Gå til innhold

Erfaringer med 5-serie....

Ranger emnet

icecold-

Anbefalte innlegg

har en e34 525 24v og er strålende fornøyd med den.

meget bra kvalitetsintrykk.

en bil som kan anbefales. bra comfort og passe bra power.

er kanskje ikke den beste på bensinforbruk, og har intrykk av at stag og foringer i forstilling er noe som slites fort. men ellers en meget bra bil.

av de biler som du nevner så er vel en e39 523 den bilen jeg ville ha valgt :) (med m5 front, litt senking og gromme felger) uten tanke på forbruk.

1995 E34 520iE

E30 320i(X) + E30 318iS (X)

E36 320i(X)

E21 323i(X)

E34 525i(X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bla en E39 2000 modell. Det er ikke noen racer men er uansett deilig å kjøre. Bensinforbruket er ikke høyt, bruker faktisk mindre enn en 97 Passat 1.8 jeg hadde før. Kvaliteten på E39 er ok men den kan være dyr å holde med service osv.

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by icecold-

Hei!

Undersøker litt rundt BMW 5-serie.

De mest aktuelle er E34 (520 og 525 tds) og E39 (520 og 523).

Noen som har erfaringer med disse. Spesielt angående drivstoffsforbruk og kvalitet....:)

Det du skal vite er at det står hvertfall 2 forskjellige motorer i E34... så vidt jeg vet står det m20 i 88-90 (altså den samme typen som står i E30) og M50 fra 91-> (den som står i E36) M50'ene leverer vel egentligt litt mer power og er nyere , slik at den skal være mer driftsikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1992 E34 520iA hadde jeg som førstebil, ikke noe fartsmaskin men jeg tør påstå at det er den beste bilen jeg har hatt. Når økonomien strekker til igjen så blir det en 525 eller en 535 hvis jeg finner et bra eksemplar:) Utenom 518 så anbefaler jeg bilen på det sterkeste! Fortsatt er det mange som mener at E34 er den peneste BMW'n som noen gang er produsert. Og har du råd, så er E39 selvfølgelig en glimrende bil også som nevnt.

2005 Scania P270

1987 BMW 528i

1985 BMW 535i (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider