Gå til innhold

Ukurante ponycars

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jeg tviler på at det er noe særlig futt i Camaros, Firebirds og Mustangs fra 80-tallet med V6-motor, men hva med de nyere modellene fra 93->? Noen som har erfaring med dem? De er sikkert "kunstig lavt" priset, grunnet den lille motoren. Effekten økte jo en del, men hvordan er det med lyden? Tøff romling, eller fislete V6 tisking?

 

Mvh

Cohiba

1987 5.0 T-bird (Ja, det er tilfeldig at det ble Forder fra 87)

 

1987 Ford Fiesta CL med den heftige 1.1L rekkefireren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effektmessig er vel de nye V6'erne som dønn originale, nedsmogga(utstyr), lavkompa V8'ere i '70-tidlig '80-åra vil jeg tro. Har prøvd en '94 med 3.8L V6, gikk selvfølgelig ikke like bra som en nyere V8, men OK til daglig bruk.

 

Lyden er mer som "å slippe en lang fjert i et tomt oljefat", og ikke spes kul i mine øyne... ;)

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man få godkjent motorbytte fra V6 til V8på nyere ponycars må man også betale hk avgift til staten og da blir det neppe billigere enn å kjøpe en åtterbil....:(

Kom vel i 94 den avgifta, så biler nyere enn 94 eller importert etter 94 må betale.

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VEPSEN

Skal man få godkjent motorbytte fra V6 til V8på nyere ponycars må man også betale hk avgift til staten og da blir det neppe billigere enn å kjøpe en åtterbil....:(

Kom vel i 94 den avgifta, så biler nyere enn 94 eller importert etter 94 må betale.

 

 

Avgift på biler fra 1996 og nyere... ( eller importert i 1996 og senere)

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VEPSEN

Skal man få godkjent motorbytte fra V6 til V8på nyere ponycars må man også betale hk avgift til staten og da blir det neppe billigere enn å kjøpe en åtterbil....:(

Kom vel i 94 den avgifta, så biler nyere enn 94 eller importert etter 94 må betale.

 

regnes det MED 94moden?? drømmer nemlig om akkurat den typen.... og de med 6ere er ikke så jævli dyre sjø

1984 Recaro T/A 350

 

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cohiba

Jeg tviler på at det er noe særlig futt i Camaros, Firebirds og Mustangs fra 80-tallet med V6-motor, men hva med de nyere modellene fra 93->? Noen som har erfaring med dem? De er sikkert "kunstig lavt" priset, grunnet den lille motoren. Effekten økte jo en del, men hvordan er det med lyden? Tøff romling, eller fislete V6 tisking?

 

Mvh

Cohiba

 

Tja, vil vel ikke si at 80-talls mustanger ikke er futt eller lyd i,bare legge penger på riktig sted det

 

http://home.no/moeman/IMG_0003.AVI

 

Mvh Ottesen ;)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Chevy350

Ottesen:

Syntes ikke bilen din hørtes så veldig ut som en med V6'er... ;)

 

Skal egentlig litt til å finne den modellen der med v6'er Faktisk mer vanlig med rekke6... Og dessverre rekke4....:( (hadde 2)....

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skidracer

 

Skal egentlig litt til å finne den modellen der med v6'er Faktisk mer vanlig med rekke6... Og dessverre rekke4....:( (hadde 2)....

 

Jeg ville bare poengtere at det var snakk om V6 Camaro/Firebird lenger opp i tråden, og Ottesen mulig trodde det var V8...

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Chevy350

 

Jeg ville bare poengtere at det var snakk om V6 Camaro/Firebird lenger opp i tråden, og Ottesen mulig trodde det var V8...

 

Neida, så at det var snakk om v6'ere, men poenget mitt var at det er ikke så utrolig vanskelig å få feks fox-body bilene til å gå bra.

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det. 302 går å få nedi. Men noe større kan du nok kikke langt etter! Mener den ble levert med 302 også helt på slutten.

 

Men skal du ha 302 vil jeg anbefale å kjøpe en nyere en 85, så du får rulleviper, og injection.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår