Nalletiger Skrevet Januar 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2005 Har en Ascona som igjen står, begynner å bli lei, men ønsker ikke å gi opp, og motor skal ut (igjen).. lurer på om noen vet hva som må til for at en Manta GSi motor med tilhørende 5-trinns kasse (Regner med det er Getrag 240 det er snakk om) skal kunne brukes i denne.. Er originalt en 1.3 s, derfor er det retur på gasseren, behøver jeg i-tank da?hvilken mellomaksling?er motorfester, bunnpanne osv bare å bruke det fra GSi motoren og klemme nedpå festene i min?rimelig rådløs her nå.. Siter Ascona B c20let *godkjent* BMW 316 Ascona B 1977 prosjekt MB 190 E It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drturbo Skrevet Januar 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2005 Du må bytte forstilling, bremser, girkasse og bakaksling, sette i retur til bensintanken, helst tank med "skvulpedemping". Sikkert noe mer også. Men dette er ganske enkelt å gjøre. Jeg har papir med nødvendige mål fra opel. Gi meg addressen din, så skal jeg sende dem til deg. Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nalletiger Skrevet Januar 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2005 Jørn Are Blystad Jensbakken 28 2320 Furnes Forstilling også?pokker.. Men funker ikke med returen på originaltanken altså?er 8 mm slange inn og 6 mm på retur.. Blir en getrag 240 som følger med motor, men trengs mellomaksling fra Manta GSi da eller? Siter Ascona B c20let *godkjent* BMW 316 Ascona B 1977 prosjekt MB 190 E It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Januar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2005 Må vel ikke bytte forstillinga? er vel bare krengestaget eller noe slikt? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nalletiger Skrevet Januar 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2005 For å få 2.2i sa iallefall han på opel at jeg behøvde ny bakaksel, bremser, bremsesylinder og fjører for godkjenning, er Manta motoren tyngre eller noe siden mere i forstilling trenger å byttes? Siter Ascona B c20let *godkjent* BMW 316 Ascona B 1977 prosjekt MB 190 E It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Januar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2005 Originally posted by Nalletiger For å få 2.2i sa iallefall han på opel at jeg behøvde ny bakaksel, bremser, bremsesylinder og fjører for godkjenning, er Manta motoren tyngre eller noe siden mere i forstilling trenger å byttes? manta gsi motorn (2.0E) er helt lik både 2.0s og 2.2i. samma motorn. trenger mellomaksel i fra manta gsi og ja. trenger ikke bytte forstilling, er vel bare krengestag, bremser, dempere og fjærer som er forskjellig på 1.3 og større. krengestag framme har jeg flere av, kalipere til 2.0s har jeg, har tilogmed fjærer og dempere. hvor er dette furnes stedet ditt? Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nalletiger Skrevet Januar 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2005 Det ligger i Hedmark. ca 7 km utenfor Hamar.. Hvor mye for dette?Noen som vet om blitzpower er nede? Siter Ascona B c20let *godkjent* BMW 316 Ascona B 1977 prosjekt MB 190 E It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Januar 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2005 Originally posted by Nalletiger Det ligger i Hedmark. ca 7 km utenfor Hamar.. Hvor mye for dette?Noen som vet om blitzpower er nede? okay. er en høgger her i oslo med mye bra deler. men det blir jo litt langt for deg. virker som blitzpower er nede ja. er jo over i 3 eier nå, vet ikke om det har noen sammenheng :rolleyes: alt rælet mitt kan du få for 350kr. NB, demperne er biltema. (men aldri brukt) Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drturbo Skrevet Januar 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2005 Jeg har 4x Monroe gassmatic og 4x org. fjører du kan få hvis du henter det på Hadeland. Jeg gidder ikke å sende...... Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drturbo Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Nå må du sjekke postkassa hver dag.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nalletiger Skrevet Januar 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Originally posted by drturbo Nå må du sjekke postkassa hver dag.... Okey, takker.. Siter Ascona B c20let *godkjent* BMW 316 Ascona B 1977 prosjekt MB 190 E It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 retur opplegget ditt funker sikkert. sett på motorgummier fra ascona/manta 1.6 og oppover, så bruker du motorfestene som sitter på gsi motoren så klart. mellomaksel fra manta gsi. da Virker det men blir ikke godkjnt uten å bytte understell da ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg