Gå til innhold

Toyofan: Mitt prosjekt, 244 Grp. A style

Ranger emnet


toyofan

Anbefalte innlegg

chippen som sitter i min er en 270 chip til l8 hjerne.det vanligste er at steg 1 er på 290 som du sier,men min er laga av en fyr i oslo som brenner chips sjøl...sånn henger det i hop.spurte ikke hvor mye du hadde hadde brukt på bilen totalt.hvor mye hadde du brukt på trim?er det lavtrykksturbo på motorn din orginalt? er motorn din levert med "vanlig" turbo?hvor mye hester er det i den da? greit nok at det skurra litt når jeg gira fra andre til tredje...men jeg slipper i alle fall å bytte kasse en gang hver uke sjøl om jeg girer pent jeg da:) og i min er det 220 orginalt...i escorten med storturbo det er 224.(pirk,pirk) Men uansett så syns jeg at bilen din er jævlig rå da.skulle jeg hatt 240 så hadde den nok sett ganske lik ut.blir bra m vingen.men bilsmaken er som baken...og bra er det.

 

hvorfor kjøpte du ikke 290 chip da? koster jo ikke så veldig mye mer de? totalt på bilene var bare noe jeg slengte med til slutt;) b230fk er lavtrykksturbo ja. 135hk ved 0,3 bar originalt. da er den levert med en noksoå liten mitsubishi snurre, god for ca 1 bar og litt over 200hk tror jeg. er den som marius skal sette på sin! jeje..sant nok..det jeg har betalt for drivverk hittil er 400kr, og store jobben å bytte girkasse er det jo ikke, 1,5 time ca! kassene jeg bruker er jo bygd for b21 motorer med 100 gamp da:) hm..okei, bomma litt der ;) 220! tusen takk for det hans, jeg mener det at å style en 240 blir for dumt..går ikke ann å få en 240 fin på den måten..mener at å få den til å ligne litt på de 240ene som gikk på bane på 80 tallet og som er litt sånn historie er litt mer beundringsverdig! hører du skal selge 17" på forden? hva skal du kjøpe igjen?

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

syns det bare blir for dumt å påstå at man har så så mye gamp. La oss si at man har 250, åsså sitte min 70 av dem på gjerdet... -Sånt blir rett og slett for dumt... Jeg tør værtfall ikke si noe om hvor mye hester jeg har før bilen har fått noen runder på rulla / motoren i benken... Og å kjøre med hobby-actuator / pysventil er en jalla-løsning, som jeg aldri tørr stole på. <------Min mening!

 

240 fra 80 tallet med grp-a stuk, gule blinkers, -ellers ser original ut, senk + feite felger + motor = Respekt!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det bare blir for dumt å påstå at man har så så mye gamp. La oss si at man har 250, åsså sitte min 70 av dem på gjerdet... -Sånt blir rett og slett for dumt... Jeg tør værtfall ikke si noe om hvor mye hester jeg har før bilen har fått noen runder på rulla / motoren i benken... Og å kjøre med hobby-actuator / pysventil er en jalla-løsning, som jeg aldri tørr stole på. <------Min mening!

 

joa...jeg kan skjønne det at du ikke vil påstå antall hester i bilen. men for min egen del så har jeg ikke noe problem med å si at jeg har ca 250 hk. jeg sier ikke at det ER det,men i de trakter.det er en kvalifisert gjetning ut i fra åssen oppsett jeg har.kanskje jeg har mindre,kanskje jeg har mer. men at man kan komme med et anslag over hvor mye hester man har i bilen syns ikke jeg er dumt. hvis man sier at man har 250 hk og 70 av dem er på beite så er man dum.ganske vesentlig forskjell på 250 og 170 hk...hvorfor er "hobby-actuator" som du så fint kaller det og pysventil(er det pyseventil du mener?) en dårlig løsning?heller det enn å kjøre uten vacumslange og uten dump...MEN,det er nå dine meninger,og de må du for all del få lov til å ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halla gutta! hehe sto nå å såg på retta racet som hanso og mats hadde her for ei stund sia.. og for å si det slik så såg da ganske jemt ut . men di to draga her så gikk sierævan litt bedre en traktorn, men når ru fer i ny w.g klokka og får lagt de på et stabilt trykk(1.3-1,5)?? og får ei gir kasse som holler så blir det nok sirævan som må se slaget tapt med en liten margin.mener jeg da, etter det som jeg har sett, prøvd og prøvd engang til.

men det skal du jaggu ha mats at traktorn er meget RÅ slik den er nå, så få på den vingen og dermed blir kapitelet om " traktorn utsenemessig" avslutten.!

 

hanso, den felgen du skulle kjøpe e itte god. så på den i sta tru drt esåvidt kast i`n, men dra rassen over en dag da å sjå på`n

 

stå på gutta!(å min tur til å være stor kjefta) jeg skal spole for bi dere begge på snø-føre :pisser: :crazysant

#01 mod mondeo stv tddi

#92 mod sierra rs cosworth

#79 mod escort mk2

#84 mod sierra rs3dørs 4x4

#86 mod sierra 3dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det bare blir for dumt å påstå at man har så så mye gamp. La oss si at man har 250, åsså sitte min 70 av dem på gjerdet... -Sånt blir rett og slett for dumt... Jeg tør værtfall ikke si noe om hvor mye hester jeg har før bilen har fått noen runder på rulla / motoren i benken... Og å kjøre med hobby-actuator / pysventil er en jalla-løsning, som jeg aldri tørr stole på. <------Min mening!

 

240 fra 80 tallet med grp-a stuk, gule blinkers, -ellers ser original ut, senk + feite felger + motor = Respekt!

 

 

aldri påstått noe hk antall i det hele tatt jeg ivertfall..nemlig fordi jeg ikke vet det! men prøvde bare å gi dere en sammenligning! rulle kommer..;) hm..hvorfor er det en jalla løsning??skal jeg koste på spesial grenrør og separat wastegate da for 250-300hk mener du? har faktisk fått bestilt meg 31 actuator i dag! den og XS kran er mer enn bra nok for meg...

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halla gutta! hehe sto nå å såg på retta racet som hanso og mats hadde her for ei stund sia.. og for å si det slik så såg da ganske jemt ut . men di to draga her så gikk sierævan litt bedre en traktorn, men når ru fer i ny w.g klokka og får lagt de på et stabilt trykk(1.3-1,5)?? og får ei gir kasse som holler så blir det nok sirævan som må se slaget tapt med en liten margin.mener jeg da, etter det som jeg har sett, prøvd og prøvd engang til.

men det skal du jaggu ha mats at traktorn er meget RÅ slik den er nå, så få på den vingen og dermed blir kapitelet om " traktorn utsenemessig" avslutten.!

 

hanso, den felgen du skulle kjøpe e itte god. så på den i sta tru drt esåvidt kast i`n, men dra rassen over en dag da å sjå på`n

 

stå på gutta!(å min tur til å være stor kjefta) jeg skal spole for bi dere begge på snø-føre :pisser: :crazysant

 

skal prøve å ligge på 1,4 stabilt og se hvordan det blir med tenn. banken!

får jo nesten en halvkilo mer i trykk da, så burde jo merke litt.

hehe..takk;) må få noe motor i skyssen din du og nå! så har du faen meg kurant bil!!

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aldri påstått noe hk antall i det hele tatt jeg ivertfall..nemlig fordi jeg ikke vet det! men prøvde bare å gi dere en sammenligning! rulle kommer..;) hm..hvorfor er det en jalla løsning??skal jeg koste på spesial grenrør og separat wastegate da for 250-300hk mener du? har faktisk fått bestilt meg 31 actuator i dag! den og XS kran er mer enn bra nok for meg...

 

Samma for meg, men jeg hadde aldri turt å kjørt med ett trykk som ikke er stabilt. hadde heller parkert bilen da, og venta på deler. Hakke sagt no om ekstern wg, det er sløsing, men en skikkelig actuator, er det vi snakker om!!! Håper du kjøpte "race-krana" til xs, for den funker mye bedre enn den vanlige typen.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

IMG_1951.jpghar fått byttet wg, er en 31 actuator fra cossie som har blitt montert! nå drar den helt til turtallssperra:)

 

har fått fiksa drivverket etter sist havari og:

 

IMG_1892.jpg

 

her har alle boltene løsnet fra clutchhuset som fester det til girkassa, ene har falt helt ut og fått så hard medfart at den har sprengt seg gjennom huset! all olja rente ut og, pga av at det ble åpnming mellom huset og kassa! en viss assistent som ikke har dratt til skruene hardt nok:iconsm dette skal faen ikke jeg ha på meg...hehe

 

Bytta til grov type mellom aksel, hovedgrunnen til byttet er fordi at bakre delen var bøyd på akselen som satt der fra før:

 

IMG_1894.jpg

 

Diffen ble sveist sammen igjen, denne gang med 400amp og med flattjern mellom to av drevene!;)

 

IMG_1902.jpg

 

har holdt nå lenger enn sist sveis..etter endel burning og sladding!hehe

 

Skikkelig diffolje;)

 

IMG_1903.jpg

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen photosessions..senkinga har blitt bedre enn før også!

 

IMG_1919.jpg

 

IMG_1935.jpg

 

IMG_1953.jpg

 

IMG_1954.jpg

 

IMG_1955.jpg

 

IMG_1956.jpg

 

IMG_1939.jpg

 

Mobilbilder:

DSC00367.jpg

 

DSC00366.jpg

 

DSC00365.jpg

 

Det var det for denne gang!

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk gutta:) håper den blir enda bedre med grp. a vingen..må få ræva i gir snart nå..hehe

 

er forresten en liten film i produksjon som kommer ut hit snart!

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår