Gå til innhold

Sliten motor?


DumpValve

Anbefalte innlegg

Har du sjekket om bilen går på alle sylindere da? Virker som om den ikke går på alle 4, og da vil bilen selvsagt ikke på som den skal...

Sjekke også tenningen, plugger(og ledninger) og sørge for at bilen får rett blandingsforhold for hvis den får helt feil blandingsforhold så vil den ikke gå som den skal....

 

Mvh. Kim Henriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DumpValve

Neida bilen går helt rent den...Bruker kanskje litt mye bensin..Luftmengdemåleren?

 

Kanskje motoren får for fet blanding? Altså sjekke luftfilteret ditt om det er helt tett....Ellers kan du faktisk prøve å rengjøre LMM(Luftmengdemåleren) din i diesel og sjekke da....

 

Ellers kommer jeg ikke på noe annet i farten jeg iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! sliter litt med motoren min jeg ogsa... virker som om plugga ikke får nok strøm, tror det er batteriet som har mista piffen siden lysa i bilen blinker hver gang man setter igang noe som trenger strøm. Noen som tror noe annet?

 

En ting til! motoren lider av den velkjente tikkingen blandt sierraer! Men det høres ikke ut som ventil tikking.... kan det være en pakkning som f eks topp pakkninga? Ikke at jeg har peiling! :eek: derfor jeg spør :rolleyes:

 

Takk for alle svar :)

 

(bilen er en 2.0i s 87mod for de som ikke vet ;) )

 

 

 

 

 

å ø æ

Jeg vil ha Sierra :'( !!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Timbertoy

Hei! sliter litt med motoren min jeg ogsa... virker som om plugga ikke får nok strøm, tror det er batteriet som har mista piffen siden lysa i bilen blinker hver gang man setter igang noe som trenger strøm. Noen som tror noe annet?

Enten batteriet eller noe så enkelt som en utslitt spenningsregulator..

 

En ting til! motoren lider av den velkjente tikkingen blandt sierraer! Men det høres ikke ut som ventil tikking.... kan det være en pakkning som f eks topp pakkninga? Ikke at jeg har peiling! :eek: derfor jeg spør :rolleyes:

 

Takk for alle svar :)

 

(bilen er en 2.0i s 87mod for de som ikke vet ;) )

En høy klakkelyd som øker hastighet med sammen med turtall? Eller hører du bare dysene dine jobbe..? :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei er vel kanskje litt mer pulserende lyd.... høres nesten ut som en diesel motor.....

 

ville tro at det var noe som lekker (trykk) siden jeg med engang merker stor forskjell når jeg har bare 1 passasjer:( . Bilen våkner på en måte når jeg er alene i bilen.... akkurat som om liksom får 10 nye hester:rolleyes: .....

 

Hvor sitter denne spennings regulatoren og hvordan er denne og bytte da:o?

 

Takk for svarene turboed! ;)

Jeg vil ha Sierra :'( !!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Timbertoy

Nei er vel kanskje litt mer pulserende lyd.... høres nesten ut som en diesel motor.....

 

ville tro at det var noe som lekker (trykk) siden jeg med engang merker stor forskjell når jeg har bare 1 passasjer:( . Bilen våkner på en måte når jeg er alene i bilen.... akkurat som om liksom får 10 nye hester:rolleyes: .....

Har ikke mista en slange på innsuget eller har en løs plugg da..?

 

Hvor sitter denne spennings regulatoren og hvordan er denne og bytte da:o?

 

Takk for svarene turboed! ;)

Bak på dynamoen...liten plast-dings som sitter tredd inn i dynamohuset og som sitter skrudd fast med to små stjerneskruer...kjøp en med 14.7V ladespenning,den orginale leverer bare 13.2V til batteriet...

 

Bare hyggelig ;)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal gaa over bilen naa til helga og sjekke etter smaa dritt feil som løse plugger og ledninger.. vil helst bli kvitt tikkinga da.. men faa se hva jeg faar gjort med min lille erfaring :rolleyes:

 

Hvis denne regulatoren ikke er altfor dyr tenker jeg og bytte den i morgen, jeg poster her etter montering og forteller hvordan det gikk... saa laerer vi alle mer om problem søking:D

 

Takk for tipsa.... :D

Jeg vil ha Sierra :'( !!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår