Gå til innhold

Toyofan: Mitt prosjekt, 244 Grp. A style

Ranger emnet

toyofan

Anbefalte innlegg

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du skal altså ikke mappe, men finjustere motoren.... Mapping er jo endring av hele chips styret. Må ikke langt for å få bremsa bilen på rullende landevei her heller, kort vei til både affen og ess tuning...

bare justere ja, mappen er vel i orden! hmm..hvor holder disse til?

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Jeg skjønner ikke pointet med filterflytter..! Er bare å lage ett nytt oljerør til turboen så kan en sette termostaten rett på blokka og filteret utapå den igjen.. Kan komme med bilde på det jeg gjorde. Er jo ikke filterflytter på 240T, så hvorfot ha det på en 240FT?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er fordi den tingen filteret sitter på, på en ft er en oljekjøler :D hihi =) søtt er det ikke?

hehe.. filterflytter er somregel for at det ikke er plass til orginale oljekjøleren og filteret, rimelig enkel logikk faktisk,

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har denne tråden støvet lenge nok! er jævlig slapp med updates om dagen..beklager det..er mye pga at bilen er i daglig drift og fordi av dritt- økonomi er det lite som blir handla, men nå har det skjedd litt saker!;)

Felger og dekk er på veg:

ASA Racing GT Black 17x7"

shop.jpg

215-45-17

ll-l688.jpg

Vinge er også på tur!

Utennavn.jpg

har også bestilt nye ventiltettninger og simmering til toppen, kammen blir forresten bytta til A- kam og ventilene juster under operasjonen, har også fått montert bensinfilter i bagasjen..(bilde kommer)har ikke vært filter på bilen før..hehe..

M46 reservekasse har også blitt handla inn, henta 1031 aksling med 3,73 utveksling for ikke så lenge siden..denne blir det Dana Truetrack diff i.

grill er blitt byttet til gamle typa med ruter blir uten modifikasjoner bortsett fra sort ramme på den, skal også bytte til oransje blinkers rundtom om ikke så veldig lenge! bilder kommer etterhvert..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visst faen!hehe..billige dekk med fint mønster er det jeg trenger..blir utslitte hos meg med en gang uansett så;) linglong høres jævlig tvilsomt ut!hehe!

skal bytte girkasse til getrag en gang i tida så da kjøpte jeg med den utvekslinga så jeg har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

du er vel obs på¨at du trenger spacers for å montere de hjulene der?

pedersens racing selger for "grei pris".

skal handle 25mm spacers! glemte og skrive..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider