Gå til innhold

402 m. på Bilsport-treffet på Gardermoen!

Ranger emnet


Kid-A

Anbefalte innlegg

I år har Bilsport fått tillatelse av Norges Bilsportforbund til å kjøre 402 meter drag under En dag på Strippen på Gardermoen.

 

Dermed blir dette det eneste "Street Legal-stevnet" i Norge med 402 meter drag!

 

Arrangørene håper dette lokker flere værstinger til å delta...

 

Datoen er lørdag 29. juni. Forhåndspåmelding er lurt!

 

Søndag 30. juni kjøres samme opplegg for motorsykler i regi av søsterbladet Allt om MC.

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kid-A

I år har Bilsport fått tillatelse av Norges Bilsportforbund til å kjøre 402 meter drag under En dag på Strippen på Gardermoen.

 

Dermed blir dette det eneste "Street Legal-stevnet" i Norge med 402 meter drag!

 

Arrangørene håper dette lokker flere værstinger til å delta...

 

Datoen er lørdag 29. juni. Forhåndspåmelding er lurt!

 

Søndag 30. juni kjøres samme opplegg for motorsykler i regi av søsterbladet Allt om MC.

 

Typisk bygde Norge! Det er 1 0-402m drag i året her...! Hva med å bruke Ringbanen til det den skal brukes til?

 

Tror du man hadde fått mere fart i sakene om Import serien hadde kommet mere i gang!? Hvordan funker denne serien forresten? Sto ikke så mye på hjemme siden til Ringbanen folka!

Om når det var osv... '

 

 

;) :D

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ratata

Detta er absolutt interressant å være med på, for min del.

Har en litt for langbeint bil for å gidde å prøve 201m, men 402m har jeg lyst til å prøve. Gjør 80-90 på 1.gir.

Skal ikke se bort i fra at jeg oxo kommer, med slådda. :usa:

 

Tja åffer ikke.

 

Hvis det blir no feste igjen rett frem etter harde mods for bane :D

Kan jo slakke demperane maks og spenne ut fjæra og håpe en ikke spinner seg vekk.

 

Men tviler på no lavere en 13 med feste ol tatt i betraktning for min del og det er ikke mye morro :(

 

Men tar nok uansett turen ja.

 

E

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det kan bli interessant det.....

Da får man iallefall se hvem biler som går bra og ikke.

Er jo mye på gang i verksteder over vårt langstrakte land hvor det snakkes om 4-5 og 600-hestersbiler som er på gang.

Morro!!

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Euro-1

Ja,det kan bli interessant det.....

Da får man iallefall se hvem biler som går bra og ikke.

Er jo mye på gang i verksteder over vårt langstrakte land hvor det snakkes om 4-5 og 600-hestersbiler som er på gang.

Morro!!

 

For ikke å snakke om 7-8-900hk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kid-A

I år har Bilsport fått tillatelse av Norges Bilsportforbund til å kjøre 402 meter drag under En dag på Strippen på Gardermoen.

 

Dermed blir dette det eneste "Street Legal-stevnet" i Norge med 402 meter drag!

 

Arrangørene håper dette lokker flere værstinger til å delta...

 

Datoen er lørdag 29. juni. Forhåndspåmelding er lurt!

 

Søndag 30. juni kjøres samme opplegg for motorsykler i regi av søsterbladet Allt om MC.

 

hvor er det man melder seg på til dette da tar med sirævan jeg vettu :op

lordbongo

 

77 mod 3.0 gl granada stv

77 mod 3.0 gl granada sedan

1/2 74 mod consul coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by marius

 

Typisk bygde Norge! Det er 1 0-402m drag i året her...! Hva med å bruke Ringbanen til det den skal brukes til?

 

Tror du man hadde fått mere fart i sakene om Import serien hadde kommet mere i gang!? Hvordan funker denne serien forresten? Sto ikke så mye på hjemme siden til Ringbanen folka!

Om når det var osv... '

 

 

;) :D

 

Import-racing vil inngå i ET-klassene, ET. 7,50-10,00 0g 10,00 + på alle stevner bortsett fra Drag Challenge, dette er fordi Drag Challenge er offisiellt EM for både bil og sykkel, så de må prioriteres. ET-racing funker på den måten at føreren setter et dial-in, dvs. en tid som han/hun ikke skal underskride. Under kvalet kan du justere dial-in hvis bilen går bedre/dårligere enn du regner med. Bilene starter med handicap og først i mål er vinner forutsatt at dial-in ikke underskrides. Hvis dial-in underskrides er du utslått, hvis ikke konkurenten undreskrider mer. Da gjelder det å sette et bedre dial-in neste gang. Et eksempel: en bil med et dial-in på 14,00 møter en med dial-in 12,00, den langsomme får starte 2 sekunder tidligere og i teorien skal da begge komme samtidig til mål, forutsatt at begge tangerer dial-in, men dette er noe som aldri vil skje. Noe man bør være oppmerksom på er at det kreves dragracinglisens, lisenskurs holdes 10 mai, om det blir noen senere i år vet jeg ikke, men dersom det er stor nok interesse kan det jo tenkes.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bjørn Vidar Pedersen

 

Import-racing vil inngå i ET-klassene, ET. 7,50-10,00 0g 10,00 + på alle stevner bortsett fra Drag Challenge, dette er fordi Drag Challenge er offisiellt EM for både bil og sykkel, så de må prioriteres. ET-racing funker på den måten at føreren setter et dial-in, dvs. en tid som han/hun ikke skal underskride. Under kvalet kan du justere dial-in hvis bilen går bedre/dårligere enn du regner med. Bilene starter med handicap og først i mål er vinner forutsatt at dial-in ikke underskrides. Hvis dial-in underskrides er du utslått, hvis ikke konkurenten undreskrider mer. Da gjelder det å sette et bedre dial-in neste gang. Et eksempel: en bil med et dial-in på 14,00 møter en med dial-in 12,00, den langsomme får starte 2 sekunder tidligere og i teorien skal da begge komme samtidig til mål, forutsatt at begge tangerer dial-in, men dette er noe som aldri vil skje. Noe man bør være oppmerksom på er at det kreves dragracinglisens, lisenskurs holdes 10 mai, om det blir noen senere i år vet jeg ikke, men dersom det er stor nok interesse kan det jo tenkes.

 

Kjempe fint at du kommer med info!!!

Vet du hvor mye lisenskurset koster, hvor lang tid det tar. Og om dette er noe man bare trenger å ta en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

 

Kjempe fint at du kommer med info!!!

Vet du hvor mye lisenskurset koster, hvor lang tid det tar. Og om dette er noe man bare trenger å ta en gang?

 

Lsenskurset koster 400,00 og du trenger kun ta det en gang, hvis du ikke skal oppgradere til en større klasse. Lisens "tror" jeg koster 1100,00 i året, dette er inkludert forsikring ved en eventuell personskade på førere eller tilskuere. Kurset begynner med litt teori 10 mai og oppkjøring vil skje på Gardermoen under Test & Tune Weekend 11 og 12 mai. Påmeldingsfristen går egentlig ut kl. 23.59 den 6 mai så du har litt dårlig tid. Påmeldingskjema kan lastes ned fra http://www.norskdragracing.com.

Hvis det viser seg at det skulle være stor interesse kan det tenkes at det blir flere kurs i år, men det er noe jeg ikke aner noe om, men jeg kan jo sjekke det nærmere.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår