Gå til innhold

Biltema dempematter

Ranger emnet

C0bra

Anbefalte innlegg

Er dempemattene til biltema brukbare, eller er det penger ut vinduet?

Skal dempe bilen med brown bread senere, men vil ikke bruke så mye på demping enda..

Det skal bare være midlertidlig demping av seterygg og hattehylle i en BMW E34 sedan..

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by C0bra

Er dempemattene til biltema brukbare, eller er det penger ut vinduet?

Skal dempe bilen med brown bread senere, men vil ikke bruke så mye på demping enda..

Det skal bare være midlertidlig demping av seterygg og hattehylle i en BMW E34 sedan..

Disse dempemattene, så fremt du mener skumgummimatter med alufolie, fungerer helt greit til generell lyd/akustisk demping, men funker overhodet ikke til vibrasjonsdemping.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by C0bra

Er til vibrasjonsdemping jeg skal bruke dem. Får mesten bare drite i å dempe nå, og bare ta det senere da..

Da ville jeg nok droppet det, disse mattene fra Biltema er noe dritt å få av så fort dem har heftet seg.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de veier utrolig mye også og man kan bare glemme å forme de med mindre man kutter de opp i biter og putter de i ovnen, jeg prøvde med varmepistol . hjalp ikke. Ovnen lukter asfalt etterpå bare så det er sagt :) . Er det romtemperatur så kan du enkelt knekke de i to . så jævelig er det. Men Brownbread er fint og perel import får inn noe som skal være enda bedre enn brownbread. Til omtrent samme prisen.

Build hard Play Loud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mammut89

de veier utrolig mye også og man kan bare glemme å forme de med mindre man kutter de opp i biter og putter de i ovnen, jeg prøvde med varmepistol . hjalp ikke. Ovnen lukter asfalt etterpå bare så det er sagt :) . Er det romtemperatur så kan du enkelt knekke de i to . så jævelig er det. Men Brownbread er fint og perel import får inn noe som skal være enda bedre enn brownbread. Til omtrent samme prisen.

Det er ikke snakk om asfalt matter.. det er snakk om noen skumgummi matter i forskjellige tykkelser med alu-folie på ene siden.. De veier overhode ikke mye.. og er veldig lette å forme.. men det stemmer nok det Mr. SQ sier.. at de er udugelige til vibrasjons-bemping.. De fungerer derimot veldig greit til å holde veistøy ute av cupén..

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mammut89

Nå var det skumgummimattene han mente, og dem veier ikke stort.;) :D

Biltema har så vidt meg bekjent ikke asfalt eller andre typer matter.

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MacSi

Det er ikke snakk om asfalt matter.. det er snakk om noen skumgummi matter i forskjellige tykkelser med alu-folie på ene siden.. De veier overhode ikke mye.. og er veldig lette å forme.. men det stemmer nok det Mr. SQ sier.. at de er udugelige til vibrasjons-bemping.. De fungerer derimot veldig greit til å holde veistøy ute av cupén..

Svarte Karl Steffen, hvorfor skulle du svare omtrendt det samme som meg, også mens jeg skrev mitt svar??:mad: :mad: :D ;)

ha ha ha

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. SQ

Svarte Karl Steffen, hvorfor skulle du svare omtrendt det samme som meg, også mens jeg skrev mitt svar??:mad: :mad: :D ;)

ha ha ha

mvh

Glenn

Jeg skrev først :D

Så det får du spørre deg selv om ;)

Mvh Karl

BMW E46 Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvor er det man skaffer brown bread, og hva er pris, samt hvor mye demper de, og hvor tykke og hvor mye veier de?

- biltema mattene er biltema, det må beregnes, jeg ville kjøpe på BilXtra mye bedre, ca 400 for tykke skomgummi matter, som veier lite. - men spar penga til noe dyrere om du kan.....

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by prizma

- biltema mattene er biltema, det må beregnes, jeg ville kjøpe på BilXtra mye bedre, ca 400 for tykke skomgummi matter, som veier lite. - men spar penga til noe dyrere om du kan.....

Sumgummi er skumgummi... hvorfor gi mer enn nødvendig?

De som selges på BilXtra er antagelig akkurat samme mattene under ett annet navn..

De på biltema fåes vell også i forskjellige tykkelser.. sikkert fra 10mm til 30mm :)

BMW E46 Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider