer de. En kammerat av meg har en m10 som har gått mange timer på turtallsperra. På isbanekjøring i vinter gikk den 1,5 time uten pause nesten konstant på turtallsperra. Låt like fin (eller var det like stygt?) etterpå. Min M30 har gått over 300.000 har går som ei klokke. Slipper en liten oljesky ved hard bruk uten at det minker så det er nødvendig å etterfylle olje. Visst dere skulle overhalle motoren først også så tror jeg det kommer til å bli mange mil før motor'n kragler. Jeg for min del ville gått for M30 i forhold til de nyere motorene både med tanke på driftssikkerhet og priser.

En i BMW klubben kjørte jo i allfall en sesong (mulig det var 2 også) med banekjøring med sin turbokonverterte M10. Var ikke gjordt noe med innmaten i motoren og han kjørte med 1,3 bars trykk. Over 100% effektøkning på standard motor ekke dagligdags.

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett på detta prosjektet før nå jeg, og bynte å se litt, men så så jeg at det var 56 sider, så hoppa rett fra side 10 til siste...

Uansett.. drit kult at en 15/16 åring tar bærpeller'ne fatt og gjør noe sånt noe! :)

Dette MÅ bare bli drit bra! Lykke til videre.. Skal følge med på prosjektet :)

takker j0k3r og golfi:)

begynner og bli "noen" sider nå:P hehe

mangler bare en bakfanger og M3 sideskjørt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes den frontfangeren blir litt feil når liksom hele bilen er m3. burde du ikke ha en m3 front og? bare et forslag....ellers najs! :D

hadde jeg hatt råd til en så:D men jeg liker den jeg har jeg:)

selv kopier koster OVER 4000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg hatt råd til en så:D men jeg liker den jeg har jeg:)

selv kopier koster OVER 4000,-

http://www.speedydelivery.co.uk/car-bodykits-styling/bmw-e30-3-series.shtml

BMW E30 3 Series M3 Body Kit. Includes : Front spoiler / bumper, Front wings with integral arches, Rear arch panels, Side skirts and Rear bumper.

Orders for this item will take between 7 and 21 days to be delivered. Postage costs an additional £15 per order. This delivery information differs from that shown on our delivery information page as most larger car bodykits are manufactured to order.

Stock Status: Atleast 35 In Stock

Our Price: £839.95

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mm, se der ja, men jeg beholder fronten jeg har, jeg liker den, og det er det som teller:)

Volvo-Lars: fargen står på første post, felger veit jeg ikke enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huh 57 sider well

Det tok tid ja.

Må si du er flink, dette er nydelig happyhappy

Du får stå på, håper du får mye godvær i nær fremtid så du kan jobbe mer.

Men har du tenkt på senk, evnt hvor mye?

:respect

bilen er senka 40/40

med en 3.5l blir den enda lavere, får se om jeg setter på justerbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen er senka 40/40

med en 3.5l blir den enda lavere, får se om jeg setter på justerbare.

Kan nok lønne seg å skaffe komplett sett med dempere og fjører, 60/40 hadde vært gromt.. Monterte det på min og den ble dritdtiv og helt værst å kjøre..

De demperne/fjørene som sitter på bilen din nå vet jeg ikke hvor gamle er, men de så rimelig rustne ut.. Papirer fulgte det heller ikke med.. sombrero

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider