Gå til innhold

Plaget med høy tomgang

Ranger emnet

torslett

Anbefalte innlegg

Motoren er en 1.8 forgasser. Av og til fungerer den helt fint, men har tennings bank, Men som oftest har den høyt turtall (3-3500) og når jeg stopper etter tenner den. Det gjør den ikke når turtallet er normalt.

Jeg har justert tenninga.

Noen som har tips på hva som er galt ? og hva jeg kan gjør for å fikse det ?

En kompis sa at de kunne være automat choken ?

Mvh

Tor-Erik Slettvold

VW Passat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dan Stamnes

been there done that! hos meg var den vakuumstyring bak på gasseren (øverste av de 2 kontaktene på baksida) som fuska, da hoppa turtall opp i 3100rpm ... ettertente og smalt som faen når jeg stoppa!

sjekk dette, om det går strøm i den! =)

Dan

Samma problemet hadde jeg også.. vakumstyringa..

O Saab 900S (1997 - Bruksbil)

X VW Golf 2 GT (1988 - Delebil)

X Volvo 940GL (1991 - Bruksbil)

X Volvo 740GL (1989 - Bruksbil)

X Opel Omega 2.0 16v (1997 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.8 Sport (1985 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.6 GL (1990 - Bruksbil)
X VW Golf 2 GTI 8v (1985 - Delebil)
O VW Golf 2 1.6 CL (1986/87 - Ombygd til GTI)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg mener på jeg har funnet ut hvorfor motoren står på 3000 på tom gang. Det er den tingen på førersiden av forgasseren so skal pressetilbake gassveieren som ikke går dit den skal. når jeg presser ned denne går turtallet til normalt. Noen som vet noe om dette ?

Mvh

Tor-Erik Slettvold

VW Passat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har å ta et bilde eller to,altså hvor denne vakuumstyringa er kobla til,og hvordan du gjorde det.

Den jævla pierburgen min lever sitt eget liv,og jeg må bare følge fløyta hans,ellers blir det liv,hehe..

Edit: BTW: Sjekka sikringsrekka mi i dag,og i plass 5 og 6 er det ikke sikringer,er dette normalt eller? Plass 5 tror jeg var en bensinpumpe,men husker ikke hva plass 6 var. Hvis noen gidder å sjekke om det er likt hos dem hadde jeg blitt glad. Jeg har en 87 Golf GL hvis det skulle ha noe betydning. Hvis dere mot formodning har sikringer i plass 5 og 6,så vil jeg også vite hvilke ampere det er på disse. Synes dette var merkverdig jeg. Hmm.

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gasser.jpg

Ca som vist på bildet var der en rund ting. kanskje 5 cm diameter. Den er festa med 3 skruer i bak kant og det er 2 vakum slanger på den tror jeg. er ikke sikker på det.. dem bare kobla jeg sammen. ganske enkelt igrunn, men du må skru av de 3 skruene som holder forgasseren for å bikke den fram så du får tillgang på å skru de 3 skruene. Lykke til

Mvh

Tor-Erik Slettvold

VW Passat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VWGolfIIHFS

Edit: BTW: Sjekka sikringsrekka mi i dag,og i plass 5 og 6 er det ikke sikringer,er dette normalt eller? Plass 5 tror jeg var en bensinpumpe,men husker ikke hva plass 6 var. Hvis noen gidder å sjekke om det er likt hos dem hadde jeg blitt glad. Jeg har en 87 Golf GL hvis det skulle ha noe betydning. Hvis dere mot formodning har sikringer i plass 5 og 6,så vil jeg også vite hvilke ampere det er på disse. Synes dette var merkverdig jeg. Hmm.

Noen som gidder å sjekke sikringsrekka si en runde?

Blir ikke klokere på dette. Sikringene som mangler har jo mangla ei god stund,men bilen oppfører seg greit den,utenom den Pierburgen da.. ;)

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider