Gå til innhold

Ikke spiralfjær... men?

Ranger emnet

allyse

Anbefalte innlegg

Okei. Jeg slik så smart som jeg er MÅTTE bare prøve det senkesettet hos biltema (var litt nyskjerrig på hva en virkelig får for 34.90)

Uansett. Da jeg legger meg under bilen ser jeg jo. Denne bilen har vel ikke spiralfjærer... Faen også. Nå var vel de pengene bortkasta... (okei.. kanskje litt dårlig beskrevet, men: Over felgen/hjulet er det en spiralfjærliknende ting som går noen runder, men en "pinne" inni (regner med det er dette som er støtfangeren).

Er det mulig å stive ned bilen med den "sprialfjæren" som er der eller hva skal jeg gjøre? (btw: Mazda 626 1988 )

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by allyse

Over felgen/hjulet er det en spiralfjærliknende ting som går noen runder, men en "pinne" inni (regner med det er dette som er støtfangeren).

Støtfangern inni fjærene? oi... hvordan ser bilen din ut da..?? hehe.. regner med du mente støtdempern ja.. :D ;)

Ikke å anbefale det her nei.. livsfarlig er det.. ikke akkurat noe senkesett å satse på nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe- flaut mente støtdemperen ja :)

Om det er SÅ farlig hvorfor selges de da?

Originally posted by erling

De kaller dem fjærknekkere. Spar heller til skikkelig senke-z, så slipper du å ødelegge de du har. :)

Hehe. Vet ikke om jeg syntes det er verdt å bruke slike penger på en SÅ gammal mazda... Blir vel fort 7-8000,- for et senkesett?

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by allyse

Hehe- flaut mente støtdemperen ja :)

Om det er SÅ farlig hvorfor selges de da?

Hehe. Vet ikke om jeg syntes det er verdt å bruke slike penger på en SÅ gammal mazda... Blir vel fort 7-8000,- for et senkesett?

Mvh

A. Lyse

er det det som Biltema kaller "fjærklemmer" du sikter til? isåfall er ikke det ment som noen form for senking (såvidt jeg vet,men man vet jo aldri med Biltema:rolleyes: ).. det er vel ment som et "verktøy" når man skal plukke av fjærene av demperen,for å klemme sammen fjæra....derav navnet "fjærklemme".. ;)

vet ikke om det er dette du sikter til,men...?

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TG1

er det det som Biltema kaller "fjærklemmer" du sikter til? isåfall er ikke det ment som noen form for senking (såvidt jeg vet,men man vet jo aldri med Biltema:rolleyes: ).. det er vel ment som et "verktøy" når man skal plukke av fjærene av demperen,for å klemme sammen fjæra....derav navnet "fjærklemme".. ;)

vet ikke om det er dette du sikter til,men...?

Disse:

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=479&iItemId=17247

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar
Del på andre sider