Gå til innhold

Høyttalere i dashen

Ranger emnet

113deluxe

Anbefalte innlegg

Jeg har rockford fosgate front:FRC4203_F.jpgles mer her

Hørte på lightning audio sine 3,25" oxo, men har finni ut etter MYE høring, at stort sett alt gult stereo i bil SUX!!!! well

Det å kjøre front på cd spiller'n sier alle at er helt perfekt og trengs ikke forsterker i d hele tatt annet enn cd spiller... Men når jeg spiller høyt (noe som skjer rett som det er) vrenger høyttalerne foran ofte... Må fade en del bakover... Nesten 100% sikker på at dette hadde blitt bedre med forsterker for da har du mer kontroll over elementet. Og 6x9.... kjøp forsterker med en gang, spørs jo litt om dine er lettdrevne, men sånn som mine:

FRC4369_F.jpger IKKE lettdrevne de sa i butikken at det var bare å glemme å kjøre disse uten forsterker... Vet jo ikke hvordan 6x9 du har, eller hvordan spiller...

Men, 4+1,5 eller 6 kanals forsterker er også dumt å kjøpe bare pga frontsettet, derfor hadde jeg kjøpt 2 forsterkere, en forholdsvis liten til front (2 kanals) og 4 kanals til 6x9 og evt. sub. Men det spørs jo helt hvor mye jobb og hvor mye penger du vil legge i annlegget.

Men uansett, KJØP FRONTSETT!!!! Uansett om du kjører de på forsterker eller ikke, de hjelper MYE ved høye frekvenser... *mislike golfer uten fronthøyttalere meeget sterkt*

FrankTheTank Skal du ha sub...? Foreslår uansett at du kjøper deg det også! :)

En ting til som kan være lurt å tenke på, lydbilde fra 6x9 til f.eks. pioneer kan låte veldig annerledes enn frontsettet til rockford. Dette er sånt du merker når du har prøvd! :P Jeg har kjørt rockford hele veien i høyttalere bortsett fra sub, men der er det ikke så farlig med merke osv. Så jeg har sony spiller,rockford høyttalere+snart en 8" infinity kappa sub....... Og er veldig fornøyd med dette!!

Håper dette hjalp deg litt på vei! :D

Bare å spørre hvis du lurer på noe mer!

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider