Gå til innhold

Montering av dumpventil!!??

Ranger emnet


gsi-power

Anbefalte innlegg

Hvordan gjøres dette!!??

 

Fikk tak i en Galant 2.0 Turbo (150hk)

 

Så har jeg veldig lyst til å prøve en sånn sak hehe :D

 

Hvor og hvordan går jeg fram i grunn og bunn??

 

Evt hvor de har billige/enkle dumpventiler for sale..:)

 

Takker for tips % triks ;)

 

Bil: 1988 Mitsubishi Galant 2.0 Turbo!

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

 

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gsi-power

Så mange med turbo/dump som ikke vet hvorden den funker/monteres? :D:D

 

http://maxam-tuning.com/catalog/default.php?cPath=453_454&osCsid=7617c26a4e3312be16c9a2874bd9136a

 

Noe av dette kan vel brukes..:rolleyes:

 

PS: Gassermotor :D

 

Trur ikke det skal være noe problem med dump på bilen din.

 

Du vil vel mest sansynelig ha en som lager lyd.

Da må du gå for noen av dem 4 øverste.

 

Finn en plass å koble den inn på trykksiden (mellom turbo og forgasseren) Det er den tykke åpningen som skal inn der.

 

Så finner du en slange eller nippel på innsugsmanifoilen å kobler den liten slange fra den til toppen av dumpen.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by E-Man

Noen som vet hvordan det er å montere dumpventil på turbo diesel? Hørte snakk om at det var vanskeligere enn ved montering på bensinere... Er dette tilfellet, eller er det bare å montere og ut å kjøre? [/quote

 

Dette er ikke nødvendig, og neppe mulig heller. Turbodiesel kjører konstant turbotrykk uansett, fordi her er det ingen tennings-tidspunkter som skal overholdet ol. Så, med andre ord: glem det.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Radial
Originally posted by E-Man

Noen som vet hvordan det er å montere dumpventil på turbo diesel? Hørte snakk om at det var vanskeligere enn ved montering på bensinere... Er dette tilfellet, eller er det bare å montere og ut å kjøre? [/quote

 

Dette er ikke nødvendig, og neppe mulig heller. Turbodiesel kjører konstant turbotrykk uansett, fordi her er det ingen tennings-tidspunkter som skal overholdet ol. Så, med andre ord: glem det.

 

Noen turbodiesel biler har gasspjeld også, da går det fint ann.

Men det finnes ett sett til diesel biler også. Søk på forumet så finner man det.

Koster ca 2000.-

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by E-Man

Noen som vet hvordan det er å montere dumpventil på turbo diesel? Hørte snakk om at det var vanskeligere enn ved montering på bensinere... Er dette tilfellet, eller er det bare å montere og ut å kjøre?

 

Det er litt vanskeligere å montere det på en diesel, siden der har du ikke ett gasspjeld og da heller ingen naturlig vacum når du slipper gassen. Men det kom frem i denne tråden at det finnes et kit med noe elektroniske greier som kan monteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår