Gå til innhold

senking

Ranger emnet

ezzben

Anbefalte innlegg

Jeg ville gått for 60/40 eller 60/60. Selv har jeg 60/60 på 3'r golfen min og enda kunne jeg senka ned til 80 foran for at det skal bli mest likt foran som bak. Men mye kommer ann på åssen felger og slikt du har,profilen og bredde på både dekk og felg. få en i photoshoppen til å hjelpe deg. klart blir vanskelig å se sånn ca men du får da en "felling" av hvordan det vil bli. Jeg kan ikke noe i photoshop så beklager... Sikkert mange andre som melder seg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok!! har ikke no særlig felger enda, har litt dårlig økonomi for tiden så venter til våren med å skaffe noen 17'' hadde jeg tenkt.

Men regner vel med at jeg går for 60mm da,, stemmer det at på golf / vento kan man senke så mye som 60mm uten å bytte dempere???

skal få tatt noen bilder og spørre om noen gidder å fikse på bilen i photoshop i mårra, så får jeg se hvordan det blir ca..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hørt 40 senking men det går vel så vidt med 60 men fare for at demperne kan "bånne" lettere og slå litt og kanskje simringer og slikt blir utsatt for stort trykk ofte og fort kan sprenge lekk.. SÅ jeg ville nok anbefalt maks 40 senking uten å skite dempere..

Men har du hørt om "Inter alloy"?? det er et kurant senkesett som er billig. og funker helt greit.på bakdempera der kan en å justere stivheten ved å flytte på den nedre skålen. det er kurant hvis en føler bilen er litt myk bak eller "skurer mye.Foran er det ingen justering. Jeg har det på min selv og er veldig fornøyd.Enste jeg ikke var helt fornøyd med var at det ikke var noe Camber justering. så da tok jeg enkelt å greit å filte ut høla på demperne foran slik at jeg fikk Camber justering. Og da sparte jeg 2-3 par sommerdekk i sesongen :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe!! nei har ikke hørt om det før nå jeg, skal sjekke ut litt på de også...smart triks det for å få camber justering da,, tror ikke jeg hadde funnet det på... har ikke så veldig god teknisk innsikt på biler,, enda... jobber daglig med saken.. hehe!!

Du vet ikke tilfeldigvis om det er mye jobb å bytte foringer på bærearmer bak???? har sånn gjør det selv bok, har bare ikke tatt meg tid til å slå opp i den enda...=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ezzben

hehe!! nei har ikke hørt om det før nå jeg, skal sjekke ut litt på de også...smart triks det for å få camber justering da,, tror ikke jeg hadde funnet det på... har ikke så veldig god teknisk innsikt på biler,, enda... jobber daglig med saken.. hehe!!

Du vet ikke tilfeldigvis om det er mye jobb å bytte foringer på bærearmer bak???? har sånn gjør det selv bok, har bare ikke tatt meg tid til å slå opp i den enda...=)

Nei det er ingen spesiell stor jobb men tror du må ha et spesialverktøy for å få skifta de da de foringene er litt speseilt laga og har en merkelig "pupp" på den ene siden hvor det skal presses og da er det viktig at de kommer i riktig vinkel i forhold til bilen og slikt.og når de skal dras til på bilen igjen må du passe på så bakstillinga står omtrent slik den står når bilen er på veien.så ikke foringa bryter seg etter montering,hvis ikke dette blir gjort risikerer du å vri foringene i stykker igjen etter kort tid,spesielt hvis bilen er/blir senket...

Bare spør hvis det er noe mer du lure på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har golf 3 GTI

Senket 40/60

Det holder i massevis siden sjermene ikke akkurat er så brede at man kan senke noe mere, men naturligvis hvis du bruker sykkeldekk framme så skal det jo ikke være noe prob å gå på 100/100. Dekkene mine er 205/40/17 og da gir det deg ikke mye rom før at dekkene subber i skjermene eller at bilen tar nedi bak med passagerer på!!!!!!!!

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som også kommer inn i bildet er jo impress på felgene, jeg kjører med ET25 *kremt kremt* og da var det ikke mye plass selv med 35mm senking. men dekk spiller også n stor rolle, fremme gikk det greit med falken dekk, men ikke med andre typer dekk. grunen til dette er at falken dekk har en skrå side, akk som det var 1 eller 2 nummer mindre en det de er påstemplet med,

Og jeg har kanskje et sett til salgs om en stund med Vogtland fjører til GTi, med 60 fremme og 30-35mm bak.

Jeg for min del ville ikke valgt "interholloy" er hvertfall mye mykere enn vogtland sine, (erfaring)

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by darkwih

Em interalloy er vel ikke like myk som jamex. Har nettopp bestilt interalloy for å byttet ut. Bomkøp igjen ?

Alt er helt sikker OK, men ja Jamex er hvertfall ubrukelig om man har prøvd noe annet, men jeg ble ikke no imponert over interaloy sine kontra vogtland. men men, så kommer det sikkert noen å sier at detter helt greit, noe som det forsåvidt er, men min erfaringer som nevnt tidligere..

Samme som man gass dempere er stivere enn olje, og derfor "kan" man ikke bruke olje. smak og behag, og ingen ting som er rett og gale her..

Kombinert med koni deempere blir nok det meste stiv nok for de fleste, om det var det som var planen i utgangspunktet. :D

mvh

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf 3 GTD Special

Alt er helt sikker OK, men ja Jamex er hvertfall ubrukelig om man har prøvd noe annet, men jeg ble ikke no imponert over interaloy sine kontra vogtland. men men, så kommer det sikkert noen å sier at detter helt greit, noe som det forsåvidt er, men min erfaringer som nevnt tidligere..

Samme som man gass dempere er stivere enn olje, og derfor "kan" man ikke bruke olje. smak og behag, og ingen ting som er rett og gale her..

Kombinert med koni deempere blir nok det meste stiv nok for de fleste, om det var det som var planen i utgangspunktet. :D

mvh

skulle ha koni, ventet 1 måned på dem. men det var vist leverings problemer i tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by darkwih

skulle ha koni, ventet 1 måned på dem. men det var vist leverings problemer i tyskland.

Jaha, merkelig, bestilte meg nye(med gass), bak da, på fredag, og mandag ringte dem, da var dem ankommet... :D

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider