Gå til innhold

Har satt sammen et anlegg, trenger forslag og synspunkter

Ranger emnet

pilzner

Anbefalte innlegg

Jeg har surfet litt rundt og kommet frem til at det er ca dette jeg skal ha i den kommende bilen:

RF 12" stage 2, i hjemmelaget bassrefleks kasse: http://www.megabillig.com/index.php?page=produkt&cat1=1&cat2=21&id=583

Alpine frontsett: http://www.megabillig.com/index.php?page=produkt&cat1=1&cat2=15&id=389

RF forsterker: http://www.megabillig.com/index.php?page=produkt&cat1=1&cat2=14&id=512

Tenkte at jeg skulle bestille alt fra megabillig, men hvis noen mener jeg skulle kjøpt noe annet fra en annen plass er jeg åpen for forslag :) Vet lite om det alpine frontsettet så det er det jeg lurer mest på. Jeg har ikke allverdens krav til anlegget. Så lenge det ser bra ut og låter noenlunde bra er jeg fornøyd.

Det jeg trenger hjelp til av dere er synspunkter på om denne kombinasjonen kommer til å spille noenlunde bra? Hvis noen mener noe skulle byttes ut, så kom gjerne med forslag til hva som vil være bedre. Eneste er at det bør ikke være noe dyrere enn det jeg har satt opp fra før.

Så lurer jeg på en ting til;

Hvis forsterkeren skal plasseres i kasse m/vindu i reservehjuls brønnen, må jeg da ha vifter til den? Og i såfall hvor mye er det som skal til? Håper noen kan hjelpe meg her, for har ingen aning på hvor mye luft en vanlig 12V vifte klarer å levere.

MVH Pilzner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

valg av alpine front sett

ville jeg ha lagt i noe kr ekstra og fått SPX serien

men da må finne et sted som har de 5-1/4

for de lå ikke megab..

Bonden

2.plass Nasca ama 500w finale 1992

2.plass utfordere finale 2003

4.plass ama.lyd finale 2004

2.plass ama.lyd finale 2005

in use Renault Alpine

& Audio control DQXS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar =)

Ser at det alpine-settet ikke er på mer enn 40 watt rms, kunne dette vært ett bedre alternativ?:

http://www.megabillig.com/index.php?page=produkt&cat1=1&cat2=15&id=397

Finner ikke noe info om det på RF sine sider.. Har null erfaring med bilstereo så folk må bare komme med kommentarer på dette og om det kommer til å fungere bra sammen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode alternativ:

Soundstream Van Gogh

Focal V2 (koster bare litt mer)

Eller hvorfor ikke prøve noe som ikke "alle andre" har?

Orion eller JL Audio for eksempel.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygg den en kasse som er "åpen i endene". Da slipper du å sette inn vifter for å kjøle forsterkeren. Prøv først uten vifter og se om det i heletatt er nødvendig med vifter.

Har du behov for vifter så bør du ha en som blåser INN og en som trekker luften UT av kassen.

"Normale" forsterkere tåler ca.90 - 95 grader før de går i PROTECT og det er stor variasjon på hvilke temperatur det blir på forsterkerene.

Når det gjelder forslag til produkter:

Ta en titt på denne sida, du!

Lykke til!

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Morel

Bygg den en kasse som er "åpen i endene". Da slipper du å sette inn vifter for å kjøle forsterkeren. Prøv først uten vifter og se om det i heletatt er nødvendig med vifter.

Har du behov for vifter så bør du ha en som blåser INN og en som trekker luften UT av kassen.

"Normale" forsterkere tåler ca.90 - 95 grader før de går i PROTECT og det er stor variasjon på hvilke temperatur det blir på forsterkerene.

Når det gjelder forslag til produkter:

Ta en titt på denne sida, du!

Lykke til!

Mvh

Pål

Takk for gode tips! Tror jeg setter inn 2 vifter for sikkerhets skyld da. Bare å lage det litt pent til og bruke noen vifter som ser litt bra ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angående megabillig.com: er det en slags mirakelside? produkter fra f.eks kicker er jo 2-3 ganger billigere der en andre webshoper, jeg har fått med meg at varene må sendes fra usa, men likevell, 50% rabatt?? eller er det en HAUG med tollavgifter og andre avgifter som venter på grensa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by isak

angående megabillig.com: er det en slags mirakelside? produkter fra f.eks kicker er jo 2-3 ganger billigere der en andre webshoper, jeg har fått med meg at varene må sendes fra usa, men likevell, 50% rabatt?? eller er det en HAUG med tollavgifter og andre avgifter som venter på grensa?

Det er bare sånn det er...

USA er billig.

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BeemerZ1

Det er bare sånn det er...

USA er billig.

USA er ikke så billig, er bare Norge som er så forbanna dyrt! Prisene på sidene blir 10% høyere enn det som står oppført i webshoppen. Hvis du lurer på hvor mye det blir tilsammen er det bare å legge alt i handlekurven og sjekke. Der er ALT inkludert =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pilzner

USA er ikke så billig, er bare Norge som er så forbanna dyrt! Prisene på sidene blir 10% høyere enn det som står oppført i webshoppen. Hvis du lurer på hvor mye det blir tilsammen er det bare å legge alt i handlekurven og sjekke. Der er ALT inkludert =)

det er jo absolutt ikke verst, nesten for godt til å være sant spør du meg, jeg trodde at det var samme greia som å importere en bil, bilen er BILLIG i utlandet, men tollavgiftene gjør jo at du ikke sparer så mye uansett, sikker på at det ikke gjelder bilstereo også??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vel være bedre å handle over disk her i landet.

Da har en også en sted å henvende seg dersom installasjonen ikke skulle gå "etter planen" samt at en vil få en bedre service hvis en senere skulle få problemer med utstyret.

Personlig holder jeg meg til norske butikker på slikt utstyr det her er snakk om.

Kan legge til at jeg har drevet med forretningsdrift og salg siden 1994.

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo absolutt ikke verst, nesten for godt til å være sant spør du meg, jeg trodde at det var samme greia som å importere en bil, bilen er BILLIG i utlandet, men tollavgiftene gjør jo at du ikke sparer så mye uansett, sikker på at det ikke gjelder bilstereo også??

Dette har vært oppe en del ganger her på forumet. Hvis du søker på megabillig med søkefunksjonen finner du et par tråder om akuratt dette.

For meg virker det som kundene er fornøyde, og forhandlerene i Norge er ikke så fornøyde. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pilzner

Dette har vært oppe en del ganger her på forumet. Hvis du søker på megabillig med søkefunksjonen finner du et par tråder om akuratt dette.

For meg virker det som kundene er fornøyde, og forhandlerene i Norge er ikke så fornøyde. =)

hehe, må nesten si meg enig i at det kan virke som norske forhandlere ikke er veldig begeistret (ps. se replyen replyen til "morel" et par hakk over) :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, må nesten si meg enig i at det kan virke som norske forhandlere ikke er veldig begeistret (ps. se replyen replyen til "morel" et par hakk over) :roll:

Det er fordi dere hører ikke om de som har problemer, men det gjør vi, for det er ofte til oss de kommer når de skal ha hjelp til RF-Forsterkeren sin, eller hva det skulle være, om det er feil, problemer med montering osv, spiller forsåvidt ingen rolle, men som sagt, de kommer til oss og maser.

Hvorfor skulle vi i det hele tatt ofre det en tanke å tilby gratis hjelp til folk som kjøper bilstereoen sin i utlandet?

Ser jo til stadighet folk på forumet her som har kjøpt bilstereo en eller annen plass uten å få hjelp, så spør de her istedet. Vel og merke uten å komme så mye lenger med det.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider