Lionstar Skrevet Januar 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2005 Fikk en sånn en idag på torget mens jeg dreiv å handla, litt surt etter å ha betalt 20 kroner for å parkere, og fikk en parkeringsbot forrige måned, pluss enda en parkeringsbot denne måneden.. Er det noen måte å komme seg unna på? Jeg er jo bostedregistrert i oppland, og pendler jo masse over fjellet og trenger piggdekk når jeg er i oppland, har heller ingen folkeregister bosteds adresse i trondheim. Kommer en susende inn med autopassbrikka i trondheim på kvelden, er det heller ikke flust med informasjon eller muligheter til å betale noen piggdekkavgift heller for dem som ikke bor i byen..Litt rått å få bot på 500 da isåfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Januar 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2005 Du får svinge innom Statoil på Klett neste gang å betale 20 kr eller noe i den dur for et dagsoblat;) Tror det blir vanskelig å lure seg unna når du først har fått bot desverre Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lionstar Skrevet Januar 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2005 Har leilighet midt i byen med parkering i kjelleren, så skal egentlig slippe unna..Var på tiller på en handletur, og der er det ikke oblat, men ble så utålmodig på de tregingene i dyrebutikken, venta i 20 min minst uten å få kjøpt fisk, og så de tregingene på mcdonalds, som presterte og stenge kassa etter at jeg hadde stått 15 min i kø og det var min tur..Så ble litt forbanna og dro ned i byen og parkerte ved torget, men forbannelsen skulle ikke stoppe der:) Mandager!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Januar 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2005 Originally posted by Tombra Du får svinge innom Statoil på Klett neste gang å betale 20 kr eller noe i den dur for et dagsoblat;) Tror det blir vanskelig å lure seg unna når du først har fått bot desverre var nok det beste tipset! de folka der er ikke medvillige! som regel sure gamle og slitne folk som sitter der fordi de ikke gidder å gjøre noe annet! en gjeng slabbedasker vil jeg kalle de! Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lionstar Skrevet Januar 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2005 Sist jeg fikk parkeringsbot, var de ikke fleksible, men de spurte om jeg hadde fått mange bøter, så fikk en føelse av at de kunne slette noen om det var snakk om mange bøter...Rabatt!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
funkes Skrevet Januar 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2005 Originally posted by Lionstar F Kommer en susende inn med autopassbrikka i trondheim på kvelden, er det heller ikke flust med informasjon eller muligheter til å betale noen piggdekkavgift heller for dem som ikke bor i byen..Litt rått å få bot på 500 da isåfall Hvis du ikke ser det store orange skiltet rett før rundkjøringa på Klett så burde du kanskje vurdere å flytte den autopassbrikka så du får litt bedre sikt? :) Siter . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lionstar Skrevet Januar 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2005 Når det var sånn greie i oslo, hadde jeg piggdekk lenge uten å bli straffe, jeg lurer på om det var poltitrafikkbetjenter der som fiksa bøter og sånn, i trondheim er det tydligvis parkeringsvakter.. Jeg har jo nesten ikke pigger igjen heller, i bakdekka har jeg sladdet vekk omtrendt alle piggene, kan prøve å hevde jeg ikke hadde piggdekk, og nappe ut resten av piggene, og så få dekkene pigget opp igjen etterpå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Januar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2005 Originally posted by Lionstar Når det var sånn greie i oslo, hadde jeg piggdekk lenge uten å bli straffe, jeg lurer på om det var poltitrafikkbetjenter der som fiksa bøter og sånn, i trondheim er det tydligvis parkeringsvakter.. stemmer...parkeringsvaktene gir faktisk også bøter til huseiere som ikke strør fortauet utenfor huset sitt i sentrumen... står vel snart med lasern de også! Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet Januar 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2005 man har jo sms greie i oslo. Sitat: BETAL ELLER PIGG AV! Informasjon om piggdekkgebyret i Oslo. Hva koster det så å kjøre med piggdekk i Oslo? Du kan velge mellom dags-, måneds- og årsoblat. For vanlige biler er prisene henholdsvis 25, 350 og 1000 kroner. For biler over 3,5 tonn er prisene det dobbelte. SMS-bestilling Biler inntil 3,5 tonn: 1: Skriv: PIGGDEKK LETT OSL BILREG.NR. (EKS: piggdekk lett osl CE12345) 2: Send til 1933 3. Kvittering blir sendt i retur Biler over 3,5 tonn: 1: Skriv PIGGDEKK TUNG OSL BILREG.NR. (EKS: piggdekk tung osl CE12345) 2: Send til 1933 3: To kvitteringer blir sendt i retur Du kan også kjøpe oblat for en dato frem i tid, skriv da datoen etter bilregistreringsnummeret (ddmm). Eksempel for 9.desember: piggdekk lett osl CE12345 0912 Og om jeg ikke har betalt, hva da? Blir du oppdaget med piggdekk i Oslo uten å ha betalt gebyr, blir du ilagt et straffegebyr på kr 500,-. Det er imidlertid tillatt å ha bil med piggdekk parkert - men bruker du den, må du altså betale. www.piggav.no Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lionstar Skrevet Januar 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2005 Originally posted by DCA stemmer...parkeringsvaktene gir faktisk også bøter til huseiere som ikke strør fortauet utenfor huset sitt i sentrumen... står vel snart med lasern de også! Ikke nok med det, parkererer du på fortauet utenfor ditt eget bygg (hvor du har plikt til å strø), gir de deg bot også..SOm jeg fikk for et par uker siden.Tror de ble tipset av noen søppelkjørere, som måtte bære søppelet 10 meter ekstra langt når jeg sto hvor jeg sto... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg