Gå til innhold

div spørsmål

Ranger emnet


LeifPer

Anbefalte innlegg

hei....

jeg prøvde å søke etter lignende tidligere men følte at jeg ikke fikk skikklig svar på det jeg leter etter.

 

jeg har sett at det er mange som anbefaler mf2 som tilleggssprut. etter å ha lest litt på deres hjemmeside ( http://www.aquamist.co.uk/cp/mf2/mf2.html ) høres dette ganske greit ut. men er det vanninnsprøytning? er det noen der ute som bruker det selv som kan fortelle litt om det? hvordan en monterer og justerer det? hvor mange dyser i tillegg kan en bruke? dette skal vell gi nok bensin til at en kan bruke en kvasskam og? er det 272 grader som er anbefalt til turbo?

 

jeg har planer om å kompsenke stemplene mine (er en m20b23 bmw motor) ved å dreie litt av de. er det noen her som vet hvor mye som skal dreies? håpet på å kunne få dreie såpass mye av de at kompen kommer rundt 8.5:1. er dette mulig?

Turboen skal oljekjøles, hvor tar jeg tur - retur fra motoren? har hørt at på enkelte biler finnes det en ekstra oljenippel på oljepumpa, så har de bare sveist inn en nippel på bunnpanna? correct me if i'm wrong.

 

anngående toppakninger har jeg hørt mye skryt og mange ulemper ved å bruke kobberpakning, hva er egentlig best? og ca pris på disse?

Om dere har så legg gjerne inn bilder av hvor man borrer oljeretur i bunnpanna.

mvh Trygve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke helt sikkert nå men jeg trur det at de fleste dreier stempelet så det blir plant på toppen.. å da skal kompen ligge rundt 8.0-8.2... angående topp pakning så er jeg ikke hlet sikker men å o-ringe blokka er kanskje en lur ide hvis du skal kjøre litt trykk.. å en topp pakning med skjærekant. hvis jeg har skjønt riktig.. angående olje.. så er det i noen tilfeller det finnes plugger i bakant i blokka som er på oljekanalene til toppen... eller så er det jo mulig å koble på et T-stykke der oljetrykkmåleren står... du får rette på meg hvis noe er feil:P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke helt sikkert nå men jeg trur det at de fleste dreier stempelet så det blir plant på toppen.. å da skal kompen ligge rundt 8.0-8.2... angående topp pakning så er jeg ikke hlet sikker men å o-ringe blokka er kanskje en lur ide hvis du skal kjøre litt trykk.. å en topp pakning med skjærekant. hvis jeg har skjønt riktig.. angående olje.. så er det i noen tilfeller det finnes plugger i bakant i blokka som er på oljekanalene til toppen... eller så er det jo mulig å koble på et T-stykke der oljetrykkmåleren står... du får rette på meg hvis noe er feil:P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bilpower

jeg er ikke helt sikkert nå men jeg trur det at de fleste dreier stempelet så det blir plant på toppen.. å da skal kompen ligge rundt 8.0-8.2... angående topp pakning så er jeg ikke hlet sikker men å o-ringe blokka er kanskje en lur ide hvis du skal kjøre litt trykk.. å en topp pakning med skjærekant. hvis jeg har skjønt riktig.. angående olje.. så er det i noen tilfeller det finnes plugger i bakant i blokka som er på oljekanalene til toppen... eller så er det jo mulig å koble på et T-stykke der oljetrykkmåleren står... du får rette på meg hvis noe er feil:P hehe

 

takker for svar. fikk en hel del med nyttig informasjon her :D vet du hvor jeg kan skaffe topp pakning med skjærekant og evnt pris på dette? syns forslaget om å koble inn ett T-stykke var en veldig god ide. skal høre med en som evnt hjelper meg å bygge. har du bilder av bygge bilder der jeg kan se hvordan andre har gjort det? det hadde hjulpet meg masse! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egentlig så er kanskje det letteste å bestille seg en topppakning hos mekonomen. husker ikke navnet på det merke.. men det kan det jo hende de vet... mf2 er vel bare et tillegssprut som blir styrt av en map sensor som registrerer ladetrykket? ekke sikker jeg asså... tror ikke det er vanninsprut nei.. er vel bare bensin... har ikkenoen bilder om noen som har gjort det... men hvis du setter på et T-stykke å gjennom turbon å returen til bunnpanna.. å da er det korrekt som du sier.. borre et hull å sveise på en nippel!;) jeg vet hvertfall at den topp pakningen som mekonomen selger har folk vært fornøyd med til turbo bruk på bmw m20..:P lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår