Gå til innhold

bilcross

Ranger emnet

maxgets

Anbefalte innlegg

Originally posted by HemiCuda

nja.... det er mange flere en bare en sekser og da...

B16 - B18 - B20 - B21 - B23 - B30 og flere jeg vet bare ikke navnet på dem...

Du sa B23 ikke var størts.. Eneste som er større er B30 og B28, men B28 er ikke lovlig i bilcross, og B30 må du kjempe for å tvinge gjennom....

B23 er bare en oppboret B21, så det er (teoretisk sett) B23 som er lettest! :) Disse små dretamotorene har knapt vektforskjell, om en veier 110, en veier 120 og en veier 105, så er det ikke noe som spiller særlig rolle.. Finn deg en motor i god stand, gi den litt småtrim, så holder nok 30 løp skal du se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

Du sa B23 ikke var størts.. Eneste som er større er B30 og B28, men B28 er ikke lovlig i bilcross, og B30 må du kjempe for å tvinge gjennom....

B23 er bare en oppboret B21, så det er (teoretisk sett) B23 som er lettest! :) Disse små dretamotorene har knapt vektforskjell, om en veier 110, en veier 120 og en veier 105, så er det ikke noe som spiller særlig rolle.. Finn deg en motor i god stand, gi den litt småtrim, så holder nok 30 løp skal du se!

er noen større en B30 også tror jeg....

men samme det....

er vel B23 som er best av de originale Volvo motorene i bilcross

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Speeder

du får 360 med b20 eller b200 vel!?

er ikke sikker.... med det går en ommbygget 360 her i byn og den har B23 kan være at den har B20 originalt......

men jeg trodde allle DAF Volvoene hadde no sånn Renault mikkmakk Motor

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxgets

Hvordan er 360 til bilcross a?

Sitter det samme motorer som i 240?

En 360 er bra. Den har utrolig bra vektfordeling og tar gode starter pga girkassen som sitter på bakakslingen! Genialt!

Jeg tror ikke det er noe problem å få en B23 i den så vidt jeg vet, så... Lettere enn 240, men det har sin pris... Tåler mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider