Gå til innhold

trenger HJELP!! 240'n stoppa..

Ranger emnet


Vomaz

Anbefalte innlegg

Originally posted by 70' Chevelle

Sjekk tilstanden på pluggene.(hvis du ikke har gjort det)

Er de fulle av sot eller oljete funker ting slik som du her beskriver.

Sannsynligvis er det ikke noe særlig verre problem enn det.

At motor kun startet med full gass tyder på at den er sur=våte plugger.

 

 

Hvis plugger er ok-har du prøvd å spraye startgass rett i gasseren mens motoren går? Ble det forskjell?

 

 

tja, de gamle pluggene var litt oljete.. menne når jeg hadde fått bukt med kondensen, starter den, men går bare på full gass å ligger på undre 500rpm, så satt jeg på nye og det ble ingen forandringer:(

 

har prøvd startgass (men i mindre mengder, pga de ødelegger pluggene) men når det kommer startgass i gassern stopper den tvert...

 

jeg drog av pluggledningene i tur å orden og det var like før den stoppet på alle pluggene (nappet de bare av å holdt de like ved pluggene) men det var en plugg (nr.4) som oppførte se rart etter en liten stund etter jeg hadde nappet bort pluggledningen.. idet jeg hadde nappet av ledningen gikk den som "alle" de andre pluggene.. men så plutseli smallt det gjennom gasseren, skulle tro at den ikke hadde rett innstilt tenning.. så stoppet den brått...

 

 

vart litt mye det her, men er fortvilet pga jeg ikke får start på den.. åsså stoppet den så brått..

den sto jo i gikk så fint på verkstedet da jeg skull hente den å plutseli host, hark å smell å brå stopp.. (skal ta av registerdekselet og sjekke reima en gang til i hælga..)

 

er det ingen som har en b230 i nærheten som er i orden?? :rolleyes: :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjøpt nye plugger og ny stift.. men det ble ikke noe likere:mad:

så jeg skal ta av registerdekselet evt i mårra.. å sjekke en gang til om den kan ha hoppet over noen tenner.. det er det eneste jeg kan komme på som gjør at den fusker slik....

 

noen forslag??? vil ut å kjøre....

 

noen som vet pris på b230e eller b23e?? her skulle de ha ca 6500 for en "komplett" motor med ledningsnett og hjerne men det var uten starter å dynamo skulle ha 1000 ekstra for det....

 

noen private som har noe til overs???? de er som regel billigere enn bilopphuggeri :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vomaz

har kjøpt nye plugger og ny stift.. men det ble ikke noe likere:mad:

så jeg skal ta av registerdekselet evt i mårra.. å sjekke en gang til om den kan ha hoppet over noen tenner.. det er det eneste jeg kan komme på som gjør at den fusker slik....

 

noen forslag??? vil ut å kjøre....

 

noen som vet pris på b230e eller b23e?? her skulle de ha ca 6500 for en "komplett" motor med ledningsnett og hjerne men det var uten starter å dynamo skulle ha 1000 ekstra for det....

 

noen private som har noe til overs???? de er som regel billigere enn bilopphuggeri :rolleyes:

 

Tror ikke det er registeret ditt som er problemet...

 

Sjekket fordelerlokk, rotor, pluggledninger, kompresjon, at det er gnist på alle plugger, coil? jording til coil. Vakumslanger, at den trekker falskluft, tett dyse i forgasser, dårlig membran i forgasser..

 

Som sagt det finnes tusen ting ville sjekket før jeg sjekket registerreima.. Det skal veldig mye til for at den hopper over et hakk...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, du har samre symptomer som jeg hadde på 242'n min også. Sjekk stifta de, den har en lei tendens til å klappe sammen, da vil den ikke starte, og hvis ud får start går den lavt. Dra ut pluggledningene dine, som du har gjort, og gjør slik at du forsinker gnisten og "lurer" motoren, det pleier å funke. Men iogmed at den bare går på 500 rpm på full gass høres dette egentlig ut som et bensinproblem. Har du huska og dratt over luftfilterboksen på vinterluft, fra sommerluft? Det er som regel ikke store ting som fucker opp no sånt no, det er bagateller, TRO meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gromit

Hvis det er en bosch dynamo så er det samme dynamoen og og det er samme starter i b23 og b230 motorene. Min nåværende starter er fra en 740 med B23 motor.

 

seff, vet jeg at både dynamo å starter går overens når det gjelder rødblokkene iallefall.. men synes no at når motoren skulle være komplett skal den VÆRE komplett...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

 

Tror ikke det er registeret ditt som er problemet...

 

Sjekket fordelerlokk, rotor, pluggledninger, kompresjon, at det er gnist på alle plugger, coil? jording til coil. Vakumslanger, at den trekker falskluft, tett dyse i forgasser, dårlig membran i forgasser..

 

Som sagt det finnes tusen ting ville sjekket før jeg sjekket registerreima.. Det skal veldig mye til for at den hopper over et hakk...

 

har sjekket fordelerlokket, rotorn, pluggledningene, kompresjon, og det er gnist på alle plugger, kondensator, coil (prøvde med en annen coil, uten forbedring.. gått over alle slanger og rør (for å evt finne falskluft), hadd forgasseren ute av bilen og kjørt trykkluft gjennom dysene, sjekket etter slitasje "hull" på membranen i gasseren... så alt er liksom sjekket eller testet.. har som sagt hatt av reg.reim dekselet og det så ok ut, men synes reima virka slapp så jeg løsnet strammehjulet litt, men det kan hen at jeg så feil da jeg så over reg.reima (var mørkt og kaldt ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by _Sjakalen

Har du huska og dratt over luftfilterboksen på vinterluft, fra sommerluft? Det er som regel ikke store ting som fucker opp no sånt no, det er bagateller, TRO meg;)

 

jepp, den trur jeg har stått på vinter en god stund nå;)

 

menne skal prøve kanskje mer i kvell/morgen å evt søndag... så jeg skal gå systematisk gjennom alt på nytt...

 

begynne med stift, tenning, gnist, bensin, osv så får jeg se om jeg kanskje har oversett en liten feil...:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jess:D da var feilen funnet:D det viste seg at stiften å kondensatoren var gåen;) så jeg nye deler liggene så den startet som et skudd når jeg fikk satt sammen alt:D

 

takker for all hjelpa;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår