allyse Skrevet Januar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2003 Okei. Jeg slik så smart som jeg er MÅTTE bare prøve det senkesettet hos biltema (var litt nyskjerrig på hva en virkelig får for 34.90) Uansett. Da jeg legger meg under bilen ser jeg jo. Denne bilen har vel ikke spiralfjærer... Faen også. Nå var vel de pengene bortkasta... (okei.. kanskje litt dårlig beskrevet, men: Over felgen/hjulet er det en spiralfjærliknende ting som går noen runder, men en "pinne" inni (regner med det er dette som er støtfangeren). Er det mulig å stive ned bilen med den "sprialfjæren" som er der eller hva skal jeg gjøre? (btw: Mazda 626 1988 ) Mvh A. Lyse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Januar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2003 Du har coilovers på bilen din. Det vil si, vanlig spiralfjør med demperen(ikke støtfangeren ;) ) inni, motert på samme bein. Vanlig på de fleste (hvertfall nyere) biler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jannis_J Skrevet Januar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2003 regner med at det er slike som skal klemme fjæra sammen? IKKE monter på det, det er livsfarlig å kjøre med!! Har skjedd mange ganger at de har hoppet av på en fjær mens folk har kjørt... kan jo tenke deg hva som skjer da. nope-mx3 Siter :: Frisørbilentusiast :: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Januar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2003 Originally posted by allyse Over felgen/hjulet er det en spiralfjærliknende ting som går noen runder, men en "pinne" inni (regner med det er dette som er støtfangeren). Støtfangern inni fjærene? oi... hvordan ser bilen din ut da..?? hehe.. regner med du mente støtdempern ja.. :D ;) Ikke å anbefale det her nei.. livsfarlig er det.. ikke akkurat noe senkesett å satse på nei.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling Skrevet Januar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2003 De kaller dem fjærknekkere. Spar heller til skikkelig senke-z, så slipper du å ødelegge de du har. :) Siter MR2'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Skrevet Januar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2003 Originally posted by boXer Du har coilovers på bilen din. Det vil si, vanlig spiralfjør med demperen(ikke støtdemperen ;) ) inni, motert på samme bein. Vanlig på de fleste (hvertfall nyere) biler. Det heter mc-person Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Januar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2003 Originally posted by Henrik Det heter mc-person MacPherson er det det heter... *pirke* ;) dessuten _trenger_ det ikke være MacPherson fordi om demperen er inni fjæra...men men ;) Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
allyse Skrevet Januar 18, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2003 Hehe- flaut mente støtdemperen ja :) Om det er SÅ farlig hvorfor selges de da? Originally posted by erling De kaller dem fjærknekkere. Spar heller til skikkelig senke-z, så slipper du å ødelegge de du har. :) Hehe. Vet ikke om jeg syntes det er verdt å bruke slike penger på en SÅ gammal mazda... Blir vel fort 7-8000,- for et senkesett? Mvh A. Lyse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henningl Skrevet Januar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2003 neida.. senkefjærer ligger vel på 1500-2000 kroner når det er snakk om billig-greier.. duger nok på bilen det. Egentlig bør du ha nye dempere også, men vedder på at mesteparten av rånegutta driter i dette.. ulempen er at bilen kan ta nedi fartsdumper og demperne kan bli raskere slitt. Siter Hostmaster http://www.200sx-ogn.org ----- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling Skrevet Januar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2003 Coilovers er justerbare fjærbein. :) allyse: De selger mye dritt til bil rundt om som ikke er godkjent. Oxo har de masse snop og som ikke er godkjent.. :D Orginaldemperne varer vel ca i 14 dager med senke-z.. Siter MR2'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pololars Skrevet Januar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2003 MacPherson er vel når fjæra sitter i spenn på demper'n. :) Siter Eat Sleep Volkswagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Januar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2003 Ta av fjærene dine.. Kutt dem litt.. Sett dem på. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Januar 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2003 Originally posted by allyse Hehe- flaut mente støtdemperen ja :) Om det er SÅ farlig hvorfor selges de da? Hehe. Vet ikke om jeg syntes det er verdt å bruke slike penger på en SÅ gammal mazda... Blir vel fort 7-8000,- for et senkesett? Mvh A. Lyse er det det som Biltema kaller "fjærklemmer" du sikter til? isåfall er ikke det ment som noen form for senking (såvidt jeg vet,men man vet jo aldri med Biltema:rolleyes: ).. det er vel ment som et "verktøy" når man skal plukke av fjærene av demperen,for å klemme sammen fjæra....derav navnet "fjærklemme".. ;) vet ikke om det er dette du sikter til,men...? Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
allyse Skrevet Januar 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2003 Originally posted by TG1 er det det som Biltema kaller "fjærklemmer" du sikter til? isåfall er ikke det ment som noen form for senking (såvidt jeg vet,men man vet jo aldri med Biltema:rolleyes: ).. det er vel ment som et "verktøy" når man skal plukke av fjærene av demperen,for å klemme sammen fjæra....derav navnet "fjærklemme".. ;) vet ikke om det er dette du sikter til,men...? Disse: http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=479&iItemId=17247 Mvh A. Lyse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Januar 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2003 nei så jææævli....:D visst f*** selger de dem som "høyne- og senkesett" ja.... :D hadde jeg vært deg,hadde jeg heller kappa fjærene en runde (eller 5)... koster ikke noe heller,det... ;) Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg