Gå til innhold

Toyofan: Mitt prosjekt, 244 Grp. A style

Ranger emnet


toyofan

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Luft?

 

Vet ikke om du får til å se intercooleren inni der jeg?

 

DSC00338.jpg

 

hull i fangeren = mer luft inni fronten, (inni fronten er intercooleren/radiatoren). mer luft inni fronten = mer luft på intercooler/radiator, mer luft på intercooler/radiator = mer kjøling, mer kjøling = høyere effekt!

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det har så forbanna mye å si vet jeg ikke..men det er ikke så mange i dalen her som har hatt fantasi nok til å gjøre noe sånt på de harrye 240`ene sine fra før og jeg synes det ser litt fett/racing ut..så derfor ble det sånn..kanskje den ekstra kjølinga får meg til å sove litt bedre om natta..who knows..

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som kjører racing/rally, etc. (inkludert meg selv, som ikke kjører noen av delene) fjerner mest mulig av deler som dekker til intercooler/radiator/oljekjøler, samt setter luftfilteret helt framme i grillen, borrer ekstra hull i fanger, etc. for å vinne mer hester. Er jo bare sundt med mye kald luft.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant..jeg er egentlig ikke så prippen på at alt skal være i orden sånn..men..vi får se! bilen min er jo heller ikke godkjent og forsikret som turbo!;)hysjhysj..hehe..det kommer det og

 

Bare å glemme å ha alt i orden med det biltilsynet (les satans vegvesen) vi har i dag.

 

Hva er vitsen i å ha forsikra turbobilen som en turbobil? Er jo kun at forsikringa mangedobles. 740TIC'en min forsikra jeg som en morken GL, betalte vel 2000 i året, tror jeg. Er ikke vits med noe mere. Smeller det, så får man jo bare igjen penga for en GL, og må skru/rette opp/få tak i deler selv (noe det er nok av her i landet/sverige) Smeller det og man har forsikra den som en turbo og betalt hævver' og lass, så får man vel kanskje 500kr mer igjen, og må fikse samma greiene selv, som nevnt over. Mulig jeg tar i litt, men det er værtfall slik det fungerer, etter det jeg har forstått. Er en fordel å ha stemplet motoren og div mod's inn i vognkortet, men at man MÅ forsikre den som en turbo er bare bullshit!!

 

P.S: Må bare si jeg elsker stuket på bilen din, Toyofan! flatpanser, orange blinkers, senk og feite felger + syns skiltplata er fin der den står :) (Snart blir det compomotive 18" og blodsenk på 940'n min)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det har så forbanna mye å si vet jeg ikke..men det er ikke så mange i dalen her som har hatt fantasi nok til å gjøre noe sånt på de harrye 240`ene sine fra før og jeg synes det ser litt fett/racing ut..så derfor ble det sånn..kanskje den ekstra kjølinga får meg til å sove litt bedre om natta..who knows..

Så bare ikke at du hadde skjært hull der den gamle skiltplata var:thumb

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å glemme å ha alt i orden med det biltilsynet (les satans vegvesen) vi har i dag.

 

Hva er vitsen i å ha forsikra turbobilen som en turbobil? Er jo kun at forsikringa mangedobles. 740TIC'en min forsikra jeg som en morken GL, betalte vel 2000 i året, tror jeg. Er ikke vits med noe mere. Smeller det, så får man jo bare igjen penga for en GL, og må skru/rette opp/få tak i deler selv (noe det er nok av her i landet/sverige) Smeller det og man har forsikra den som en turbo og betalt hævver' og lass, så får man vel kanskje 500kr mer igjen, og må fikse samma greiene selv, som nevnt over. Mulig jeg tar i litt, men det er værtfall slik det fungerer, etter det jeg har forstått. Er en fordel å ha stemplet motoren og div mod's inn i vognkortet, men at man MÅ forsikre den som en turbo er bare bullshit!!

 

P.S: Må bare si jeg elsker stuket på bilen din, Toyofan! flatpanser, orange blinkers, senk og feite felger + syns skiltplata er fin der den står :) (Snart blir det compomotive 18" og blodsenk på 940'n min)

 

har hørt at det kosta en bare 500kr ekstra i året å forsikre sin 240 som turbo, lurer på om det var turboperformance..hm..jeg betaler per i dag over 7000kr på meg selv med delkasko og bilen forsikret som vanlig 240 2,3l..2000kr for en 740 kan da ikke være så galt da??

 

Tusen takk:) kjempekoselig å høre! skal følge med på bilen din;)

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt at det kosta en bare 500kr ekstra i året å forsikre sin 240 som turbo, lurer på om det var turboperformance..hm..jeg betaler per i dag over 7000kr på meg selv med delkasko og bilen forsikret som vanlig 240 2,3l..2000kr for en 740 kan da ikke være så galt da??

 

Tusen takk:) kjempekoselig å høre! skal følge med på bilen din;)

 

Må ha vært i sverige... Sist gang jeg sjekka lå det på ca. 7800,- i året for ansvar på turbobil... Er værtfall så stor forskjell på prisen at det ikke er noe man vurderer engang!....

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tak i måler til å lese av bensintrykket:

 

IMG_3448.jpg

 

Kjøpt inn sentrallås for 4 stk dører! kjekt å ha når man skal bo i byen..:

 

IMG_3445.jpg

 

Skjermen er klar for grunning:

 

IMG_3444.jpg

 

Bakakslingen som snart får truetrack er sendt til sandblåsing:

IMG_3443.jpg

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt det kommer enda en 240 gærning til oslo :p hvor i oslo skal du flytte da?

 

 

mange av dem i oslo fra før av eller?

 

skal bo på haugenstua og jobbe på økern!

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra detta jo... har du gjort noe annet med sprutet en chips, større dyser, større lmm?

 

ble avlyst det med dysene og lmm, er kun gullboks og 2x chipper som er modda på sprutet! det og en justerbar btr da, men den skal gå på org trykk.

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha vært i sverige... Sist gang jeg sjekka lå det på ca. 7800,- i året for ansvar på turbobil... Er værtfall så stor forskjell på prisen at det ikke er noe man vurderer engang!....

 

12k km, 50% bonus og delkasko gir 1300kr/år for -77 245L turbo og 4600kr/år for -86 740 turbo

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår