Gå til innhold

Golf 1 Gti 16 Turbo

Ranger emnet


240RS

Anbefalte innlegg

-83 Golf (rabbit) GTI med 1,8 16v turbo selges, eventult bare motor. Bilen er desverre ikke gokjent med motor.

Er det noen som kan skaffe godkjenningspapirer på 16v turbo i golf 1????

2004 Volvo V70 D5 AWD "Black Edition"

2001 VW Golf IV 4-Motion 1,9 TDI 150hk/320nm

1983 VW Golf GTI 16V Turbo (Overmotorisert-leketøy)

1981 Volvo 244 (Bane/drag-prosjekt)

1968 VW 1300 (Orginal-prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har annonsert bilen for 40000,-

Pris på bare motor har jeg ikke bestemt meg for.

Kom med bud!!!

2004 Volvo V70 D5 AWD "Black Edition"

2001 VW Golf IV 4-Motion 1,9 TDI 150hk/320nm

1983 VW Golf GTI 16V Turbo (Overmotorisert-leketøy)

1981 Volvo 244 (Bane/drag-prosjekt)

1968 VW 1300 (Orginal-prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Motorbygget er seriøst nok bygd men ledningsnett og slikt er ikke særlig pent, det er jeg fulstendig klar over.

Har en del bilder av motoren under oppbygging, men kan ikke å legge ut bilder her.

 

Stemplene er orginale men ikke dreid, da dette ikke er nødvendig da jeg kjører med to toppakninger. Dette gir cd 8:1 i komp.

 

Hengerfeste er kjekt å ha når man driver med et stort bilprosjekt.

Golfen var bruksbil tidligere.

2004 Volvo V70 D5 AWD "Black Edition"

2001 VW Golf IV 4-Motion 1,9 TDI 150hk/320nm

1983 VW Golf GTI 16V Turbo (Overmotorisert-leketøy)

1981 Volvo 244 (Bane/drag-prosjekt)

1968 VW 1300 (Orginal-prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men løsninger som doble toppakninger, original innsugsmanifoil, fortsatt k-jet sprut ( uten tillegs-sprut som jeg ser) er jo løsninger som er mer eller mindre gode... blir billig og kan godt være det går greit, men holdbarheten er da også bundet til at det ikke tas for mye hester ut av motoren...

 

Men i og for seg enkelt arbeid å bygge motoren om til et litt mer ordentlig opsett....

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppakningene er av stål og ble kjøpt sammen med arp-boltene av KRB-Trading. Dette garanterte han at skulle tåle 1,5bars ladetrykk.

K-Jetronic er undervurdert!!!

Med justering av bensintrykk og styretrykk kan dette gi mye mer bensin en orginalt.

Kjører med 8 bars bensintrykk og 1 bar styretrykk.

Har også kjørt med 0bar styretrykk på bane, men det blir litt for mye til gatebruk.

Har også tre kaldstartdyser før rett før spjeldhuset som er trykkstyrt.

Har hele tiden kjørt med lambda måler i bilen så jeg ser at den får nok bensin.

2004 Volvo V70 D5 AWD "Black Edition"

2001 VW Golf IV 4-Motion 1,9 TDI 150hk/320nm

1983 VW Golf GTI 16V Turbo (Overmotorisert-leketøy)

1981 Volvo 244 (Bane/drag-prosjekt)

1968 VW 1300 (Orginal-prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår