Gå til innhold

Uff... Nå gir jeg snart opp

Ranger emnet

RefinemenT

Anbefalte innlegg

Jeg var oppe på ett verksted på lørdag, og satte senkefjører på

bilen min.. Når jeg skulle kjøre hjem skjedde det som ikke skal

skje. ABS lampa begynte å lyse først, så kom airbag lampa, og til

slutt kom batteri lampa på før bilen gjorde noen små hopp før

den stoppa. Jeg prøvde å få liv i den igjen, men den ville ikke starte. Starteren dro rundt, så den ville ha startet hvis ikke noe var galt. Jeg gikk hjem og hentet en annen bil... Trodde kansje at det var noe galt med batteriet. Vi satte på startkablene, og etter litt lading forsøkte jeg å starte den igjen. Denne gangen gikk det, og jeg fikk kjørt de 800 metrene hjem.

Da jeg forsøkte å starte møkka dagen etter ville den ikke. Er det noen som har vært bortig det samme før, eller har peiling på hva som er galt?

ALLE svar mottas med STOR takk..!

Jeg skal sende bilen inn til feilsøking forhåpentlig vis denne uka, men jeg er alikevel takknemmelig for alle svar.

MVH oppgitt a3 eier:(

audi a3 er tingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt lignede problem tidligere, skulle skifte starteren på bilen min ;) etter jeg var ferdig glemte jeg å koble på igjen dynamoen.

Bilen startet og jeg kjørte noen mil. anlegget i bilen begynte å spille falskt. abs pæren og airbag begynte å lyse . kort etter lyste batteriet og bilen stoppet. Dette var pga. at bilen fikk da strøm fra batteriet ikke dynamoen. Når batteriet var tomt er det game over. :)

Så det jeg tror er gale med bilen din er Dynamoen.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo montert anlegg i bilen min jeg og, men jeg tviler på at dette egentlig har noen skyld i problemene. Synes det er rart om dynamoen har gått, men som sagt jeg har ikke peiling på dette. synes det er rart at jeg fikk start på bilen, så jeg fikk kjørt hjem, men når jeg forsøkte å starte den dagen etter, så gikk det ikke. Batteriet var full ladet.

Takk for alle svar!

mvh...

audi a3 er tingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål spenningen på batteriet, og spenningen på dynamoen evt. batteriet når motoren går. Prøv å dytte igang bilen, om den ikke vil igang på starteren.

Husk på at å koble på et ekstra batteri med startkabler ikke lader opp batteriet ditt, men gjør slik at strøm som egentlig skulle bli trukket ut fra ditt batteri, kan hentes gjennom startkablene fra det andre batteriet.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 4ringera3

Jeg var oppe på ett verksted på lørdag, og satte senkefjører på

bilen min.. Når jeg skulle kjøre hjem skjedde det som ikke skal

skje. ABS lampa begynte å lyse først, så kom airbag lampa, og til

slutt kom batteri lampa på før bilen gjorde noen små hopp før

den stoppa. Jeg prøvde å få liv i den igjen, men den ville ikke starte. Starteren dro rundt, så den ville ha startet hvis ikke noe var galt. Jeg gikk hjem og hentet en annen bil... Trodde kansje at det var noe galt med batteriet. Vi satte på startkablene, og etter litt lading forsøkte jeg å starte den igjen. Denne gangen gikk det, og jeg fikk kjørt de 800 metrene hjem.

Da jeg forsøkte å starte møkka dagen etter ville den ikke. Er det noen som har vært bortig det samme før, eller har peiling på hva som er galt?

ALLE svar mottas med STOR takk..!

Jeg skal sende bilen inn til feilsøking forhåpentlig vis denne uka, men jeg er alikevel takknemmelig for alle svar.

MVH oppgitt a3 eier:(

Hadde et lignende problem. Kjørte en kompis til flyplass. Stoppet og skulle kjøre igjen, men bilen ville ikke starte. Fikk feilsøkt men ingenting feil. Ladet batterie også gikk den en dag eller to før den stoppet igjen. Nok en feil søking måtte til. Da var Batterie og bensinpumpa gåen. Vet ikke om det er til noe hjelp :rolleyes:

Audi S3 2001

xAudi A3

VW-Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fisksa feilen nå... monterte anlegg i beilen vet du, og da var det en mutter som sitter i den lille koblings boksen over batteriet som jeg hadde glemt å sette inn.

Lærte at jeg aldrig skal la meg bli forstyrret av telefonen min når jeg skrur mer:D Naboen er mekaniker så han tok med en feilsøkingsmaskin hjem fra jobben..

Hehe... rart at ingen av dere har vært borti noe lignende før!?

mvh

audi a3 er tingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider