lassis Skrevet Januar 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2005 Har en 2000 mod primera som det ene tåkelyspæra har gått, er det noen som vet åssen en skifter den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dulle Skrevet Januar 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2005 2000 modell ja..da er vel det en P11-144 da. Jeg skal ikke si noe 100% sikkert, men så vidt jeg vet, så er det samme framgangsmåte på denne som på vanlig P11. På tåkelysa dine ligger det en liten plate, innover mot midten av fangeren. De dekker akkurat den ene kanten på lyset. Denne er det en skrue på, som du skrur ut..da løsner denne plata, og innafor finner du en 10mm bolt. Bruker du en skralle med forlengning er denne ute på 1-2-3, og så er hele tåkelyset løst. Du drar det ut..vær forsiktig så det ikke havner i grusen og får stygge merker og slikt..og så ser du på baksiden. Der går det kabler inn. Du tar tak i det solide festet i disse kablene, og skrur cirka en kvart omdreining. Du merker fort hvilken vei du skal skru. Ikke dra alt for hardt da..det skal løsne rimelig greit tror jeg..drar du feil vei kan du muligens ødelegge noe. Uansett..når dette er skrudd har du løsnet pæreholderen fra selve lykta. Nå sitter du altså med et tåkelys i ene hånda, og en lampeholder med lampe i og ledninger i andre hånda. SÅ bare drar du pæra rett ut, og stikker i den nye, og så leser du dette baklengs for å montere shiten igjen :) Hvis dette er helt feil, beklager jeg megamaks, og noen får rette på meg. Men jeg tror dette er systemet på både P10, P11 og P11-144..vet ikke åssen det er på P12.. Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lassis Skrevet Januar 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2005 Nei, jeg tror denne måten du beskriver er på den modellen før. Jeg hadde en 1997 mod og der var det en plate som du beskriver. Men takk likevel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dulle Skrevet Januar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2005 Ok..jeg har jo en 98, så jeg forteller bare hvordan jeg vet det er på min:) Men..er det helt annerledes på din? Hvis så, får du skrive i denne tråden hvordan du fikset det da :) Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lassis Skrevet Januar 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2005 må visst løsne plastinnerskjermen fikk jeg høre av en som jobber på Nissan verksted Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg