Gå til innhold

Ukurante ponycars

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Originally posted by Chevy350

Mulig jeg er helt på jordet her (er ikke "Ford-mann")

 

Tror jeg har lest noe sted at HO motorene i '80-åra hadde smidde stempler originalt? Og at det var rulle-kam, ikke -vippearmer?

 

Som sagt, veldig usikker her...

 

Feil..... jeg har 302ho i min, er vippearmer,ikke rullekam, og heller ikke smidde stempler....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Chevy350

Mulig jeg er helt på jordet her (er ikke "Ford-mann")

 

Tror jeg har lest noe sted at HO motorene i '80-åra hadde smidde stempler originalt? Og at det var rulle-kam, ikke -vippearmer?

 

Som sagt, veldig usikker her...

 

Ja, som jeg sa i stad.. Det er ruller etter 85 på 302.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skidracer

 

Ja, som jeg sa i stad.. Det er ruller etter 85 på 302.

 

jupp ;)

 

De begynte med "ho" i 82. "The new 5.0L High Output V-8 had a lighter block, high-performance 351W marine camshaft, double-roller timing chain, and horses numbering 157. Beneath the dual-snorkel air cleaner was a Motorcraft 2150 two-barrel carburetor."

 

p131718_image_small.jpg

 

:):):)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hydraulic Roller Cams for use with factory hyd roller lifters 302 and 302 HO 1985-93

WG-1190K 212 222 .493 .510 107 117 Good Idle, Good Low to Mid Torque 199.95 459.95 539.95

WG-5104K 216 224 .523 .544 107 117 Fair Idle, 2200-5400 RPM, Mild Bracket 199.95 459.95 539.95

WG-1087K 222 232 .510 .534 107 117 Fair Idle, 2200-5800 RPM, Mild Bracket 209.95 469.95 549.95

WG-5105K 232 240 .563 .584 108 112 Rough Idle, Drag and Oval, 2500-6500 209.95 469.95 549.95

 

...However, the 1985+ Mustang 302 has good forged pistons, a factory roller cam, and can handle 450+ hp with stock internals...

Mer her: http://www.budgetperformance.com/articles/ford_tips/

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Chevy350

Mulig jeg er helt på jordet her (er ikke "Ford-mann")

 

Tror jeg har lest noe sted at HO motorene i '80-åra hadde smidde stempler originalt? Og at det var rulle-kam, ikke -vippearmer?

 

Som sagt, veldig usikker her...

 

Ikkje heilt blank likevel, viser det seg. :D :D :D :D

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ottesen

 

Feil..... jeg har 302ho i min, er vippearmer,ikke rullekam, og heller ikke smidde stempler....

 

Hm, skjønte ikke helt her... Er jo vipearmer selv om det er rullekam, med mindre man snakker om en motor med overligende kamaksler. Foirøvrig er det vell ikke noe særlig poeng i å ha rullekam så lenge den ekstra durasjon og ekstra løftet man kan kjøre med ikke utnyttes.

 

 

Er vell ikke noe problem å sette en "stor" sbf 351cid eller noe i bilen.

 

Forøvrig er det vell "litt" mer enn 157hk i mustangen din Ottesen, orginalt er den vell knapt raskere enn en 2 liters Ford Mondeo.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, skjønte ikke helt her... Er jo vipearmer selv om det er rullekam, med mindre man snakker om en motor med overligende kamaksler.

 

Forstod det slik det var "rulle-vipper" det var snakk om her.

 

Helt enig!

En stroket 351 til 400-og-masse cid, må vere kanon i en slik bil.

(I hvilken som helst annen US Ford, for den del.)

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Chevy350

Hydraulic Roller Cams for use with factory hyd roller lifters 302 and 302 HO 1985-93

WG-1190K 212 222 .493 .510 107 117 Good Idle, Good Low to Mid Torque 199.95 459.95 539.95

WG-5104K 216 224 .523 .544 107 117 Fair Idle, 2200-5400 RPM, Mild Bracket 199.95 459.95 539.95

WG-1087K 222 232 .510 .534 107 117 Fair Idle, 2200-5800 RPM, Mild Bracket 209.95 469.95 549.95

WG-5105K 232 240 .563 .584 108 112 Rough Idle, Drag and Oval, 2500-6500 209.95 469.95 549.95

 

...However, the 1985+ Mustang 302 has good forged pistons, a factory roller cam, and can handle 450+ hp with stock internals...

Mer her: http://www.budgetperformance.com/articles/ford_tips/

 

 

Og nå begynner du kanskje å forstå hva jeg skulle med de mustangene....?;)

 

85 og utover hadde mustang 225 hk og injection. Faktisk et ganske godt og modrene system.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne få en komplett 302 for (tror det var) 12.000 hos northstar trading, med komplett ledningsnett. Er ikke så vanskelig å bygge om. Og selv om det skulle være det, er det verd det! Med kun enkle mods, som chip, ny afm, eksos, og filter, gir 302 fort over 300 hk. Men du bør kjøpe 302 spesifikt framustang III (foxbody) Dette fordi mustangen har et spesielt lavt innsug for å få plass under panseret.

 

Girkassa tror jeg ikke er den samme (kan ikke så mye om dvergmustang) , men jeg vet det er en t5 (manuell) som passer sammen med 302 fra foxbody.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår