allyse Skrevet Januar 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2003 Originally posted by TG1 nei så jææævli....:D visst f*** selger de dem som "høyne- og senkesett" ja.... :D hadde jeg vært deg,hadde jeg heller kappa fjærene en runde (eller 5)... koster ikke noe heller,det... ;) Hehe. Tviler ikke på dette er et biltema uttrykk. Vet ikke helt med den kappingen... Virker så VELDIG lite lovlig å kappe fjærene da? Er det i hovedsak en stor prosedyre? Noe må gjøres da det er minst 10cm fra hjulet og opp til "første hinder" Okei. Jeg innrømmer jeg har ikke så mye peil hva de forskjellige tingene heter ;) Men jeg lærer :) Mvh A. Lyse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet Januar 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2003 MacPherson hjulopphenget består av et teleskopisk fjærbein. Øverst er det festet til karosseriet, mens nederst blir det styrt av en tverrstilt opphengsarm eller en triangel opphengsarm. De langsgående kreftene blir tatt opp av en skråstilt reaksjonsarm eller av en kregningsstabilisator. Fjærbeinet virker som styrebolt. Innvendig er det oppbygd som en støtdemper eller er utstyrt med en støtdemperinnsats. Fjærbeinet består av et rør, og i den nedre delen av det er hjullagerhuset montert. Støtdemperen er plassert inni røret og blir holdt på plass av en skrueforbindelse. MacPherson (oppkalt etter dets designer, Earle S. McPherson) fjærben gir økt stabilitet og sikkerhet. Denne formen for "uavhengig fjæring" gir enestående stabilitet og kjøreegenskaper, og øker kontrollen og sikkerheten under alle kjøreforhold og situasjoner. Samtidig reduseres ujevnheter og støt fra veien til et minimum Noe som betyr bedre styrefølelse og økt kjøreglede. Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Januar 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2003 Originally posted by allyse Hehe. Tviler ikke på dette er et biltema uttrykk. Vet ikke helt med den kappingen... Virker så VELDIG lite lovlig å kappe fjærene da? Er det i hovedsak en stor prosedyre? Noe må gjøres da det er minst 10cm fra hjulet og opp til "første hinder" Okei. Jeg innrømmer jeg har ikke så mye peil hva de forskjellige tingene heter ;) Men jeg lærer :) Mvh A. Lyse det er ikke noe mer lovlig å kjøre med de Biltema-tingene der enn å kappe fjærene.. vil også tro at en moderat kapping er mer "forsvarlig" enn det "senkesettet" der.. men,det er såklart enklere å plukke av de tingene der enn å skjøte på fjæra igjen.... :D men,drit i alt dette... KJØP SKIKKELIG SENKESETT! ;) Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling Skrevet Januar 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2003 Hvis du monterer den biltemadritten knekker fjærene ganske kjapt, og godkjenningsmessig er det like "ulovlig" som å kappe. Siter MR2'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.