Gå til innhold

Video: 1989 BTCC race med RS500 *rå kjøring*

Ranger emnet

momo

Anbefalte innlegg

fant bare denne ene videoen er jeg redd, men kommer jeg over fler blir de posta pronto!

I mine øyne finnes det ikke noen råere bil i hele verden enn en racepreppa RS500... Det er noe med lyden, stuket, karosseri også selvfølgelig den konstante breie rompa.

Man skal ha tunga ganske rett i munn når man kjører slik de to gutta her kjører med en sånn bil.. legge ut rompa bare akkurat nok til at den såvidt ikke toucher autovernet.. daaaamn.

*putte penger i sparebøssa*

det MÅ bli en rs500 på meg en gang :D

Det nærmeste vi kommer slik racing i dag er vel kanskje tyske dtm serien?

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkuart sånn det skal være. Racing nå for tida begynner å bli kjedelig med all elektronikken. Hiv vekk all stabilitetsprogram, automatgir, og få inn manuell kasse i formel 1 så skal eg begynne å sjå. Leste i siste Vi Menn bil at det vurderes å gå over til passive (mekaniske) differ innen rally også nå. Da begynner vi å snakke!

[X] 1989 Mazda 626 2.0I 16v DOHC Coupe (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KinG^KaoZ

Okey nå føler jeg meg dum, ER DET AUTOMATGIR I F1 BILENE??

du er nok ikke så dum ser du... det som er dumt er: En manuell kasse, med hydraulisk giring styrt av computer, med forhåndsprogramerte giringer på enkelte steder, og mulighet for "manuell" giring med knapper på ratt/padder..... (husker ikke om alle bruker knapper nå)

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KinG^KaoZ

Okey nå føler jeg meg dum, ER DET AUTOMATGIR I F1 BILENE??

de har "handles" på baksiden av rattet som de kan overstyre på, de har en justerings mulighet på rattat ovenfor når de skal gire..

synes vi skal hive ut all elektronikk jeg, så på non klipp av formel 1 fra 15 år siden. gutta lå bredt og fint i enkelte svinger.

en gammel Formel 1 fører sa en gang :

"selv mora mi kunne ha kjørt de bilene her, sett Schumacher i en Formel 1 bil fra 1970 så skal vi se hvor god han egentlig er"

Lenke til kommentar
Del på andre sider