Gå til innhold

Mekkeplass i Bærums området?

Ranger emnet

MSpeed

Anbefalte innlegg

Hei

Du kjenner ingen som evt kjenner noen med gård litt opp i Lommedalen da? En kamerat av meg leier litt lagerplass oppi der, så jeg vet det skal være muligheter (Bøndene trenger alltid litt ekstra i lomma ;)) Evt Skui/Vøyenenga? Kan evt prøve å reise litt rundt og spørre om å få leie, kanskje gå sammen to/tre stykker.

Jeg leier selv med en annen kamerat ute i Asker, men der er det dessverre fullt, må regne med (litt) dyr leie her i Asker/Blærum, men er overkommelig hvis du har en jobb på si vil jeg tro.

Har selv vokst opp på BV (Nedre Toppenhaug, og ved Kolsåsbakken), gått på Belset/Nadderud/Rud. Forresten, hva er det du går på? Jeg har gått både GK allm. og GK Mek., men aldri hørt om en blanding...?

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner en som bor i lommedalen..kan kanskje få spurt han..

har en jobb på si ja så penger får jeg skaffet selv om de felste går til innkjøp av bil nå da

:D

linja heter teknisk almen mek. og er en blanding mellom almenn og mek. får studiekompetanse og fagbrev. er en ganske ny linje(3år gammel) tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, kanskje ikke så rart da jeg gikk ut av vgs i 2000... Hvordan fungerer opplegget? 2/3år skole? Noe praksis? Hvilken skole går du på? Vet jo ikke hva du skal, men er litt kritisk til fagbrev uten praksis ute i bedrift (lærlingtid), for det er virkelig ganske annerledes ute i arbeidslivet enn på skolen. Og allmenn delen, må du ta fordypningsfag, eller bare akkurat minste antallet timer til generell studiekomp.?

Beklager mye spørsmål, men var interessant dette ;) Mekken på Rud var ikke akkurat mest satt pris på da jeg gikk der...

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MSpeed

kjenner en som bor i lommedalen..kan kanskje få spurt han..

har en jobb på si ja så penger får jeg skaffet selv om de felste går til innkjøp av bil nå da

:D

linja heter teknisk almen mek. og er en blanding mellom almenn og mek. får studiekompetanse og fagbrev. er en ganske ny linje(3år gammel) tror jeg..

Ny linje. Har eksistert i over 10 år her vest. Bare dere der øst som er litt treige til å følge opp:)

Har jo betalt utdanning også da. Det nevner du ikke:D

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Chevy350

Ok, kanskje ikke så rart da jeg gikk ut av vgs i 2000... Hvordan fungerer opplegget? 2/3år skole? Noe praksis? Hvilken skole går du på? Vet jo ikke hva du skal, men er litt kritisk til fagbrev uten praksis ute i bedrift (lærlingtid), for det er virkelig ganske annerledes ute i arbeidslivet enn på skolen. Og allmenn delen, må du ta fordypningsfag, eller bare akkurat minste antallet timer til generell studiekomp.?

Beklager mye spørsmål, men var interessant dette ;) Mekken på Rud var ikke akkurat mest satt pris på da jeg gikk der...

er 3 årig skole og 1 år som lærning. går på rud.

almen delen så har jeg bare matte, naturfag, norsk og engelsk iår(GK) mens neste år så har jeg matte, fysikk, naturfag, norsk (engelsk og sånt vet jeg ikke om jeg har neste år, men får hvertfall generell studiekompetanse.. er en grei linje, men det ser ut som at neste år er siste året den linjen er.. føles også som at de ikke har så mye kontroll over linjen, vi blir bar kastet fram og tilbake, har ikke engang et onkli verksted å jobbe i.. men håper det blir bedre neste år og siste året blir vell det beste fordi at da har man eget verksted. vil anbefale linjen til andre folk, men somsagt så forsvinner den snart da:(

er det no mer du lurer på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GT_rider

Ny linje. Har eksistert i over 10 år her vest. Bare dere der øst som er litt treige til å følge opp:)

Har jo betalt utdanning også da. Det nevner du ikke:D

jaja..er ganske ny er i bærum hvertfall;)

betalt utdaning? det har ikke jeg hørt no om..fortell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tregner en mekkeplass i oslo/bærums området..trenger bare å ha plass til en bil. kan også betale litt for å leie en plass..

takker på forhånd

Hehe... Du kan jo bare stå i kommunegården som alle andre da! Parkeringshuset ved siden av storsenteret der vettu..

Vet ikke om noe annet sted, desverre!

Bråstopp når purken skal stoppe deg, ikke vent på en bussholdeplass eller noe, bare lås hjula!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe særlig og stå i kommune gården da, kan ikke la bilen stå der over lengre perioder.. :)

Ingenting er som og ha et sted der man kan mekke i et par timer, for og så la bilen stå der over natten.. :)

Uansett, 2 venner av meg leier et gammelt busskur rett ved sandvika storsenter, ligger langs den "bakveien" man kan kjøre for og komme ned til Plantasjen osv.. 1400 kr i mnd og der står 2 biler helt fint :)

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, det er der hvor det ligger et lite verksted og sånn det? Ypperlig da.. Billig var det også! Nei, kommunegården er bare for småjobber.. Som å ta oljeskift, sote ruter, legge opp et kjapt anlegg, bytte smådeler og sånn.. Eksosanlegg, girkasse eller et skikkelig stereoprosjekt er vel beregnet på et eget verksted!

Bråstopp når purken skal stoppe deg, ikke vent på en bussholdeplass eller noe, bare lås hjula!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærling-året ditt er da betalt utdannelse? ;)

Prøv å finne et sted å leie så nærme som mulig, jeg har jo i Asker, og det er akkurat så langt at jeg må ha ork for å gidde dra dit... Bor på Jar, så jeg må gjennom hele Bærum først, er strengt tatt ikke langt, men helt på grensa for meg. Hadde du leid i Lommedalen, kunne du evt gått/sykla hjem hvis du ødelegger noe eller mangler deler for å bli ferdig osv :)

Flere av folka her som pleier å stå nedi kommunegården? Hehe! Så det sto en K5 der engang, litt lovende synes jeg å se sånt i Bærum. Hva med purk/vektere - mye pes å få?

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er K5`en til Knut det, rimelig stor sak, som nå har gåent drivverk desverre! Men den er skikkelig tøff, ja..

Eneste politiet sier er at vi må rydde opp søpla etter oss, noe jeg skjønner, for det kan fort bli innmari mye! Vekterne tør ikke å se på oss engang;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest hva det går i for din del, og tror ikke det er ikke samme opplegget som jeg går på.

Har også allmennfag, med forddypning i matte og fysikk, oppnår også studiekompetanse i tillegg til fagbrev.

Går 4år, der vi de tre første er 3dager på skole, og 2 på jobb, og omvendt siste året.

Har betalt hele utdannelsen.

Ganske grei ordning men litt tungt. Få plasser, karakterer deretter:mad:

Linja heter tekniske almenne fag.

Tok litt hastig konklusjon;)

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Chevy350

"traktor"-knut? Han var utplassert på gamle jobben min ;) Vet du hva som er gåent på den?

Ja, det er "traktor-knut" :)

Mener å huske det var enten en drivaksel eller så var det mellomakselen, er litt usikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider