Cohiba Skrevet Januar 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2005 Jeg tviler på at det er noe særlig futt i Camaros, Firebirds og Mustangs fra 80-tallet med V6-motor, men hva med de nyere modellene fra 93->? Noen som har erfaring med dem? De er sikkert "kunstig lavt" priset, grunnet den lille motoren. Effekten økte jo en del, men hvordan er det med lyden? Tøff romling, eller fislete V6 tisking? Mvh Cohiba Siter 1987 5.0 T-bird (Ja, det er tilfeldig at det ble Forder fra 87) 1987 Ford Fiesta CL med den heftige 1.1L rekkefireren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Januar 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2005 Effektmessig er vel de nye V6'erne som dønn originale, nedsmogga(utstyr), lavkompa V8'ere i '70-tidlig '80-åra vil jeg tro. Har prøvd en '94 med 3.8L V6, gikk selvfølgelig ikke like bra som en nyere V8, men OK til daglig bruk. Lyden er mer som "å slippe en lang fjert i et tomt oljefat", og ikke spes kul i mine øyne... ;) Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Januar 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2005 Er vel rundt 200 hk i sekserne.Går jo noenlunde, men lyden blir jo feil da.Men ok, man må vel bla opp minst 100000 ekstra for å få en med åtter. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet Januar 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2005 hva med å spytte inn non ekstra tusen i en v8er da. og bytte den med 6ern??? kan vel ikke væra så vanskelig å få den godkj ombygd? Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet Januar 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2005 Skal man få godkjent motorbytte fra V6 til V8på nyere ponycars må man også betale hk avgift til staten og da blir det neppe billigere enn å kjøpe en åtterbil....:( Kom vel i 94 den avgifta, så biler nyere enn 94 eller importert etter 94 må betale. Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Januar 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2005 Originally posted by VEPSEN Skal man få godkjent motorbytte fra V6 til V8på nyere ponycars må man også betale hk avgift til staten og da blir det neppe billigere enn å kjøpe en åtterbil....:( Kom vel i 94 den avgifta, så biler nyere enn 94 eller importert etter 94 må betale. Avgift på biler fra 1996 og nyere... ( eller importert i 1996 og senere) Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet Januar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2005 Originally posted by VEPSEN Skal man få godkjent motorbytte fra V6 til V8på nyere ponycars må man også betale hk avgift til staten og da blir det neppe billigere enn å kjøpe en åtterbil....:( Kom vel i 94 den avgifta, så biler nyere enn 94 eller importert etter 94 må betale. regnes det MED 94moden?? drømmer nemlig om akkurat den typen.... og de med 6ere er ikke så jævli dyre sjø Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Januar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2005 Originally posted by Cohiba Jeg tviler på at det er noe særlig futt i Camaros, Firebirds og Mustangs fra 80-tallet med V6-motor, men hva med de nyere modellene fra 93->? Noen som har erfaring med dem? De er sikkert "kunstig lavt" priset, grunnet den lille motoren. Effekten økte jo en del, men hvordan er det med lyden? Tøff romling, eller fislete V6 tisking? Mvh Cohiba Tja, vil vel ikke si at 80-talls mustanger ikke er futt eller lyd i,bare legge penger på riktig sted det http://home.no/moeman/IMG_0003.AVI Mvh Ottesen ;) Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Januar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2005 Ottesen: Syntes ikke bilen din hørtes så veldig ut som en med V6'er... ;) Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Januar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2005 Originally posted by Chevy350 Ottesen: Syntes ikke bilen din hørtes så veldig ut som en med V6'er... ;) Skal egentlig litt til å finne den modellen der med v6'er Faktisk mer vanlig med rekke6... Og dessverre rekke4....:( (hadde 2).... Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Januar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2005 Originally posted by Skidracer Skal egentlig litt til å finne den modellen der med v6'er Faktisk mer vanlig med rekke6... Og dessverre rekke4....:( (hadde 2).... Jeg ville bare poengtere at det var snakk om V6 Camaro/Firebird lenger opp i tråden, og Ottesen mulig trodde det var V8... Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Januar 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2005 Originally posted by Chevy350 Jeg ville bare poengtere at det var snakk om V6 Camaro/Firebird lenger opp i tråden, og Ottesen mulig trodde det var V8... Neida, så at det var snakk om v6'ere, men poenget mitt var at det er ikke så utrolig vanskelig å få feks fox-body bilene til å gå bra. Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 Kjøpte meg en slik Mustang med V6 1978 mod hvilke V8 er det som kan komme i disse... 302? lurer litt på ombygging ettehvert Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 Stemmer det. 302 går å få nedi. Men noe større kan du nok kikke langt etter! Mener den ble levert med 302 også helt på slutten. Men skal du ha 302 vil jeg anbefale å kjøpe en nyere en 85, så du får rulleviper, og injection. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 Mulig jeg er helt på jordet her (er ikke "Ford-mann") Tror jeg har lest noe sted at HO motorene i '80-åra hadde smidde stempler originalt? Og at det var rulle-kam, ikke -vippearmer? Som sagt, veldig usikker her... Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.