Gå til innhold

slakk i drivlinje

sierraboy

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det er normalt, men bilen min har en tendens til å nykke veldig når jeg ligger å kjører på lavt turtall i feks kø. Virker som om det er noe som er litt slarkete, ingen ulyder men det er litt irriterende å sitte å vugge seg gjennom køene på vei hjem fra jobb hver dag... Selv om det gir en litt artig high jacker effekt..

:rolleyes:

Vet ikke om det er noen foringer som kan være gåene, eller om det rett og slett ikke er noe å gjøre med, men jeg er åpen for respons!

McHansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sierraboy

Vet ikke om det er normalt, men bilen min har en tendens til å nykke veldig når jeg ligger å kjører på lavt turtall i feks kø. Virker som om det er noe som er litt slarkete, ingen ulyder men det er litt irriterende å sitte å vugge seg gjennom køene på vei hjem fra jobb hver dag... Selv om det gir en litt artig high jacker effekt..

:rolleyes:

Vet ikke om det er noen foringer som kan være gåene, eller om det rett og slett ikke er noe å gjøre med, men jeg er åpen for respons!

Mener du at det virker som om det er noe som slår eller skjer dette bare ved kjøring ved lavt turtall i 1.gir? Hvis du mener at dette skjer akkurat idèt du tar av gårde(altså noe som "slår") så vil jeg tro det er slakke i lagrene i diffen din.

Hvis du mener at det skjer ved lavt turtall i 1.gir så vet jeg ikke, og jeg sliter med samme problem selv...

Mvh. Kim Henriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det har noe med difflagrene å gjøre gitt.... Foringer i bakstillinga kanskje. Sjekk girkasseopphenget.

Er ikke bare en slags fusking da? Dårlig innsprut? Min er sånn også med nye lagre i diffen, nye poly-foringer i hele understellet. Er rett og slett innsprutet som er for dårlig, så det blir lugging på motorbrems på lave gir og i køkjøring. Og det forplanter seg jo videre.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at dette har noe med fusking å gjøre, men det kan sikkert opptre på samme måte som fusking. Det virker som det er noe det er slakk i, vet ikke hva, men noe som har med overføringen å gjøre tror jeg. Kjenner rykkinga i girspaken også, merkes sikkert bedre på lave gir fordi motoren bremser kraftigere da, dvs motoren har høyere dreiemoment ut på bakhjula og må derfor gå fortere for å holde følge med dem..?!?

McHansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by sierraboy

Tviler på at dette har noe med fusking å gjøre, men det kan sikkert opptre på samme måte som fusking. Det virker som det er noe det er slakk i, vet ikke hva, men noe som har med overføringen å gjøre tror jeg. Kjenner rykkinga i girspaken også, merkes sikkert bedre på lave gir fordi motoren bremser kraftigere da, dvs motoren har høyere dreiemoment ut på bakhjula og må derfor gå fortere for å holde følge med dem..?!?

Har troen på det Triggerhappy sier.. Girkasseopphenget, da vil girkassen bevege seg opp og ned. Det vil utgjøre en del slark, vurderer å bytte denne selv. Hvis ikke ville jeg prøvd å vaske tomgangsregulatoren i diesel, kan tyde på at den går tregt, det er en typisk feil!! Skru den av, del den i to og bruk en pensel for å komme inni de to hullene som er der. Hadde samme problem på min bil, bare at det er en is. Du har vel Doch?? Men det er samme tomgangsregulator, sitter helt framme ved frontplata di, rett foran motoren. Skadder ikke å prøve...

1987 Ford Sierra 2.0I GL

1989 Nissan Laurel 2.8 dlx(solgt)

1983 Chevrolet Beuville 6.5L Diesel(solgt)

1992 Ford Sierra 2.0I clx(solgt)

1989 VW Golf 1.6(Krasjet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider