Gå til innhold

trenger HJELP!! 240'n stoppa..

Ranger emnet


Vomaz

Anbefalte innlegg

jeg har ventet på skiltene en stund, å når de endelig kommer, så stopper motoren:mad:

 

bilen ble stående utenfor verkstedet etter etterkontroll, pga jeg har ikke orket, eller hatt tid til å hente/slepet bilen hjem, åsså attpåtil ventet jeg på skiltene, men når de ikke kom slepte jeg den like så godt hjem (jeg håpet i det lengste på å kunne kjøre bilen hjem for egen maskin):rolleyes:

 

idet jeg annkommer verkstedet starter jeg bilen slik at den skal være varm til jeg setter meg bak rattet....

 

men når jeg har festet tauet til begge bilene, hører jeg volvon harker, hoster å "kakel" å stopper like etterpå:rolleyes:

menne han som skulle slepe ville bare at vi skulle starte å dræge den, så vi drog den ut på veien, uten å få start...

 

jeg dræger den på "plass" å begynner å feilsøke for å eliminere feil....

 

så er det noen som kan hjelpe???

 

jeg her sjekker om det er gnist = GODT GNIST (å strøm, puttet lillefingeren i plugghetta for å kjenne om det var noe "dritt" inni, men idet jeg har puttet den inni vrir brodern på nøkkeln):mad:

 

sjekket reg.reima (om det har hoppet over elno, jeg demonterte dekselet)

 

sjekket bensin, koblet bare slangen fra gasseren og vridde på nøkkelen... å det var godt trykk... kan d være kondens i gasseren??

 

hadd av toppdekselet for å se på kammen... å alt så ok ut (vridde på nøkkelen for å høre etter ulyder osv)

 

 

 

så jeg vet ikke riktig hva jeg skal gjøre nå...

noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. gassere er jeg ikke gode på, men må være noe feil i den sammenhengen da du sier du fikk deg en stjernesmell fra coilen. Sjekk blandingen din? Bilen starter ikke uansett stilling på pedalen? Den er vell kald nå så da er det nok ikke noe tull med choken. Tenker du må sjekke at den får nok guffe til sylinderene. Eller at bensinfilteret er tett e.l. flottør har hengt seg opp og sånne ting. Men ta dette med ei klype salt da jeg ikke er gasser ekspert og sikkert noen andre har bedre erfaring med den motoren.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gromit

Tja. gassere er jeg ikke gode på, men må være noe feil i den sammenhengen da du sier du fikk deg en stjernesmell fra coilen. Sjekk blandingen din? Bilen starter ikke uansett stilling på pedalen? Den er vell kald nå så da er det nok ikke noe tull med choken. Tenker du må sjekke at den får nok guffe til sylinderene. Eller at bensinfilteret er tett e.l. flottør har hengt seg opp og sånne ting. Men ta dette med ei klype salt da jeg ikke er gasser ekspert og sikkert noen andre har bedre erfaring med den motoren.

 

skal sjekke gassern, og bensin til sylindernei mårra evt bytte gasseren i morgen... har ikke får sett så veldig nøye på den.. ettersom den står hjemme å jeg må bo på hybel for å komme meg til skola til rett tid...

 

jeg har en liten mistanke om kondens, ja.. det er 1/2 tank på biln nå... MEN jeg fylte 10 liter blyfri 95 før jeg kjørte til verkstedet (pga pumpa som det var 98 på funka ikke, åsså måtte jeg jo ha bensin på biln ettersom den skulle på verksted)

 

menne den har alltid vært til å stole på ang starting, uansett hvor kaldt det har vært...

 

PS. den var igang hele søndagen (mens den var på verksted) for jeg skulle mekke litt anlegg.. å jeg har kjørt ca 100mil med den i løpet av de siste 2-3mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvo_wizard

Var pluggene bløte.

Har du sjekket membran i forgasseren

Har du stiftfordeler kan jo noe ha skjedd der ( sjekk også for kondens i fordeler/ lokk)

 

pluggene var ikke særli bløte men gjengene var litt "oljete".. men har bra komp på alle sylindrer.. har fått det sjekket...

 

skal sjekke gasseren i mårgen, evt skifte.:rolleyes:

har stift, je.. men har gått over hele systemet og alt ser vell å bra ut...:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har tatt noen bilder fra søndagen jeg hadde den igang.. (og alt funket fint...)

 

slik så den ut etter at den har stått der en uke..

volvon2409.jpg

 

fått den igang, og sjekker lysene;)

volvon2401.jpg

 

volvon2403.jpg

 

måtte bare ha noe framme:rolleyes:

volvon24022.jpg

 

der går den med chock (ps. temp. måleren er def.. har ikke tatt med tid til å bytte)

volvon24021.jpg

 

har "skjult" wonderbaumen;) å der er pedalsettet jeg fikk i julegave..

volvon24017.jpg

 

midtarnlenet (hentet fra en annen bil, men vet ikke hvordan);)

volvon24012.jpg

 

volvon24015.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal se på bilen etter jobb... men det er ikke artig å stå ute å frøve å finne feil... men jeg håper bare at det er gasseren... så skal komme tilbake å gi beskjed hvis jeg får til noe....:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har skrudd en stund etter at jeg kom fra jobb... å kommet frem til at der er kondensen som har føkka alt for meg...

å ulydene kom fra starteren... den var vist litt løs:rolleyes:

så jeg har tappet ut all bensin å det var ca 1-2dl vann:rolleyes:

så.. men jeg ble ikke ferdig til jeg måtte dra igjen så jeg fikk ikke start... skal prøve i mårra ijenn;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondens er en snikende tiger på gassere ja. Tenk om du hadde fått start og kjørt i 20 minus. Da hadde den fryst å sånt er jo ikke så veldig hyggelig :P Nei. pøs på med kondensfjerner nå og fyll på full tank. så får du fjernet resten også.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gromit

Kondens er en snikende tiger på gassere ja. Tenk om du hadde fått start og kjørt i 20 minus. Da hadde den fryst å sånt er jo ikke så veldig hyggelig :P Nei. pøs på med kondensfjerner nå og fyll på full tank. så får du fjernet resten også.

 

på tur hjem nå å gjøre det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg skrudd i noen timer får å prøve å få start på jæveln....

men til (nesten) ingen nytte...:rolleyes:

har tappet av all bensin i tanken å rørene.. satt på nye filter, hadd av bunnlokket på gasseren får å fjerne evt vannkuler (vanndannelser) å når jeg har satt sammen alt fikk jeg den til å gå.. MEN MÅTTE HA BÅNN GASS FOR Å IDEHELE TATT FÅ START Å DA LÅ DEN PÅ MAX 500rpm...

 

var forresten ca 2-3dl vann jeg har tappet av nå sist...

 

så jeg begynner å mistenke at registeret har hoppet litt over:rolleyes: men rotor står no på rett plass... å har hadd av registerdekselet på søndag for å sjekke det å det så ok ut...

 

så nå er tanken fri for vann å jeg har fyllt opp tanken (har også ca 1 hel kondensfjerner ilag men bensinen)

 

er det noen som kan komme med hjelp? jeg vil kjøre nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk tilstanden på pluggene.(hvis du ikke har gjort det)

Er de fulle av sot eller oljete funker ting slik som du her beskriver.

Sannsynligvis er det ikke noe særlig verre problem enn det.

At motor kun startet med full gass tyder på at den er sur=våte plugger.

 

 

Hvis plugger er ok-har du prøvd å spraye startgass rett i gasseren mens motoren går? Ble det forskjell?

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår